Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

flyer

Gestart door littlefanny, april 17, 2006, 05:08:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Het kortere adres is echt beter! Bedankt Chibi Firli.
Het idee met de knoppen lijkt me wel goed. Misschien kan FAQ dan als eerste staan. Dan kijk je er ook niet zo snel omheen. Of misschien ook een andere kleur?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

Oki, voorstellen voor de kleur? Ik dacht aan een kleur die toch niet al te hard zou vloeken met de rest van het forum. Een donkerder blauw of blauwgroen ofzo. Natuurlijk kan mijn zicht op kleuren compleet verkeerd zijn ;D. Ik ga er wss ten vroegste donderdagavond aan beginnen :D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

myra

blauwgroen lijkt me wel mooi!

Knoddepropje

daar ga ik ook wel voor :D

Ereinion

Blauwgroen is mooi. Of paars, past bij het logo.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik sluit me overal bijaan: een FAQ-knop vind ik een erg goed plan en blauw-groen en paars vind ik allebei mooi.
Misschien kun je ze er een paar dagen allebei opzetten en dan een poll houden. De knop met de meeste stemmen houden we dan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik heb wat info verzameld voor de achterkant. Maar volgens mij kan ik wel 3 flyers vullen  :-\

Voor een onderzoek zijn in Groot-Brittannië 18.000 mensen ondervraagd over hun seksleven. 1 Procent onderschreef de uitspraak: ,,Ik heb me nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot wie dan ook''. In Australië kwam een zelfde resultaat naar voren. Deze mensen zijn aseksueel. En hoewel er in Nederland en Vlaanderen nog geen onderzoek is gedaan naar aseksualiteit is het duidelijk dat iemand die geen seksuele aantrekkingskracht ervaart niet alleen staat in zijn of haar ervaringen.

Wat is aseksualiteit?
Het is een gebrek aan seksuele aantrekkingskracht. Daarbij komt vaak dat een aseksueel geen behoefte heeft aan seks.

Wat is AVEN?
Het Aseksuele Voorlichtings- en Educatie Netwerk is ontstaan vanuit een behoefte om in onze eigen taal te praten over onze ervaringen. Het is een afsplitsing van het Engelstalige AVEN. In de eerste plaats is het een forum op het internet waarop iedereen vrij is om mee te praten. Daarnaast proberen we ook meer openheid en acceptatie omtrent aseksualiteit te bereiken. Het is belangrijk om aseksuelen te laten weten dat zij niet de enigen zijn.

Hoe kijk je tegen seks aan? Dit verschilt erg. De ene aseksueel vindt het vies. De ander laat het onverschillig. Maar aseksualiteit is geen anti-seksualiteit, dat anderen wel van seks kunnen genieten is prima.

Kan een aseksueel niet verliefd worden?
Er zijn ook romantische aseksuelen die zeker verliefd kunnen worden en een relatie nastreven. Maar niet iedere aseksueel wil dit.


Het volgende vind ik wel goed, maar misschien niet relevant genoeg. Aangezien er niet genoeg plek is.

Hoe en wanneer kwam je erachter?
?Ik voelde me als tiener anders dan mijn leeftijdsgenoten. Ik voelde geen aantrekkingskracht zoals zij voelden. De tienermeisjes rondom mij voelden zich aangetrokken tot jongens die ze kenden. Ik had dergelijke gevoelens van aantrekking niet. Ik voelde me alleen aangetrokken tot mensen die een vriendelijk, rustig karakter hadden, maar uiterlijke aantrekking was me vreemd. Ik kon natuurlijk wel iemand een mooie vrouw of man vinden, maar dat was eerder op een esthetisch niveau, zoals ik een huis, een landschap of een dier mooi gevonden zou hebben.
Toen ik 22 was, had ik nog nooit een relatie gehad. Ik dacht dat ik 'op zoek' moest gaan om 'normaal' te zijn. Ik ging dus wat experimenteren met jongens en seks gedurende een jaar of twee. Het viel me allemaal erg tegen. Ik vond seks helemaal niet boeiend, op bepaalde momenten pijnlijk en invasief, op andere momenten gewoon saai.? Myra

?Ik voelde mij dus al jaren  niet prettig bij seksuele handelingen, en had ongeveer een jaar geleden beseft dat ik het mezelf waarschijnlijk ook niet aan kon leren. Maar ik ging ervan uit dat ik de enige was, en heb dus ook nooit wat op proberen te zoeken eigenlijk. ik moest er maar mee leren leven dacht ik.? Knoddepropje

Heb je het wel geprobeerd?
Veel mensen vragen zich af of aseksuelen wel weten waarover ze praten. Misschien moeten ze de ?ware? nog vinden, waarna de seksuele behoefte vanzelf komt. Dit is niet het geval, sommigen hebben een partner, maar zijn nog steeds aseksueel. Velen hebben seks geprobeerd en zijn er zo achter gekomen dat ze aseksueel zijn. ?Ik voelde mij dus al jaren  niet prettig bij seksuele handelingen, en had ongeveer een jaar geleden beseft dat ik het mezelf waarschijnlijk ook niet aan kon leren. Maar ik ging ervan uit dat ik de enige was, en heb dus ook nooit wat op proberen te zoeken eigenlijk. ik moest er maar mee leren leven dacht ik.? Knoddepropje

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Ik denk dat het blauwe gedeelte goed is om op een flyer te zetten. Het rode gedeelte is wel heel goed, maar teveel voor op een flyer. Geinteresseerden kunnen dit toch op het forum lezen? Een flyer moet kort maar krachtig zijn denk ik.
Hoe groot wil je de flyer maken? Zoals je vertelde 1/3 van een A4tje? Dan kan je er ook voor kiezen om een A4tje in drieen te vouwen. Dan is er meer ruimte voor tekst. (misschien was dit al de bedoeling, dan sorry voor mijn betweterigheid :-[)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Ik denk ook dat de blauwe tekst voldoende is. En het komt echt goed duidelijk over, vind ik. De rode tekst zou je inderdaad op het forum kunnen zetten (dat gedeelte waar Chibi laatst aanpassingen aan het doen was?) Succes verder!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Ik vind de flyer er cool uitzien zo. Ik was alleen die drie vragen aan het lezen, en het leest niet echt lekker... Mss kun je de volgorde omdraaien?

"geen drang naar seks"
"geen seksuele aantrekking"
"geen drang naar seksuele intimiteit"

Zoiets?

Ereinion

#25
Sismo, het staat hier zodat iedereen kan helpen. Dus je bent niet betweterig, je hulp is meer dan welkom. Je suggestie is goed alleen worden de kosten per flyer dan hoger. Ik zat zelf te denken om uit één a4 3 flyers te halen. (nederlandse zuinigheid  ;))

Tempesta, volgens mij is de volgorde die jij aangeeft ook de volgorde die Chibi Firli had. Maar ik heb ze aangepast, omdat ik vind dat seksuele aantrekking het belangrijkste is. Volgens mij is dat de kern van aseksualiteit. Maar als meer leden voor jouw volgorde zijn; ook dat is zo aangepast!

Ik heb trouwens een paar vragen samengevoegd, dat vegroot de leesbaarheid:

Wat is aseksualiteit?
Het is een gebrek aan seksuele aantrekkingskracht.
Daarbij komt vaak dat een aseksueel geen behoefte
heeft aan seks. Sommigen vinden seks iets vies,
maar de meesten laat seks onverschillig.
Aseksualiteit is geen anti-seksualiteit, dat anderen
wel van seks kunnen genieten is prima.
Het betekent ook niet dat aseksuelen niet verliefd
kunnen worden. Er zijn ook romantische aseksuelen
die zeker verliefd kunnen worden en een relatie
nastreven. Maar niet iedere aseksueel wil dit.


