Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

26 maart 2011: de eerste praatmeeting

Gestart door Ereinion, januari 30, 2011, 10:40:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Misschien kunnen we ook alvast beginnen om de onderwerpen een beetje per thema te groeperen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Ik zal dit weekend een lijstje samenstellen er hier posten.

Jovi_Hobbes

 :klap:
Laat het maar weten als je hulp nodig hebt.

Als het goed is is Fricai nog in onderhandeling over het gebruik van het gebouw van zijn studentenvereniging.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Mocht het initiatief van Fricai niets opleveren is dit misschien een idee:
http://www.zalencentrumamersfoort.nl/
Nijkerk ligt redelijk centraal, en voor 48 euro kunnen we een middag lang terecht. daar zal misschien nog wat bij komen voor drankjes enzo, maar enkele euro's per persoon voor de zaalhuur vind ik niet duur.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Ik heb eventjes een paar zaken op een rijtje gezet.
Vragen categorie 1 (aseksueel zijn):
1. Wat is aseksualiteit (volgens mij zijn we er inmiddels uit dat er 2 soorten zijn; dat is een zeer goed inzicht volgens mij)
2. Waarom noem jij jezelf aseksueel (in welke categorie val jij)
3. Hoe kwam je daar achter?
4. Heb je er vrede mee of zou je graag niet aseksueel willen zijn? Zo nee, waarom niet?
5. Hoe zie jij de toekomst? Zou je kinderen willen?
6. Wat zijn voor jou de voor- en nadelen van aseksueel zijn? Hoe zouden (sommige van) die nadelen kunnen worden gecompenseerd?
Vragen categorie 2 (aseksueel zijn en de buitenwereld)
1. Ben je uit de kast of houd je de kastdeuren gesloten?
2. Wat zijn de voor- en nadelen van uit de kast komen?
3. Hoe kunnen we zorgen voor meer informatie en een betere beeldvorming t.o.v. aseksualiteit?
4. Hoe wordt er in de wetenschap over aseksualiteit gedacht? (Ik heb een paar hele mooie voorbeelden gevonden)
5. Wat zijn de grootste misverstanden die heersen over aseksualiteit en hoe kun je die het beste het hoofd bieden?
6. Wie heeft er nog een leuke aseksuelen-anekdote?

AceVentura

 :klap: goed werk dutchamoeba  :cheerleader:

Alleen bij vraag 4, waarom zou je alleen maar bij "Nee" om een waarom vragen ? Horen waarom iemand graag aseksueel wil zijn kan ook leerzaam zijn. Daarmee wordt het eigenlijk een generieke "Waarom" vraag en die kan je volgens mij achter elke vraag in het lijstje zetten :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Mooie lijst Dutchamoeba, daar kunnen we wel even mee vooruit.
Afhankelijk van de grootte van de groep kunnen we nog beslissen of we dingen in kleinere groepen gaan bespreken of direct in de grote groep. Beide hebben zo hun voordelen. Het gevaar van een te grote groep is echter dat er een aantal mensen veel aan het woord zullen zijn en een aantal mensen helemaal niet.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: AceVentura op maart 13, 2011, 12:27:57 AM
Mocht het initiatief van Fricai niets opleveren is dit misschien een idee:
http://www.zalencentrumamersfoort.nl/
Nijkerk ligt redelijk centraal, en voor 48 euro kunnen we een middag lang terecht. daar zal misschien nog wat bij komen voor drankjes enzo, maar enkele euro's per persoon voor de zaalhuur vind ik niet duur.

Ziet er goed uit, zowel wat prijs als ligging betreft. De enige vraag is of er op de korte termijn nog iets te huren valt, maar daar komen we vanzelf achter.
Hopelijk horen we snel van Fricai of het bij hem wel of niet kan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hoe zit het met bereikbaarheid per OV ? Ik moet met het OV komen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op maart 13, 2011, 03:44:09 PM
Alleen bij vraag 4, waarom zou je alleen maar bij "Nee" om een waarom vragen ? Horen waarom iemand graag aseksueel wil zijn kan ook leerzaam zijn. Daarmee wordt het eigenlijk een generieke "Waarom" vraag en die kan je volgens mij achter elke vraag in het lijstje zetten :)

Dat klopt. Toen ik bezig was dacht ik: dat kan ik er nog wel even bij zetten, om het vervolgens weer te vergeten. Tja, ik ben ook de jongste niet meer...

Fricai

Locatie is ok. :)
Je bent er vanaf Arnhem of Utrecht binnen een uur, btw.

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Mooie lijst, Dutchamoeba.

Nog een suggestie: je hebt het erover dat je een paar mooie voorbeelden hebt over hoe er in de wetenschap over aseksualiteit wordt gedacht. Is het dan niet beter om die voorbeelden te noemen en daar over te discussieren? Anders wordt het meer een lezing. Dat kan natuurlijk ook, maar ik weet niet of iemand zich daartoe geroepen voelt.

Ik ga een nieuwsbrief versturen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Inmiddels gedaan.

Ik stel voor dat iemand (dat wil ik wel doen) een beetje bijhoudt welke antwoorden er zoal worden gegeven en hoe de discussies verlopen. Dan kunnen we er na de tijd op het forum verder over discussieren (we openen een topic voor ieder onderwerp) en misschien kunnen we ook wat interessante dingen op onze website zetten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Citaat van: Ereinion op maart 14, 2011, 08:00:30 PM
Mooie lijst, Dutchamoeba.

Nog een suggestie: je hebt het erover dat je een paar mooie voorbeelden hebt over hoe er in de wetenschap over aseksualiteit wordt gedacht. Is het dan niet beter om die voorbeelden te noemen en daar over te discussieren? Anders wordt het meer een lezing. Dat kan natuurlijk ook, maar ik weet niet of iemand zich daartoe geroepen voelt.

Zo bedoelde ik het eigenlijk ook meer. Sorry als dat niet duidelijk is overgekomen...