Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Documentaire

Gestart door sonja99, februari 11, 2011, 10:55:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonja99

Beste,

Ik studeer film aan de Hogeschool en ben momenteel bezig met de pre-productiefase van mijn documentaire.
Graag zou ik een documentaire willen maken over asexualiteit.

Mijn bedoeling is om een aantal realistische portretten neer te zetten van verschillende mensen in verschillende situaties.
Bijvoorbeeld; een persoon in conflict met zijn religie (pan/romantic/...), een ouder persoon (pan/romantic/...), een persoon die asexualiteit aanvaard heeft (pan/romantic/...), een persoon die asexualiteit niet aanvaard heeft (pan/romantic/...), etc.

Ik wens deze diversiteit zodat de documentaire een juist en gevarieerd beeld van asexualiteit kan geven.
Enerzijds wens ik via deze film mensen te informeren (zoals bijvoorbeeld; mensen die nog op zoek zijn naar hun identiteit, ouders, de gemeenschap, etc.), maar anderzijds wens ik ook mensen te informeren met al bestaande vooroordelen (zoals bijvoorbeeld; 'Asexualiteit is een afwijking', 'Je moet vast en zeker een trauma hebben', of 'Je bent gewoon nog wat verlegen').

Met deze documentaire wil ik ook mensen met asexualiteit een hart onder de riem steken.
Ben je bereidt om te helpen laat dan zeker iets weten.

Hopelijk tot hoors,
meer info te verkrijgen via mail.

Met vriendelijke groet,
Sonja

pinky

Welkom Sonja99!  :cake:?

Wat een goed initiatief zeg! Het is dat ik niet in je doelgroep val, anders had ik zo meegedaan (lees, ik ben niet aseksueel). Ik denk wel dat het wat lastig wordt om mensen te gaan filmen. Het is toch nog niet zo geaccepteerd en om er dan al open en bloot tegenover de hele wereld voor uit te komen is nogal wat. Maar ik hoop toch dat er zich mensen aanmelden en dat je je documentaire kunt maken. Het is echt een goed idee! Dus aseksuele mensen, meld je aan!

Ereinion

Welkom Sonja.  :cake: ?

Als ik het goed begrijp wil je dus ook graag meerdere ouderen bijvoorbeeld?

Super trouwens, dat je dit onderwerp hebt gekozen. Film is altijd wel een lastige, omdat onze leden vaak anoniem geïnterviewd willen worden. Maar voor een opleiding is het misschien anders. Wat gaat er met de documentaire gebeuren als die af is?

Ik kan trouwens een nieuwsbrief voor je versturen naar alle leden, als je dat wilt. Niet iedereen leest hier mee, maar via zo'n nieuwsbrief bereik je wel alle leden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

sonja99

Hallo,

Bedankt voor jullie warme reacties.
Ik ben inderdaad nog op zoek naar zoveel mogelijk verschillende mensen (pan/romantic/...) in verschillende situaties, met verschillende ervaringen omtrent aseksualiteit.
De documentaire kan op die manier aseksualiteit op een correcte en gevarieerde manier weergeven.

Momenteel ben ik nog op zoek naar:
- personen die hun geaarheid moeilijk kunnen aanvaarden of liever seksueel dan aseksueel zouden willen zijn.
- oudere personen (30-50j.)
- en mannelijke interviewees.

Kom jij in één van deze drie punten in aanmerking, aarzel dan niet om me te contacteren.
Verder wil ik even op jullie vraag antwoorden, de documentaire zal enkel tijdens de jurering in de klas te zien zijn.
Moesten jullie nog opmerkingen of twijfels hebben, laat dan zeker iets weten.

Tot hoors en bedankt voor jullie respons!

Groetjes,
Sonja

ps. de documentaire bevat ook internationale interviewees!



Ereinion

Goh, dan hoor ik bij de oudere aseksuelen.  :-\     :D

Nog een vraagje: Hoe wil je de interviews gaan doen? Kom je alleen of met een team? (ik heb eerder voor iemand wat gedaan en die kwamen met drie man. Dat voelde best een beetje ongemakkelijk.)
Maar ik wil best meedoen. Ik ben 31, vrouw, in een relatie met een seksuele man. Ik zou mezelf omschrijven als een pan-aseksueel, maar ik vind intelligentie ook wel belangrijk, denk ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

sonja99

Hallo,

Om even te antwoorden op een gestelde vraag: 'Kom je alleen of met een heel team/crew?'.
Normaal gezien kom ik alleen, of héél uitzonderlijk met één partner.

Ik hoop van jullie te horen.
Verdere vragen beantwoord ik graag!

Groetjes,
Sonja

Jovi_Hobbes

Ik heb erover nagedacht, maar een interview voor een camera zie ik echt niet zitten. Hopelijk zijn er genoeg andere leden die wel een bijdrage kunnen leveren.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Evy

Hallo,

Ik heb geen idee of ik mijn verhaal voor de camera zou durven vertellen, maar wil toch even reageren. Ik vind het zeker een goed initiatief, omdat het een onderwerp is wat vaak niet begrepen wordt. Dat is tenminste mijn ervaring... Ik ben er eigenlijk pas 2 maanden geleden achter gekomen dat ik niet abnormaal, maar gewoon asexueel ben en dat voelt als zo'n enorme opluchting. Iedereen kan stoppen met proberen mij te "genezen" en ik kan eindelijk proberen mezelf te zijn. Dat werd wel een keer tijd na bijna 31 jaar...

Ik weet niet of ik in de doelgroep pas, maar als dat wel zo is, zou ik wel wat meer informatie willen over wat precies de bedoeling is. Ik ben een vrouw van 30 en heb nog nooit een relatie gehad, zelfs nog nooit iemand gezoend. Ik ken die gevoelens gewoon niet en heb er simpelweg nooit behoefte aan gehad. Ik heb er wel een enorme afkeer tegen gekregen, maar zoals ik er nu over denk, komt dat door alle pogingen van de mensen om mij heen (familie, vrienden, therapeuten) om mij te overtuigen dat het heel normaal is als je dat soort dingen wel doet en dat het niet klopt als dat niet zo is. Als je dat 15 jaar lang te horen krijgt, bouw je wel een weerstand op. Nu ben ik eindelijk op het punt dat ik voor mezelf kan kiezen. Ben via via op dit forum terecht gekomen en ben er nu vrij zeker van dat ik aseksueel ben. En het is echt ZO ongelovelijk fijn om nu eindelijk mezelf te mogen zijn! Ik zou het eigenlijk wel uit willen schreeuwen en aan iedereen vertellen, maar dat doe ik niet. Als je hetero bent, ga je dat immers ook niet aan iedereen uitleggen, dus waarom zou ik dat wel doen? Ik heb het wel mijn ouders en zus verteld en die reageerden heel positief.

Ken88

Ik ben een 22-jarige jongeman en heb onlangs ontdekt dat mijn geaardheid wél een naam had; Asexueel. Ik heb dit inmiddels al jaren van mezelf geaccepteerd en zie het soms zelfs wel als een zegen. Supergoed iniciatief, ik wil best meewerken. Hoe gaat dit in zijn werk?

Ereinion

Je kunt het beste een persoonlijk bericht of een email sturen naar Sonja.

@ Evy, wat goed dat je familie zo reageerde!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Ik behoor geloof ik wel tot de doelgroep, maar heb toch wat moeite om voor de camera mijn verhaal te gaan doen ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Aere

Ik ben een 19-jaar oude man en pan-romantisch aseksueel. Ik zie geen probleem om dit verhaal voor de camera te doen, ik doe dit namelijk geregeld op YouTube. Ik ben tevens ook een filmstudent aan het RITS ;)

Arne

Etrius

Ik ben hier gloednieuw en heb recent ontdekt, of eerder mijn eigen diagnose gesteld, dat ik Aseksueel TYpe C ben.

Toevallig heb ik dus ook juist mijn eerste post geplaatst met mijn introductie er in. http://asexuality.org/du/index.php?topic=2820.0

Het lijkt me misschien het beste om dit te lezen en te beslissen of je iets aan me hebt of niet. ;)
Amor Vincit Omnia.

Ereinion

Geweldig, wat een reacties!  :klap: Fijn dat zoveel mensen bereid zijn om hun verhaal te doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

sonja99

Hallo!

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Fijn dat jullie me zo willen helpen.

Ik probeer nu afzonderlijk te reageren op jullie posts.
Moesten er nog algemene vragen oprijzen dan beantwoord ik die graag op het forum.

Ik hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,
Sonja

sonja-peeters@hotmail.com