Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn vriend is aseksueel

Gestart door ellie3, februari 06, 2011, 11:47:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ellie3

Hallo,

Mijn vriend heeft me gisteren verteld dat hij denk dat hij aseksueel is. Ik schrok hier best er van. Hoewel ik er wel respect voor heb dat hij het heeft verteld want dat lijkt me niet makkelijk om te doen.
Het verklaard wel waarom hij altijd smoesjes bedacht om het niet te doen. Ik vroeg hem hoe het kwam dat toen we net een relatie hadden dat hij toen wel zin had, hij zei toen dat het kwam omdat hij toch een beetje het idee had dat hij me voor zich moest 'winnen' zeg maar. Ik was echter al die tijd bang geweest dat het kwam omdat het mij niet lukt om klaar te komen. Ik dacht dat hij het daarom niet leuk vond.
Ik ben heel bang dat onze relatie hierdoor zou eindigen omdat hij op meerdere manieren denkt dat hij 'niet goed genoeg is'. Terwijl ik dat natuurlijk niet vind, in tegendeel.

Ik weet verder eigenlijk bijna niets van aseksualiteit, maar kwam om google dit forum tegen. Ik zou willen vragen wat jullie denken dat het beste is om te doen, ik wil hem zeker niet kwijt om dit (ik heb al bijna ander half jaar met hem) maar ik ben bang dat hij het niet wil proberen. Ik ben niet iemand die vaak seks wil dus dat probleem valt ook wel mee. Ik heb echter ook niet het idee dat hij helemaal nooit meer seks wil of de behoefte eraan heeft. Maar hierover moeten we het nog hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of adviseren met mijn probleem en anders ben ik blij dat ik mijn verhaal kwijt kan.
Groetjes!
Love him,

pinky

Welkom ellie3!  :cake:?

Tsja, het beste kun je denk ik met hem praten over wat hij wel wilt en kan en wat jij graag wilt en kunt. Want uiteindelijk zit je toch samen in een relatie en niet alleen.

Fricai

Welkom Ellie!

Citaat van: ellie3 op februari 06, 2011, 11:47:57 PM
Mijn vriend heeft me gisteren verteld dat hij denk dat hij aseksueel is. Ik schrok hier best er van. Hoewel ik er wel respect voor heb dat hij het heeft verteld want dat lijkt me niet makkelijk om te doen.
{...}
Ik weet verder eigenlijk bijna niets van aseksualiteit, maar kwam om google dit forum tegen.

Kort maar krachtig: Aseksualiteit wil zeggen dat je nooit seksuele aantrekking ervaart naar andere mensen. Dus als hij dat is, dan heeft hij nooit de behoefte om seks met je te hebben, ook al houdt hij nog zo van je en ben je nog zo aantrekkelijk. ;)

CiteerIk vroeg hem hoe het kwam dat toen we net een relatie hadden dat hij toen wel zin had, hij zei toen dat het kwam omdat hij toch een beetje het idee had dat hij me voor zich moest 'winnen' zeg maar. Ik was echter al die tijd bang geweest dat het kwam omdat het mij niet lukt om klaar te komen. Ik dacht dat hij het daarom niet leuk vond.

Sorry maar ik moet het even zeggen; Iemand 'voor je winnen' door te 'doen alsof' vind ik echt heel verkeerd. (als in selfish, ik weet even geen goed nederlands woord ervoor)

CiteerTerwijl ik dat natuurlijk niet vind, in tegendeel. Ik zou willen vragen wat jullie denken dat het beste is om te doen, ik wil hem zeker niet kwijt om dit (ik heb al bijna ander half jaar met hem) maar ik ben bang dat hij het niet wil proberen. Ik ben niet iemand die vaak seks wil dus dat probleem valt ook wel mee. Ik heb echter ook niet het idee dat hij helemaal nooit meer seks wil of de behoefte eraan heeft. Maar hierover moeten we het nog hebben.

Praat met elkaar over wat liefde en seks voor je betekent. In zo'n relatie zal de een minder mogen dan hij/zij wil, en dan ander meer moeten doen dan hij/zij wil, maar als je dat er allebei voor over hebt moet het kunnen werken. Succes!  :wave:

Ienepien

Hallo Ellie. :cake:

Fijn dat je zoveel om je vriend geeft, dat je het voor hem gaat uitzoeken. :klap:
Lees hier maar mee, en het beste is dan natuurlijk om hem ook op dit forum te wijzen.
Hij zal dan merken, dat ie niet de enigste is, en het misschien durven accepteren. :wave:

Dutchamoeba

Hoi Ellie! :cake2: :cake2:

Bespreek samen wat je voor elkaar voelt, ook op seksueel vlak, en hoe ver jullie bereid zijn tot een goed compromis te komen seksueel gezien.

ellie3

Dank jullie wel voor jullie reacties! :)
Morgen zie ik hem weer dus ga ik sowieso met hem praten erover. Ik zal het er over hebben om inderdaad een soort compromis te sluiten. Of in ieder geval alvast wat duidelijk krijgen over hoe hij zich erover voelt en wat hij wil en veracht van mij.
Ik zal na morgen nog wel een bericht plaatsen met wat hij me heeft verteld.
Groetjes! en nogmaals bedankt voor de reacties!
Love him,

pinky

Succes morgen. En als ik je zo hoor, komen jullie er samen wel uit!  :knuffel:

Ereinion

Welkom Ellie.  :cake: ?

Ik denk dat je hem vooral heel erg duidelijk moet maken dat hij heel veel voor je betekent en dat je hem hierom niet kwijt wilt. Want misschien vindt hij dat wel heel moeilijk om te geloven en denkt hij dat hij jou een plezier doet door de relatie te verbreken.
En je zult moeten zeggen wat jij in een relatie nodig hebt en hij moet ook kunnen aangeven hoever hij kan gaan.

Ik hoop dat jullie eruit komen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Welkom Ellie  :cake:
Eigenlijk zijn alle wijze adviezen al gegeven. Ik hoop dat het jullie lukt om hier samen goed over te kunnen praten. Als dat lukt, dan hoeft aseksualiteit zeker niet het einde van de relatie te zijn. Ik denk dat je vriend erg boft met jou omdat je je in het onderwerp wilt verdiepen en samen naar oplossingen wilt zoeken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ellie3

Heey ik heb gisteren met hem gepraat. Hij snapte er zelf niet heel veel van, wat hij voelde, wat hij wou en verwachte van me enz.
Ik hoopte dat we het samen nog wel konden uitzoeken maar hij heeft het vandaag toch uitgemaakt:(
Groetjes en bedankt voor het mee denken en de reacties!
Love him,

Ienepien

Dat is jammer om te horen. :(

Het is voor hem misschien te heftig geweest om het te beseffen.
Als hij alles voor zichzelf op een rijtje heeft, dan komt ie misschien wel terug? :-\

Sterkte met dit nieuws.

Fricai



Dutchamoeba


ellie3

Dank jullie wel voor de lieve reacties.
Maar ik ben bang dat het hoog waarschijnlijk niets meer word. Dit is de 2de keer dat hij het uitmaakt en volgens mij is het de zelfde reden als de vorige keer. Ik heb het idee dat hij heel erg in de knoop zit met zichzelf. De eerste keer dat hij het uitmaakte was het omdat hij zichzelf eigenlijk niet goed/lief genoeg vond voor mij, dat hij niet aan mij terug kon geven wat ik aan hem gaf zeg maar. Ik vond dat toen al onzin en heb gezegd dat het misschien slim was om hulp te gaan zoeken (hij heeft in zijn jeugd ook best veel mee gemaakt). Maar dat vond hij niet nodig, en ik wou hem niet dwingen. Nu is er volgens mij hetzelfde gebeurd bij hem en heeft hij het dus weer gedaan. Dus als het zo zou zijn dat hij zich misschien nog bedenkt weet ik niet of ik het nog wel wil want het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij mij elke keer maar aan de kant kan zetten als het hem uitkomt. Als hij hulp zou zoeken om alles op een rijtje te krijgen zou ik er nog over na kunnen denken maar zo niet.
Ik heb hem nog wel gezegd dat het mij slim leek om voor zijn asexualiteit hulp gaat zoeken, vooral omdat hij zelf niet wist hoe het zit met zichzelf. Hij kon me niet vertellen wat hij voelde/wou met zichzelf.
Hebben jullie hier misschien meer ervaring mee?
Groetjes
Love him,