Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel?

Gestart door Amber002, februari 25, 2011, 03:49:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber002

Hallo iedereen! ;D

Ik ben nieuw op dit forum en ook vrij nieuw met de term aseksueel. Het grote probleem waar ik op dit moment mee zit is: Hoe kan ik erachter komen of ik aseksueel ben?

Ik ben 21 jaar en heb nog nooit in heel m'n leven een vriend/vriendin gehad. Er is op dit moment wel een jongen die erg veel interesse in mij heeft, maar terwijl hij theoretisch gezien de perfecte man voor me zou zijn, heb ik totaal geen liefdesgevoelens voor hem. Zo gaat dit met alle mannen die mij leuk vinden/vonden. Terwijl iedereen om me heen een relatie heeft of aan het daten is voel ik me vreemd omdat ik daar totaal niet mee bezig ben. Ondanks dat ik wel graag met de jongens die mij leuk vinden zou willen blijven afspreken om leuke dingen te doen.

Het moeilijkste vind ik nog om dit met mijn ouders te bespreken. Mijn vader laat steeds van die niet subtiele hints vallen dat hij het niet erg zou vinden als ik onderhand eens een vriendje zou krijgen en dus doe ik soms maar alsof ik wel in jongens geinteresseerd ben. Ik weet zeker dat mijn moeder het zou begrijpen maar ik durf er gewoon niet over te beginnen. Ik blijf maar hopen dat ik gewoon een laatbloeier ben en deze gevoelens ooit nog komen.

Wat denken jullie? Hebben jullie misschien tips? Ik kan echt wel wat hulp gebruiken op dit moment! :78:

Ereinion

Welkom Amber. Misschien voel je je na een stukje  :cake: wat beter?

Mijn tip zou zijn om hier veel te lezen en te vragen wat je maar wilt. Hopelijk wordt het dan allemaal wat duidelijker voor je.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Welkom Amber. We begroeten nieuwe leden graag met een stukje  :cake:  :)

Je verhaal klinkt al herkenbaar dus mogelijk zit je met aseksualiteit in de goede richting. Lees hier gewoon rustig rond, en als je vragen hebt stel ze gewoon, geen vraag is te vreemd. Uiteindelijk ben je zelf de enige die de vraag of je aseksueel bent kan beantwoorden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

pinky

Hoi hoi! Welkom! Ook van mij een stukje  :cake:

Het kan natuurlijk zijn dat je nog nooit verliefd bent geweest en daarom ook nooit de aandrang hebt gehad om meer te beginnen met een jongen. Maar belangrijker voor de vraag of je aseksueel bent of niet is of je wel seksuele gevoelens hebt. Zou je bijvoorbeeld weleens seks met iemand willen hebben of trekt dat je ook totaal niet? Dat geeft vast meer helderheid.

Als laatste de tip om jezelf gewoon te accepteren zoals je bent. Je bent goed genoeg en zeker niet de enige met deze gevoelens. En wie weet kun je hier op deze site wel een leuke man vinden die ook niet meer wilt dan gewoon veel leuke dingen samen doen.

Fricai

Citaat van: Amber002 op februari 25, 2011, 03:49:23 PM
Ik ben nieuw op dit forum en ook vrij nieuw met de term aseksueel. Het grote probleem waar ik op dit moment mee zit is: Hoe kan ik erachter komen of ik aseksueel ben?

Ik ben 21 jaar en heb nog nooit in heel m'n leven een vriend/vriendin gehad. Er is op dit moment wel een jongen die erg veel interesse in mij heeft, maar terwijl hij theoretisch gezien de perfecte man voor me zou zijn, heb ik totaal geen liefdesgevoelens voor hem. Zo gaat dit met alle mannen die mij leuk vinden/vonden. Terwijl iedereen om me heen een relatie heeft of aan het daten is voel ik me vreemd omdat ik daar totaal niet mee bezig ben. Ondanks dat ik wel graag met de jongens die mij leuk vinden zou willen blijven afspreken om leuke dingen te doen.

