Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn vriend is aseksueel

Gestart door ellie3, februari 06, 2011, 11:47:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Wat rot dat jullie het niet samen hebben kunnen bespreken en dat hij nu als het ware vlucht voor de situatie. Niet dat ik zijn gevoelens niet begrijp hoor, ik zou op dezelfde manier kunnen reageren, maar zo te lezen zou hij juist met jouw hulp heel ver kunnen komen.
Echt goede tips heb ik niet, maar misschien dat je hem op dit forum kunt wijzen zodat hij in ieder geval kan ontdekken of hij nu echt aseksueel is en zodat hij kan zien dat hij dan lang niet de enige is. Soms helpt dat voor het zelfvertrouwen en de zelfacceptatie.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Met echt hulp zoeken heb ik geen ervaring, maar dit forum heeft me heel erg geholpen. Dus als je hem nog ergens op wilt wijzen, dan zou ik hem hiernaartoe sturen.

Bah, wat naar om te lezen dat hij het heeft opgegeven. Ik geef je trouwens groot gelijk dat je het zo niet opnieuw wilt proberen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ellie3

Hallo!

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 10, 2011, 07:28:04 PM
Wat rot dat jullie het niet samen hebben kunnen bespreken en dat hij nu als het ware vlucht voor de situatie. Niet dat ik zijn gevoelens niet begrijp hoor, ik zou op dezelfde manier kunnen reageren, maar zo te lezen zou hij juist met jouw hulp heel ver kunnen komen.
Echt goede tips heb ik niet, maar misschien dat je hem op dit forum kunt wijzen zodat hij in ieder geval kan ontdekken of hij nu echt aseksueel is en zodat hij kan zien dat hij dan lang niet de enige is. Soms helpt dat voor het zelfvertrouwen en de zelfacceptatie.

Ja ik vind het ook heel vervelend en ik heb ook het idee dat hij als het ware weg vlucht. Ik zit er wel aan te denken om hem te wijzen op dit forum om zo anderen te kunnen spreken over zijn problemen/gevoelens over dat hij misschien aseksueel is. Hij heeft alleen nog geen internet thuis dus het is wel lastig voor hem om dat zo te doen. Maar als hij het wel heeft is het denk ik wel iets voor hem.
Citaat van: Evelyn Quinto™ op februari 10, 2011, 05:10:58 PM
Maar no offence, hij lijkt mij nogal wisselvallig en onzeker, mss dat die daarom niet goed weet wat en hoe. Denk dat het wel slim is dat hij eerst zijn problemen met zichzelf oplost en dat jullie relatie daarrna ook veel relaxter zou gaan..
Ik heb inderdaad het idee dat hij heel wisselvallig is, en daarom zijn problemen moet op lossen. Maar als hij er geen hulp bij gaat zoeken dan gaat dat denk ik heel moeilijk. Maar ik ben bang dat ik hem niet kan overtuigen om hulp te gaan zoeken.
Groetjes!
Love him,

ellie3

Volgens mij is hij ook niet zo'n fan van professionele hulp, maar ik denk dat het hem wel heel goed kan helpen vooral omdat hij zelf niet weet wat hij voelt, waarom hoe enz. (dat idee heb ik in ieder geval). Maar uiteindelijk is het zijn eigen keus.
Groetjes!
Love him,

ellie3

Ik heb hem gezegd dat het mij slim leek om eens rond te kijken op deze site en eventueel zelf een onderwerp te starten. Hij vond het echter geen goed idee. Ik ben bang dat ik hem op een andere manier niet kan helpen.
Groetjes!
Love him,

Jovi_Hobbes

Als hij het niet wil dan kun je hem niet dwingen. Misschien is hij er nog niet klaar voor. Je hebt hem in ieder geval de informatie gegeven, nu moet hij zelf beslissen wat hij ermee doet.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Citaat van: ellie3 op februari 11, 2011, 07:17:47 PM
Volgens mij is hij ook niet zo'n fan van professionele hulp, maar ik denk dat het hem wel heel goed kan helpen vooral omdat hij zelf niet weet wat hij voelt, waarom hoe enz. (dat idee heb ik in ieder geval). Maar uiteindelijk is het zijn eigen keus.
Groetjes!
Hapnotherapie zou misschien wat kunnen zijn. Dat kan hem beter naar zijn gevoel brengen.

Etrius

Wel, ik en mijn vriendin hebben een soortgelijk probleem.
Ik ben niet echt aseksueel maar het zit er redelijk dichtbij. (ik bespaar de details maar het heeft met mijn autisme te maken)
We zijn nu al bijna 11 maanden samen en zijn allebei nog altijd maagd.
Dit heeft op onze relatie geen enkele druk gezet, ik heb me aangepast en heb me volledig gericht op geven, we hebben een uitstekend seksleven, ook al ontvang ik niks.
Het was niet even makkelijk voor mij in het begin, dat geef ik toe.
Tegenwoordig zijn we ook bezig met mij, aangezien het geen aseksualiteit is is het te overwinnen en we maken snel vooruitgang.
Misschien helpen mijn vorige posts je een beetje? Voel je vrij om ze te lezen.
Amor Vincit Omnia.