Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even ter informatie.

Gestart door Etrius, februari 20, 2011, 09:06:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etrius

Ik heb altijd getekend maar sinds ik mijn vriendin heb leren kennen schrijf ik ook zoals zij.

Deze sectie is dus bedoeld om verhalen/gedichten op te zetten?

Aseksueel gericht of gewoon vanalles?

Oh en ik schrijf enkel in het engels, is dat een probleem?
Amor Vincit Omnia.

Fricai

Citaat van: Etrius op februari 20, 2011, 09:06:09 PMDeze sectie is dus bedoeld om verhalen/gedichten op te zetten?

Aseksueel gericht of gewoon vanalles?

Oh en ik schrijf enkel in het engels, is dat een probleem?

Ja. + Alles waar je maar zin in hebt. (Zolang het niet tegen de forumregels ingaat ofc :P) + Geen probleem lijkt me.

Etrius

Citaat van: Fricai op februari 20, 2011, 09:19:19 PM
Citaat van: Etrius op februari 20, 2011, 09:06:09 PMDeze sectie is dus bedoeld om verhalen/gedichten op te zetten?

Aseksueel gericht of gewoon vanalles?

Oh en ik schrijf enkel in het engels, is dat een probleem?

Ja. + Alles waar je maar zin in hebt. (Zolang het niet tegen de forumregels ingaat ofc :P) + Geen probleem lijkt me.

Ideaal.
Amor Vincit Omnia.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Etrius op februari 20, 2011, 09:06:09 PM
Oh en ik schrijf enkel in het engels, is dat een probleem?

Nee hoor lijkt mij niet, maar mag ik vragen waarom?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Etrius

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 23, 2011, 09:14:19 PM
Citaat van: Etrius op februari 20, 2011, 09:06:09 PM
Oh en ik schrijf enkel in het engels, is dat een probleem?

Nee hoor lijkt mij niet, maar mag ik vragen waarom?

Het is gewoon een mooiere taal om mee te spelen.
Amor Vincit Omnia.

Ereinion

 :banghead:

sorry, frustratie van mij...
Ik geloof zeker dat sommige mensen beter in het Engels kunnen schrijven, een vriendin van mij doet dat ook. Maar ik hoor dit zovaak dat ik ook sceptisch ben. Hoe komt het toch dat veel mensen denken dat het Engels een mooiere taal is of dat ze die beter beheersen dan hun moedertaal? Of dat het een mooiere taal is om te lezen dan het Nederlands? (dat laatste is natuurlijk echt mijn grote frustratie, omdat de mensen die zeggen dat ze liever in het engels lezen, omdat dat een mooiere taal is, mijn boeken niet gaan lezen.)
Maar misschien hoor jij wel bij dezelfde groep als mijn vriendin, bij wie het echt zo is dat ze zich werkelijk beter kunnen uitdrukken in het Engels.

:handschudden:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik geloof wel dat het Engels een wat poëtischere taal kan zijn dan het Nederlands, dus wat dat betreft kan ik de reden van Etrius wel volgen.

Maar wanneer mensen zeggen dat ze zich beter kunnen uitdrukken in het Engels (wanneer dat niet hun moedertaal is), dan plaats ik ook grote vraagtekens. Je merkt gewoon aan elke Nederlander die in het Engels schrijft dat zijn vocabulaire en manier om dingen te omschrijven beperkter zijn. Dat komt omdat je altijd in je moedertaal blijft denken en vanuit die taal in de andere taal gaat formuleren. Ik ben er daarom van overtuigd dat mensen die goed kunnen schrijven in het Engels, eigenlijk in het Nederlands nog veel betere schrijvers zouden zijn (en daardoor misschien ook wel succesvol zouden kunnen zijn). Je moet alleen de knop omzetten en over de gedachte heenstappen dat het Nederlands minderwaardig is of dat je je er minder goed in kunt uitdrukken. Het is een andere taal, met andere constructies en mogelijkheden, maar als het je moedertaal is kun je er zeker heel mooie dingen mee doen. Het is natuurlijk heel onlogisch om te stellen dat je je beter kunt uitdrukken in een taal die je niet tot in de finesses beheerst.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Daar ben ik het volledig mee eens. Zelfs Masterstudenten Engels die een jaar in Engeland hebben gestudeerd beheersen het Engels nog minder dan hun moedertaal (Nederlands)! En dat geldt ook voor de docenten...

Mannetje

Veel Engelse woorden klinken wel mooier dan het Nederlandse. Maar ik denk dat dit hier met deze discussie niet zoveel te maken heeft.


Dutchamoeba

Dat klopt (zowel de inhoud van je eerste zin als de inhoud van de tweede zin)...