Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarschuwing: gevoelig onderwerp! Pedofilie

Gestart door Brummetje, januari 13, 2011, 01:08:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Citaat van: Evelyn Quinto op januari 13, 2011, 09:23:10 PM
excuse me, sinds wanneer is pedofilie een geaardheid? is het niet eerder een stoornis x_x
De discussie is begonnen met deze quote (hij was langer, maar in dit deel staat je antwoord :) ):
Citeer
Ik struikelde van de week in de Spits over een interview met ene Dick Swaab (een neuro-bioloog). Het artikel ging eigenlijk over de manier waarop de maatschappij om zou moeten gaan met pedoseksualiteit, maar het interessante was dat hij zei dat je geaardheid (homo-, hetero-, bi- of pedoseksueel) vanaf je geboorte vastligt: "je seksuele gevoel ligt vanaf de geboorte vast en verandert niet meer".
Op mij komt het ook best logisch over dat het een geaardheid zou kunnen zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Citaat van: Evelyn Quinto op januari 13, 2011, 09:41:06 PM
Dus de 'geaardheid' pedofilie kan niet verholpen/leefbaar gemaakt worden?
Als het echt een geaardheid is, zal ook deze niet te "genezen" zijn.

Citeer
Dus is het binnen X aantal tijd dan normaal dat volwassen mensen seks hebben met kinderen?
Dat hoor je niemand zeggen, wat de oorzaak ook is, het blijft maatschappelijk ongewenst gedrag. Daarom is het juist belangrijk het te erkennen voor wat het is zodat je er wat aan kan doen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Citaat van: Evelyn Quinto op januari 13, 2011, 09:23:10 PM
excuse me, sinds wanneer is pedofilie een geaardheid? is het niet eerder een stoornis x_x
Kijk, jij weet nu hoe het voelt, hoe veel mensen denken over aseksuelen!

Mannetje

Dat kunnen alleen zijzelf beantwoorden. Maar op zich heb jij wel gelijk.
Zouden er ook vrouwelijke pedofielen zijn?

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 13, 2011, 08:33:11 PM
Toch blijft het wat kort door de bocht om te stellen dat alle pedofielen de drang hebben om kinderen te verkrachten.

Dat stelt niemand, toch?

CiteerJullie denken waarschijnlijk dat alle pedo's (even afgekort) verschrikkelijke mensen zijn, die dus eigenlijk niet meer zouden mogen leven.

Ik weet niet wie je met jullie bedoelt, maar ik denk dat in ieder geval niet.
Ook bij homo's en hetero's gaat er een bepaald aantal 'over de schreef' omdat ze niet krijgen wat ze willen. Die mensen die 'over de schreef gaan' vind ik verschrikkelijk, of het nu pedo's of anders geaarden zijn.

CiteerDachten ze ooit ook eens van homoseksualiteit.... en nog steeds ook van aseksualiteit! Maar stoornissen kunnen verholpen/ leefbaar gemaakt worden, geaardheden niet. Dat is een gegeven! Net zoals je man of vrouw bent. Dat is een gegeven, niet een stoornis.

Stoornissen kun je niet per definitie verhelpen. Als je de twee termen wil scheiden, heel simpel: Geaardheid zegt iets over naar wie je seksuele aantrekking ervaart.
Pedofilie wordt over het algemeen wel als een geaardheid gedefinieerd trouwens. Maar wordt tegelijk over gesproken als een 'psychiatrische stoornis'. Lijkt me prima, want het lijkt me de moeite waard om mensen te proberen te behandelen, er zullen er vast zijn bij wie het geen kwestie van geaardheid is.

Citeer
CiteerAls die gewoon pedofiel is en er niets mee doet, dan is het toch geen 'geaardheid' dan is het gewoon fantasie ofzoiets..

Als iemand zich sexueel aangetrokken voelt tot kinderen maar in de praktijk er nooit iets mee doet, valt die wel degelijk onder geaardheid pedofiel.

Brummetje

Citaat van: Mannetje op januari 13, 2011, 10:12:53 PM
Dat kunnen alleen zijzelf beantwoorden. Maar op zich heb jij wel gelijk.
Zouden er ook vrouwelijke pedofielen zijn?

Absoluut. Maar die kunnen het misschien wel beter onder controle houden. Vandaar dat het niet zo vaak in het nieuws is dat een vrouw iets met een kind heeft gedaan?
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ereinion

Citaat van: Brummetje op januari 13, 2011, 10:45:51 PM
Citaat van: Mannetje op januari 13, 2011, 10:12:53 PM
Dat kunnen alleen zijzelf beantwoorden. Maar op zich heb jij wel gelijk.
Zouden er ook vrouwelijke pedofielen zijn?