En nu stop ik er een tijdje mee. Soms word ik zo enthousiast dat ik de neiging heb om anderen die er ook mee bezig zijn voorbij te rennen.  :-\ Niet mijn bedoeling, dus laat ik nu anderen eerst de kans om commentaar te geven en eventueel dingen aan te dragen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: Ereinion op april 27, 2006, 04:30:13 PMTempesta, volgens mij is de volgorde die jij aangeeft ook de volgorde die Chibi Firli had. Maar ik heb ze aangepast, omdat ik vind dat seksuele aantrekking het belangrijkste is. Volgens mij is dat de kern van aseksualiteit. Maar als meer leden voor jouw volgorde zijn; ook dat is zo aangepast!

Wat ik het nadeel blijf vinden van dit soort vragen is dat iedereen iets anders bedoelt met bijvoorbeeld aantrekkingskracht. Je hebt wel gelijk hoor, het gebrek aan seksuele aantrekking is een van de belangrijkste dingen, maar ik weet niet of het ook zo overkomt op de flyer totdat mensen er meer van weten, en dan zijn ze waarschijnlijk toch al hier op het forum terechtgekomen. Even afwachten wat de andere forummers ervan vinden  :D.

Citaat van: Ereinion op april 27, 2006, 04:30:13 PM
En nu stop ik er een tijdje mee. Soms word ik zo enthousiast dat ik de neiging heb om anderen die er ook mee bezig zijn voorbij te rennen.  :-\ Niet mijn bedoeling, dus laat ik nu anderen eerst de kans om commentaar te geven en eventueel dingen aan te dragen.

Enthousiasme is een deugd  :klap:.

Jovi_Hobbes

Die volgorde is lastig. Ik vind de volgorde: geen seksuele aantrekking, geen drang naar seksuele intimiteit, geen drang naar seks logischer van opbouw, dus als ik het zo bekijk kies ik voor die volgorde. Maar wat Tempesta zegt is waar, de volgorde die zij voorstelt leest makkelijker  :-\ Lastig dus.
Ik vroeg me overigens af of we één van de twee "drangen" kunnen vervangen door "behoefte" Dus bijvoorbeeld, geen behoefte aan seks, ipv geen drang naar seks. Dit ondere andere met het oog op de leesbaarheid...

Citaat van: Ereinion op april 27, 2006, 04:30:13 PM
Ik zat zelf te denken om uit één a4 3 flyers te halen. (nederlandse zuinigheid ;))

Wat is aseksualiteit?
Het is een gebrek aan seksuele aantrekkingskracht.


En nu stop ik er een tijdje mee. Soms word ik zo enthousiast dat ik de neiging heb om anderen die er ook mee bezig zijn voorbij te rennen. :-\ Niet mijn bedoeling, dus laat ik nu anderen eerst de kans om commentaar te geven en eventueel dingen aan te dragen.

3 flyers uit één a-4 lijkt mij heel goed. Is ook makkelijker voor mensen om ze dan zelf uit te printen. Hoef je niet ook nog een middagje te vouwen voordat je je hele omgeving kunt gaan bestoken met de folders  ;D

De zin: Het is een gebrek aan seksuele aantrekkingskracht, komt een beetje vreemd op mij over. Ik snap natuurlijk meteen wat je bedoelt, maar volgens mij kun je dit ook opvatten dat anderen niet seksueel tot jou aangetrokken zijn. Misschien wordt het beter door er "...tot anderen" achter te zetten? Dit klinkt misschien ook een beetje raar dus andere suggesties zijn welkom.

En, enthousiasme is inderdaad een deugd! Je ideeën zijn erg goed en dienen weer als inspiratie voor ons.

Ik heb overigens nog een suggestie voor een extra vraag:
Is dat niet raar dan, aseksualiteit?
Nee, aseksualiteit is zeker niet raar. Wij geloven dat het iets is waar je mee bent geboren. Aseksualiteit is echter nog erg onbekend en het gaat om een relatief kleine groep mensen, vandaar dat veel mensen nog niet bekend zullen zijn met de term.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Goede ideeen, Jovi Hobbes.
De laatste vraag vind ik ook goed. Eventueel kunnen we dat ook nog kwijt bij; Wat is aseksualiteit. Of vinden jullie dat er heel veel korte vragen met antwoorden op moeten?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli



paarse testversie ^_^
*gaat nu slapen ;D*
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry