Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarschuwing: gevoelig onderwerp! Pedofilie

Gestart door Brummetje, januari 13, 2011, 01:08:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Citaat van: Drisos op januari 13, 2011, 11:39:38 PM
CiteerJe vergeet dat er ook tijden en culturen zijn geweest waar het helemaal niet als iets ergs werd gezien. Het is maar net hoe mensen er tegenaan kijken.

Mensen pijn doen voor je eigen fun is fout, zo kijk ik er tegenaan. Mensen die daar anders tegenaan kijken mogen wat mij betreft langs de psychiater.
Dat ze het vroeger deden en nu nog doen in het buitenland is volstrekt irrelevant.

Edit;
Ahja zo, als iemand het zelf wil en ook oud genoeg is om daar goed over na te kunnen denken, dat is natuurlijk een ander verhaal.   :)
Citaat van: Evelyn Quinto op januari 13, 2011, 11:44:27 PM
Citeer
Je vergeet dat er ook tijden en culturen zijn geweest waar het helemaal niet als iets ergs werd gezien. Het is maar net hoe mensen er tegenaan kijken.

True. Maar er is ook zoiets als evolutie.
Ik zeg gewoon dat als pedofielen pedoseksuele worden of eender welke handeling van hun geaardheid in de praktijk gaan omzetten dat er een kind schade oploopt. En voor een bepaalde leeftijd is een kind niet instaat om daar zelf inspraak in te hebben. Er zijn grenzen, en er moeten grenzen zijn, vind ik dan.

Evelyn en Drisos, ik ben het helemaal met jullie eens.

@ Brummetje. Er zijn vast uitzonderingen, maar daarom is het niet bij iedereen zo. Het is goed dat kinderen beschermd worden tegen welk kwaad dan ook. En ik ben het eigenlijk ook hier met Drisos eens. Dat je gierende hormonen hebt, wil niet zeggen dat je een weloverwogen beslissing kunt maken. Misschien juist niet. De pedoseksueel heeft ook gierende hormomen en gaat daarom misschien in de fout terwijl hij zelf ook weet dat het fout is.
Wat ik ook eerder zei over die jongen: hij kreeg wel een lichamelijke reactie, maar dat betekende niet dat hij het wilde. Is die lichamelijke reactie dan voor jou ook bewijs dat die jongen het stiekem wel prettig vond?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

Citaat van: Ereinion op januari 14, 2011, 12:51:38 PM
Evelyn en Drisos, ik ben het helemaal met jullie eens.

@ Brummetje. Er zijn vast uitzonderingen, maar daarom is het niet bij iedereen zo. Het is goed dat kinderen beschermd worden tegen welk kwaad dan ook. En ik ben het eigenlijk ook hier met Drisos eens. Dat je gierende hormonen hebt, wil niet zeggen dat je een weloverwogen beslissing kunt maken. Misschien juist niet. De pedoseksueel heeft ook gierende hormomen en gaat daarom misschien in de fout terwijl hij zelf ook weet dat het fout is.
Wat ik ook eerder zei over die jongen: hij kreeg wel een lichamelijke reactie, maar dat betekende niet dat hij het wilde. Is die lichamelijke reactie dan voor jou ook bewijs dat die jongen het stiekem wel prettig vond?

Zij dus wel. Juist omdat ze heel goed besefte dat als ze het aan zou geven ze voor gek zou worden verklaard. Maar ze is allesbehalve gek.

En dat laatste heb ik NOOIT gezegd.
Ik weet heel veel van biologie. Ook dat zowel mannen als vrouwen, jongens en meiden een lichamelijke reactie kunnen krijgen als ze iets seksueels niet willen.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ereinion

Ik zeg ook niet dat jij dat hebt gezegd. Het was een vraag. (ik vroeg mij het af omdat je de lach van het kindje wel voldoende vond om te concluderen dat het kind het prettig vond)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

Nou ehm, ik bedoelde eigenlijk meer te vragen wat jullie ervan zouden vinden, áls je zo'n filmpje, al dan niet per ongeluk, zou zien en je ziet zo'n meisje lachen.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ienepien

Dan zou ik denken: dat kind is wijsgemaakt dat het lekker MOET zijn, dus vindt ze het ook lekker!
Kinderen kunnen dat nog niet voor zichzelf bepalen.

Seks is iets voor (jong)volwassenen, en dat hóórt niet met kinderen.


(Ter voorbeeld: kinderen vinden het ook interessant en willen dolgraag wel eens achter het stuur van een auto kruipen. Onder begeleiding lukt ze dat ook wel vaak om de handelingen te doen om te rijden, en dan hebben ze een smile van -zie-mij-nou-eens- maar dat wil niet zeggen, dat het verstandig is zo'n kind in zijn/haar eentje in die auto te laten rijden)

Brummetje

:-X

Er is wel vaker in het nieuws geweest dat 9 jarigen de weg op zijn gegaan met een auto, en dan niet de eerste de beste boom te pakken hadden, maar echt redelijk goed op de weg bleven.

Ik blijf bij mijn mening dat er best kinderen zijn, die dat wel op die leeftijd kunnen beslissen. Er zijn immers kinderen die hoogbegaafd zijn en heel vroeg volwassen.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Sismo

ik kan dat haast niet geloven hoor....hoogbegaafd is niet hetzelfde als volwassen....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Fricai

Citaat van: Brummetje op januari 14, 2011, 10:29:54 PMEr zijn immers kinderen die hoogbegaafd zijn en heel vroeg volwassen.

hoogbegaafd =/= 'oud genoeg om er goed over na te kunnen denken'  :banghead:

Mannetje

Wat bedoel je met dat tekentje =/=. Want ik snap er zo niks van? "Is hetzelfde als"??

Fricai


Ereinion

Ik vraag me af of kinderen op die leeftijd ook de gevolgen kennen van wat ze doen. Welke impact het op hun latere leven kan hebben. Misschien dat ze het op dat moment spannend of leuk vinden, maar dat ze er later problemen mee krijgen, omdat ze dan pas echt beseffen wat er is gebeurd. (ik bedoel die enkeling die erbij zou kunnen lachen. De meeste kinderen beseffen echt wel dat het niet hoort, anders zouden ze het ook niet geheim houden.)

En het zijn meestal de volwassenen die de kinderen overhalen om iets te doen. Of ze benaderen, of hoe je het ook wilt noemen. Ik denk niet dat er veel kinderen zijn die op die leeftijd naar een volwassen iemand gaan om iets seksueels te doen. Dan doen ze het eerder bij leeftijdsgenootjes. Dat het niet vanuit de kinderen zelf komt, is voor mij genoeg reden om af te keuren dat een volwassen iemand seksueel contact heeft met een jong kind.

En zeg nou niet dat er best kinderen zijn die dat doen. Want die kinderen weten waarschijnlijk dat dat een manier is om aandacht te krijgen. En als ze zich beseffen dat ze op die manier aandacht kunnen krijgen en het ook zoeken, dan is er waarschijnlijk heel wat meer aan de hand met die kinderen en hebben ze hulp nodig.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

Citaat van: Sismo op januari 14, 2011, 10:45:31 PM
ik kan dat haast niet geloven hoor....hoogbegaafd is niet hetzelfde als volwassen....

Daarom ook het woordje "en".
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Brummetje

Afgelopen week iemand toevallig House gezien? Met dat 9-jarig meisje met kanker. Chase moest een behandeling bij haar doen en zij vertelde ondertussen dat ze zo bang is niet te kunnen zoenen met iemand. Daarop vroeg ze of Chase haar wilde zoenen. En dat deed ie. Gewoon een lange kus op de mond.

Ik zie hier echt helemaal niks ergs in.
Er zijn vast wel meer jonge kinderen die bang zijn om vroeg dood te gaan en daardoor nooit seks te zullen hebben. Ik had ook toegestemd als iemand mij op 10-jarige leeftijd zoiets zou hebben gevraagd. Ik had een film gezien, waarin een jong stelletje zoent op de rolschaatsbaan en man o man dat wilde ik zelf maar al te graag doen.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ienepien

Zoenen is wél heel wat anders dan seks hebben, hoor. :o

Brummetje

#44
I know.

De mensen die er zo over opvliegen, over wat ik heb gezegd, denken jullie niet dat jullie aseksualiteit ook meespeelt? Dat je gewoon niet kan geloven dat er wel degelijk kinderen zijn die seks willen op jonge leeftijd?
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.