Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

26 maart 2011: de eerste praatmeeting

Gestart door Ereinion, januari 30, 2011, 10:40:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Citaat van: Fricai op februari 21, 2011, 01:01:35 PM
Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 20, 2011, 01:54:50 PMWe zitten inmiddels op 9 mensen die gestemd hebben dat ze willen komen, maar ik denk dat er daarnaast ook nog een aantal mensen zijn die misschien komen en zich daarom nog niet hebben aangemeld. Betekent dit dat we toch ook weer even naar alternatieve locaties moeten gaan zoeken?

Daarom hadden we dus gewoon met een lijstje moeten werken i.p.v. met een poll. :P

Wrijf het er maar in.  :D

Ik heb het lijstje bijgewerkt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Fricai op februari 21, 2011, 01:01:35 PM
Maar denk inderdaad dat het erom gaat spannen... Misschien inderdaad iets anders uitzoeken voor het geval dat. :)

Heeft er iemand ideeën voor een andere locatie voor de bijeenkomst? Zo te zien wordt het aantal te groot voor Fricai's huiskamer.
We hebben het eerder over het huren van een zaaltje gehad (wat betekent dat er naast de reiskosten dus ook locatiekosten zullen zijn), maar zijn er misschien nog andere ideeën?

De randvoorwaarden zijn dat het een plek is waar we privé kunnen praten, een café valt daarom af, en dat het zowel met de auto als met het openbaar vervoer te bereiken moet zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Of we moeten twee rijen maken. Één rij op de stoelen en dan een rij mensen ervoor op de billen! :P Anders weet ik het ook niet echt. Eerlijk gezegd heb ik er ook totaal het geld niet voor met mijn halve slecht betaalde baan, dus ik ga echt dan voor een gratis locatie, aangezien de reiskosten al hoog genoeg zijn!

pinky

Ik eerlijk gezegd ook niet. Vooral niet als het bijvoorbeeld een café is met meerdere ruimtes of een aparte bovenverdieping! Denk aan metropole in Arnhem. Die ruimtes staan altijd open, maar wellicht willen ze voor ons de ene helft afsluiten. Nu is parkeren daar trouwens niet echt aan te raden, dus wellicht is het wat locatie betreft niet handig, maar ik noem zomaar een voorbeeld!

Het enige andere dat ik weet dat eventueel te huur is, is een lege dansruimte (waar wel stoelen aanwezig zijn, een klein zelf te bedienen barretje en net één tafel staat), dat is het huis van puck aan de oude velperweg in Arnhem. Die heeft 6 privé parkeerplaatsen, is goed met het OV te bereiken en daar zijn nog genoeg parkeerplaatsen aan de weg! Die ruimte kost 12,50 per uur. Dat is vrij goedkoop voor een ruimte.... maar dat moet je dan wel willen, want het is niet café gezellig en je gaat het ook geen uren huren. Ik weet dat het op zondag vooralsnog van 1 tot 5 vrij is. Dat zou, als we het die hele tijd willen huren, dus 50 euro kosten. Als we dat delen door 10 man is dat 5 euro de man en als iedereen dan een pak/ fles drinken of wat lekkers meeneemt, is dat ook niet echt duur. Maar ja... kost wel extra dus!

Fricai

Als we iets zoeken dat inderdaad een rustige extra ruimte heeft of whatever dan vind lijkt me dat wel ideaal. Denk niet dat café's snel nee zeggen tegen een groep van 15 klanten o.i.d. :P

Jovi_Hobbes

Maar het afhuren van een ruimte in een café kost toch meestal ook geld?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Ik denk dat als een café meerdere ruimtes heeft en we met zoveel man binnenlopen, dat ze het geen probleem vinden om ons gratis in één van die ruimtes neer te zetten. Ik bedoel, we zijn met een grote groep, dat telt wel. Alleen denk ik dan ook dat men verwacht dat we allemaal iets gaan bestellen aan drinken en/of eten. En dat kost ook weer geld.

Jovi_Hobbes

Je kunt inderdaad niet in een café gaan zitten zonder ook maar iets te bestellen. Tenzij het bij iemand thuis kan of in een overdekt park (ivm het weer) lijkt het me onmogelijk om het helemaal gratis voor elkaar te krijgen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Bij iemand thuis is toch ook niet gratis? Of is het de bedoeling om te vasten ......  :P
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Dutchamoeba

1 keer per maand vasten; ik heb gehoord dat dat best goed is. Laten we er een AVEN-meeting vastendag van maken... :P Ik zet het vast in mijn agenda...

pinky

Haha, ik denk dat bedoelt wordt dat de ruimte dan in ieder geval gratis is en het eten en drinken goedkoper!

Dutchamoeba

Dat denk ik ook; echter weet ik niet hoeveel Fricai vraagt voor een glaasje fris... Misschien wel meer dan in een gemiddeld cafe?

Fricai

Citaat van: Dutchamoeba op februari 27, 2011, 11:07:53 AM
Dat denk ik ook; echter weet ik niet hoeveel Fricai vraagt voor een glaasje fris...

e5,00 :P

AceVentura

Dat is ten minste lekker goedkoop, Fricai :) Maar dan verwacht ik wel liter glazen :)

Maar ik heb nog zitten nadenken over een mogelijke locatie en ik denk toch dat het moeilijk is om iets vooraf te regelen zodat je zekerheid hebt. We kunnen natuurlijk in een centraal gelegen plaats afspreken en dan op de gok overal gaan proberen, maar dat lijkt me wat link en een vervelend risico voor men name de gene die wat hogere reiskosten hebben.
Misschien is een park ergens nog een idee ? Je zit dan alleen met het weer ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Picknicken in maart is een uitdaging...

HEt blijft lastig. Ik heb gezocht en kan nog geen cafés vinden met aparte ruimtes waar je gratis terecht kunt. Pinky noemde Metropole in Arnhem. Volgens hun website hebben ze inderdaad twee zalen, maar die moet je reserveren, de kosten staan niet vermeld: http://www.metropole.nl/execute.php?taal=1&dir=verhuur&olddir=149

Verder kwam ik het een en ander tegen in de 'lagere' prijsklasse, lees onder de €100,-

€45,- in het centrum van Utrecht: http://www.milieucentrumutrecht.nl/page/61/home-zaalverhuur
€60,- in het centrum van Amersfoort (of 2x 27,50 als we slim zijn  :D ): http://www.zaalhuren.net/amersfoort/Amershof-zalencentrum
€75,- in het centrum van Utrecht: http://www.kargadoor.nl/utrecht/zaalverhuur/prijzen.html

Overal geldt dan wel: eigen boterhammetjes meenemen.

Er zal vast nog het een en ander aan mogelijkheden te vinden zijn, maar dan moeten we het wel eerst eens worden over wat we maximaal willen uitgeven en in welke regio we terecht willen.
Wat de extra kosten en hoge reiskosten betreft zouden we het natuurlijk ook zo kunnen doen dat de mensen die minder ver reizen iets meer bijdragen aan de locatiekosten. Zelf zou ik het geen probleem vinden om een tientje bij te dragen.
Verder zouden we een definitieve lijst van deelnemers moeten hebben, veel mensen hebben nog gezegd dat ze misschien komen. Als we op de dag zelf uiteindelijk nog maar met z'n achten over zijn ofzo, dan is al het extra werk voor niets.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?