Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel?

Gestart door Amber002, februari 25, 2011, 03:49:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Citaat van: Amber002 op februari 27, 2011, 12:38:40 AM
Ik heb het gisteren ook aan mijn ouders vertelt en ze vinden het totaal niet erg, wat een opluchting!!! :cheerleader:

Top. :)

Dutchamoeba

Wow, wat een geweldige ouders! Gefeliciteerd!

Ereinion

Goed zeg! Wat fijn voor je!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Appelsien

Citaat van: Amber002 op februari 27, 2011, 12:38:40 AM
Ik heb het gisteren ook aan mijn ouders vertelt en ze vinden het totaal niet erg, wat een opluchting!!! :cheerleader:

Het belangrijkste is dat je plezier hebt in je leven en of dat nu met of zonder sex is maakt helemaal niets uit! :)


Met mijn ouders heb ik niet echt de behoefte om daarover te  praten, hoewel ik weet dat ze het wel zullen accepteren. Zolang hun kind maar gelukkig is.
Fijn dat je ouders daar ook zo over denken!

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citaat van: Appelsien op februari 27, 2011, 01:10:24 PMMet mijn ouders heb ik niet echt de behoefte om daarover te  praten, hoewel ik weet dat ze het wel zullen accepteren.

Hier idem, btw. Ben niet bang voor reacties o.i.d., maar het is niet echt onderwerp wat snel ter sprake komt thuis, en het maakt me niet zoveel uit. :P

Happy

Gefeliciteerd! Gelukkig reageren ouders best wel vaak positief, althans dat was mijn conclusie toen ik het KRO programma 'uit de kast' heb gekeken (is wel anders natuurlijk, maar wel een beetje vergelijkbaar). Wat Appelsien zegt herken ik wel, ik heb er niet de minste behoefte aan om er met mijn ouders over te praten.

Paul2

ja, ook wanneer jongens vertellen dat ze homo zijn, zijn ze vooraf vaak enorm zenuwachtig enzo, maar in de meeste gevallen blijkt het dan toch enorm mee te vallen :)

Amber002

Bedankt voor al jullie reacties! :)

Ik had nog wel een vraagje: Aangezien ik nog nooit seks heb gehad, kan ik dan al wel bepalen of ik echt aseksueel ben of niet? Het is namelijk niet zo dat ik uit ervaring kan spreken dat ik seks niet fijn vindt. Alleen de gedachten aan seks vindt ik totaal niks......

Happy

Hoi Amber,

Het argument dat je het een keertje moet proberen om te weten of het wat voor je is komen we wel vaker tegen. Ik citeer even uit het verslag van de praat meet van vorige week:

'De veel gevreesde opmerking: je moet het gewoon een keer doen, is eigenlijk absurd. De kans dat je een trauma krijgt als je met de eerste de beste (en in het ergste geval lelijke, stinkende, botte) man of vrouw het bed in duikt, is vele malen groter dan dat je dan erachter komt hoe heerlijk het wel niet is.'


myra

Als je de gedachten aan seks niet leuk vindt, is het weinig waarschijnlijk dat je seks zelf leuk gaat vinden... Seksdrive houdt ook verlangens in... Mij sprak het ook nooit aan, ik heb het wel geprobeerd, en kan niet zeggen dat ik het leuk vond :(

Fricai

Aseksualiteit is gedefinieerd omtrent aantrekking, niet met of je het een leuke activiteit vond of niet... Bovendien weten seksuelen normaal gesproken van te voren heel goed dat ze het wél willen.
Dat je het eerst moet proberen voor je zou kunnen weten dat je aseksueel bent is een veelgenoemd fabeltje. :) Ik heb er een keer op gereageerd door te vragen of hij dan niet eens seks met een jongetje van 10 moest proberen, want wie weet zou dat wel helemaal zijn ding blijken.


Jovi_Hobbes

Ik ben het helemaal eens met de voorgaande reacties, maar wil niet de indruk wekkend dat wij allemaal vinden dat Amber vooral niets moet proberen.

Waarschijnlijk zul bij andere vormen van intimiteit al merken dat je daar geen of minder behoefte aan hebt dan anderen, ook dat soort gegevens kun je gebruiken om te bepalen of je aseksueel bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Goede opmerking, Jovi!

Roos1984

ik heb in mijn pubertijd en daarna ook altijd gedacht dat ik een laatbloeier was, dit kwam meer door de omgeving die dit zo gaat formuleren. Ik voel me er nl nog steeds hetzelfde bij als 6 jaar geleden (en toen was ik 21). Dus ik snap precies wat je bedoeld! Voor dit forum wist ik niet dat aseksualiteit bestond. Ik dacht dat ik de enige was in de wereld die zich niet met seks bezighield. Nu weet ik gelukkig dat dat niet zo is.
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-