Absoluut. Maar die kunnen het misschien wel beter onder controle houden. Vandaar dat het niet zo vaak in het nieuws is dat een vrouw iets met een kind heeft gedaan?

Dat weet ik niet. Ik denk dat het nog veel meer een taboe is dat ook vrouwen pedofiel kunnen zijn. Kijk maar naar wat er nu gebeurd. Er zijn diverse mannen opgepakt die met kinderen werken. De mannen die daar nu werken (en die geen kwaad in zin hebben, omdat ze die gevoelens niet hebben) krijgen het vast veel moeilijker. Mensen gaan hun misschien wel verdenken (wat Mannetje ook al zei over onschuldig baantjes trekken). Mensen worden bang. Nu blijkt dat ook vrouwen deze dingen doen. Veel meer vrouwen werken met kinderen. Moeten we die dan ook allemaal gaan verdenken?
Ik denk dat heel veel mensen hier niet aan willen denken en dus negeren dat ook vrouwen pedofiel kunnen zijn.

En dan niet de schaamte van het slachtoffer te vergeten. Ik zag laatst nog een stukje op tv. Die jongen was door een vrouw misbruikt. Maar hij had wel een lichamelijke reactie gekregen. Als jongen kun je die reactie niet negeren en het heeft hem heel lang dwarsgezeten. Want zijn lichaam vond het toch fijn?
De schaamte zal trouwens ook vast voor meisjes gelden.

Er zijn vast medicijnen te krijgen om het te onderdrukken, maar in de huidige samenleving is er veel moed voor nodig om naar de dokter te gaan met dit verhaal.

En dan viel me nog iets op:
Citaat van: Evelyn Quinto op januari 13, 2011, 09:41:06 PM
Dus de 'geaardheid' pedofilie kan niet verholpen/leefbaar gemaakt worden?
Dus is het binnen X aantal tijd dan normaal dat volwassen mensen seks hebben met kinderen?

Je vergeet dat er ook tijden en culturen zijn geweest waar het helemaal niet als iets ergs werd gezien. Het is maar net hoe mensen er tegenaan kijken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

In het buitenland is het heel normaal dat 5 jarigen in een kamertje wachten om seks te hebben met grote mannen. Thailand bijv dacht ik.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ereinion

Dat bedoelde ik niet. Dat is net zo goed misbruik en dat weten de mensen daar ook. Het kan ze alleen niets schelen omdat ze er geld mee verdienen.

Ik denk trouwens dat kinderen op die leeftijd sowieso te jong zijn. Maar tieners? Niet dat ik dat nu aanmoedig, maar dat maakt het wel een heel ander verhaal.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

#24
CiteerJe vergeet dat er ook tijden en culturen zijn geweest waar het helemaal niet als iets ergs werd gezien. Het is maar net hoe mensen er tegenaan kijken.

Mensen pijn doen voor je eigen fun is fout, zo kijk ik er tegenaan. Mensen die daar anders tegenaan kijken mogen wat mij betreft langs de psychiater.
Dat ze het vroeger deden en nu nog doen in het buitenland is volstrekt irrelevant.

Edit;
Ahja zo, als iemand het zelf wil en ook oud genoeg is om daar goed over na te kunnen denken, dat is natuurlijk een ander verhaal.   :)

Brummetje

En als het kind 9 is en in het filmpje zelfs lacht als ze iets doet met die oudere man?
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Fricai

Citaat van: Brummetje op januari 13, 2011, 11:59:22 PMEn als het kind 9 is en in het filmpje zelfs lacht als ze iets doet met die oudere man?

9 =/= 'oud genoeg om er goed over na te kunnen denken'. :banghead:

myra

Citaat van: Mannetje op januari 13, 2011, 10:12:53 PM
Dat kunnen alleen zijzelf beantwoorden. Maar op zich heb jij wel gelijk.
Zouden er ook vrouwelijke pedofielen zijn?

helaas wel...onlangs was het nog in het nieuws : in een internaat zo'n 50 jaar geleden dwongen nonnen kleine jongens tot seksuele handelingen... Dat kwam nu pas aan het licht...

Brummetje

Op een ander forum heeft iemand eens aangegeven op 9 jarige leeftijd al gierende hormonen te hebben (een meisje). Ze deed er alleen niks mee, omdat het een taboe zou zijn. Met 9 jaar kun je blijkbaar, volgens anderen, niet zoiets beslissen, terwijl zij wel degelijk wist wat het inhield.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Fricai

hormonen =/= 'oud genoeg om er goed over na te kunnen denken'. :banghead: