Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderwerpen voor de praatmeeting

Gestart door Jovi_Hobbes, januari 30, 2011, 02:00:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Hier kan iedereen zijn ideeën over onderwerpen voor de praatmeeting kwijt. Ik geef vast een klein voorzetje:

- Wel of niet uit de kast komen
- Aseksualiteit en relaties (al is dat misschien beetje breed)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Misschien is het ook leuk om het over de verschillende varianten te hebben, we maken hier niet al te veel onderscheid maar op het Engelse forum hebben ze meer termen dan ik ooit had kunnen verzinnent. Om het iets minder breed te maken zou je misschien aseksueel vs. aromantisch kunnen nemen om hier de verschillen te bespreken en te kijken wie zich aangesproken voelt door wat en waarom.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Op dit forum heeft TBW ooit de volgende indeling gegeven. Dat sluit aan bij wat jij schrijft en kan misschien als uitgangspunt dienen:

Citeer
Op relationeel vlak kan men 4 types onderscheiden, waardoor mensen gekenmerkt worden. deze types liggen niet vast, ze zijn een identificatie.

TYPE A wel drang naar seks, geen drang naar romantiek
TYPE B wel drang naar romantiek, geen drang naar seks
TYPE C zowel drang naar seks als drang naar romantiek
TYPE D noch drang naar seks, noch naar romantiek

De types B en D worden algemeen genomen geïdentifieerd met aseksualiteit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Dat zijn goede iedeeen. Ik zat er zelf aan te denken om een soort samenvatting te geven van de verschillende onderzoeken die gedaan worden/zijn op het gebied van aseksualiteit, en in het verlengde ervan de meningen van de verschillende onderzoekers.

Dutchamoeba

We kunnen het onderwerp 'aseksualiteit en relaties' onderverdelen in bijv. 'aseksuele-seksuele relaties' en 'aseksuele relaties'.

Jovi_Hobbes

En misschien is het ook wel een idee om het te hebben over hoe mensen een relatie zien. Een aseksuele relatie wijkt natuurlijk op één punt heel duidelijk af van een seksuele relatie, maar misschien zijn er ook wel grote verschillen in hoe verschillende aseksuelen relaties zien.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Als luchtiger onderwerp kunnen we het misschien ook nog hebben over leuke of rare anekdotes die met je aseksualiteit te maken hebben. Of te wel de 'incredibly ace' momenten zoals dat op het Engelstalige AVEN wordt genoemd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Het is ideeëndag: we zouden Coby's interviewvragen misschien ook nog kunnen gebruiken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Zeker. Verder zat ik nog te denken aan onderwerpen als 'wel of geen kinderen' (past bij het item over relaties) en  'voordelen en nadelen van aseksualiteit', waarbij je over eventuele problemen en oplossingen kunt praten.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Roos1984

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 01, 2011, 08:06:13 PM
En misschien is het ook wel een idee om het te hebben over hoe mensen een relatie zien. Een aseksuele relatie wijkt natuurlijk op één punt heel duidelijk af van een seksuele relatie, maar misschien zijn er ook wel grote verschillen in hoe verschillende aseksuelen relaties zien.

inderdaad; wat mij ook wel bezighoudt, wat zoek je in een aseksuele relatie en speelt het geslacht van de ander eigenlijk wel een rol of moet je daarvoor dan weer homo/hetero seksueel zijn...
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Dutchamoeba

Dat is inderdaad een goed punt, Roos.