Aseksualiteit is een gebrek aan seksuele aantrekking. En jij hebt je nog nooit aangetrokken hebt gevoeld tot iemand, of wel? Dan zou je jezelf in principe aseksueel kunnen noemen. (En ook, ons vakjargon maar even hanterend: 'aromantisch') 'Laaitbloeier' is volgens mij heel onwaarschijnlijk als je al 21 bent. (maar je bent nooit te oud om helemaal uit te sluiten dat je gevoelens/verlangens kunnen veranderen. :P)
Maar jij hebt dus geen verlangen naar dat hele relatie/daten/intimiteit, maar vindt bepaalde jongens soms wel tof gezelschap? ... Natuurlijk lastig gezien de meeste mensen (veel) meer willen dan 'afspreken' met mensen die ze 'leuk vinden'. (Dat is waar je mee zit, toch?)

Citeer...en dus doe ik soms maar alsof ik wel in jongens geinteresseerd ben. Ik weet zeker dat mijn moeder het zou begrijpen maar ik durf er gewoon niet over te beginnen. Ik blijf maar hopen dat ik gewoon een laatbloeier ben en deze gevoelens ooit nog komen.

Dat je 'laat' bent is altijd mogelijk maar op je 21e zou ik toch probreren te beginnen accepteren dat je zo gaat blijven. ;) Vind je het zelf erg, vind je dat je iets mist? Of is het enkel de druk van omgeving en het anders zijn dan de rest waar je echt mee zit?
Veel aseksuelen hebben wel behoefte aan relaties/intimiteit (maar niet aan seks), en de 'normale mensen' vindt ons altijd raar maar wij vinden niet dat we iets missen. Misschien is het net zo voor jou, je hebt minder behoeften maar je mist het ook simpelweg niet?

Maar klinkt als een minder toffe situatie thuis... Ergens over durven beginnen is soms lastig, maar zodra je er eenmaal over begint is het een stuk makkelijker. Kun je er wel met leeftijdsgenoten over praten? Misschien helpt dat. Of helpt het om er hier over te praten, of je kunt altijd nog afspreken met mensen die ervoor worden opgeleid om over lastige dingen te praten. ;)

Woah! Direct een half boek geschreven, sorry. :P Welkom! :wave:

Amber002

Heel erg bedankt voor jullie reacties en de :cake:!!! :)

Citaat van: Pinkeltje op februari 25, 2011, 09:07:14 PM
Zou je bijvoorbeeld weleens seks met iemand willen hebben of trekt dat je ook totaal niet?
Misschien komt het inderdaad doordat ik nog nooit echt verliefd ben geweest maar gedachten over seks of het hebben van seks trekken mij totaal niet. Als ik een jongen zie kan ik hem best knap vinden maar de behoefte om seks met iemand te hebben is er (nog) niet.

@Fricai: Je hebt helemaal gelijk ik heb me nog ooit aangetrokken gevoeld tot iemand. En ik wil inderdaad gewoon afspreken met jongens voor hun gezelschap en om leuke dingen met ze te doen. Helaas willen alle mannen die ik tot nu toe heb leren kennen meer dan dat en haken ze al snel af als ze erachter komen dat ik die gevoelens niet heb.

Het enige waar ik aan kan denken is dat ik geen broers of zussen heb en simpelweg niet alleen wil zijn later. Ik weet dat je daar vrienden voor hebt maar dat is toch anders. Het is gelukkig niet zo dat ik het gevoel heb dat ik iets mis in mijn leven.

Zijn jullie ook allemaal aseksueel? Het verbaasd me dat dit als een taboe wordt gezien  :-\


Fricai

CiteerHelaas willen alle mannen die ik tot nu toe heb leren kennen meer dan dat en haken ze al snel af als ze erachter komen dat ik die gevoelens niet heb.
Het enige waar ik aan kan denken is dat ik geen broers of zussen heb en simpelweg niet alleen wil zijn later. Ik weet dat je daar vrienden voor hebt maar dat is toch anders. Het is gelukkig niet zo dat ik het gevoel heb dat ik iets mis in mijn leven.

Ah mooi. :) Nou ik zou me niet teveel zorgen maken, je vindt vast wel tof gezelschap. En mocht je ooit meer gevoelens ontwikkelen vind je ook vast ooit iemand die bij je past.

CiteerZijn jullie ook allemaal aseksueel? Het verbaasd me dat dit als een taboe wordt gezien

Jep, op een paar na zijn allen die hier vaak posten aseksueel. :) De mate van taboe hangt heel erg af van je omgeving denk ik. Ik ben wel tamelijk uit de kast (of eigenlijk heb ik er nooit in gezeten :P) en merk er niks negatiefs van. Ja, mensen snappen het niet. Maarja, ik snap seksuelen net zo goed niet. :P Even goede vrienden. :P

:cake: !

Jovi_Hobbes

Welkom Amber  :cake:  Hopelijk geeft dit forum je wat meer duidelijkheid.

Citaat van: Amber002 op februari 25, 2011, 10:38:57 PM
Zijn jullie ook allemaal aseksueel? Het verbaasd me dat dit als een taboe wordt gezien  :-\

Taboe is in sommige gevallen misschien een groot woord. Ik zie het zelf meer als een privézaak. Als ik seksueel zou zijn zou ik mensen ook niet vertellen hoe vaak ik wel seks had, wat hebben mensen aan de boodschap hoe vaak ik geen seks heb? Het is voor veel mensen een onbegrijpelijk onderwerp, wat het moeilijker maakt om erover te praten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Vroeger was het een taboe om over seks te praten, nu is het een taboe om te praten over het NIET hebben van seks. Raar landje zijn we toch. Maar echt, ik denk dat seks ontzettend overgewaardeerd wordt. Ik ben één van de seksuelen die hier post. Waarschijnlijk wel een seksueel met een lager libido dan gemiddeld. Ik word ook vreemd aangekeken door vrienden als ik zeg dat ik al meerdere maanden 'droog' sta. Dat snappen ze dan niet. Nou ja, hun probleem. Maar ook al ben ik seksueel, ik denk dat mensen tegenwoordig veel te veel met seks bezig zijn. Niet alleen in alles kan en alles mag, maar ook door er veel over te praten, door het te verkopen, door andere producten door middel van seks te verkopen (denk aan dat tegenwoordig in zowat elke Hollywoodfilm wel een seksscène zit) en door alles wat er op TV te zien is (spuiten en slikken).
Sommige van die dingen zijn echt goed om te laten zien. Mensen moeten ook de gevaren van seks leren kennen, maar een groot deel van alles wat er te zien is, waar je niet om hebt gevraagd, vind ik echt onzin. Sowieso, waarom zou een vriendin moeten weten hoe vaak ik wat met wie uitspook en wat mijn favoriete standje is. Dat gaat echt niemand wat aan, anders dan mijzelf en mijn partner. Maar goed, dat even terzijde...

Appelsien

Citaat van: Amber002 op februari 25, 2011, 03:49:23 PM

Ik ben 21 jaar en heb nog nooit in heel m'n leven een vriend/vriendin gehad. Terwijl iedereen om me heen een relatie heeft of aan het daten is voel ik me vreemd omdat ik daar totaal niet mee bezig ben.


Heel herkenbaar!

Dutchamoeba

We leven inderdaad in een raar landje. Het lijkt wel of je leven niets voorstelt zonder seks. Zo ervaar ik mijn leven echt helemaal niet...

pinky


Appelsien

Groot gelijk. Er zijn zoveel andere zaken om intens van te genieten...

pinky


Amber002

Ondanks dat er mensen zijn die aseksualiteit als een probleem zien, ben ik heel blij dat ik dit forum er is! Eindelijk heb ik mensen gevonden die het niet raar vinden en begrijpen hoe ik me voel ;D Ik heb het gisteren ook aan mijn ouders vertelt en ze vinden het totaal niet erg, wat een opluchting!!! :cheerleader:

Het belangrijkste is dat je plezier hebt in je leven en of dat nu met of zonder sex is maakt helemaal niets uit! :)