Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Undressing.

Gestart door Etrius, maart 02, 2011, 08:01:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etrius

Er was mij gezegd dat ik mijn tekening hier ook op kon plaatsen dus ik wou mijn nieuw project meedelen.
Na een tijdje inactief te zijn ben ik weer begonnen en dit is het resultaat van dag 1.

http://i54.tinypic.com/s5afwx.jpg

(Ik geef een link omdat het te groot is als bijlage.)
Amor Vincit Omnia.

Ereinion

Leuk dat je weer bent begonnen!  :klap:
Is dit getekend met een model erbij of uit je hoofd?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Etrius

Citaat van: Ereinion op maart 03, 2011, 02:54:32 PM
Leuk dat je weer bent begonnen!  :klap:
Is dit getekend met een model erbij of uit je hoofd?

Een reeks afbeeldingen en een zekere kennis van de menselijke anatomie helpen.
Helaas ontsnapt de vrouwelijke sierlijkheid mij.
Amor Vincit Omnia.

Ereinion

Misschien omdat je een vrij statige houding hebt gekozen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Etrius

Citaat van: Ereinion op maart 03, 2011, 02:59:28 PM
Misschien omdat je een vrij statige houding hebt gekozen?

Nee, ik kies de juiste modellen maar om dat op papier te kunnen zetten is een kunst die ik nog aan het leren ben.
Amor Vincit Omnia.

Etrius

Ik kom zelden iets tegen dat de schoonheid van een welgevormd lichaam kan overbruggen.
Ik weiger dan ook iets te tekenen dat ik niet perfect vind en dat leverde wel wat problemen op in de tekenacademie.
Amor Vincit Omnia.

Jovi_Hobbes

Grappig dat je dat zegt. Ik heb nooit kunnen ontdekken wat dan die schoonheid aan het menselijk lichaam is. Ik vind lichamen eigenlijk nooit mooi of lelijk. Het zijn nuttige dingen hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom het ene lichaam nou mooier is dan het andere. Of misschien kan ik beter zeggen: waarom het ene lichaam aantrekkelijker is dan het andere.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Etrius

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 04, 2011, 08:59:27 PM
Grappig dat je dat zegt. Ik heb nooit kunnen ontdekken wat dan die schoonheid aan het menselijk lichaam is. Ik vind lichamen eigenlijk nooit mooi of lelijk. Het zijn nuttige dingen hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom het ene lichaam nou mooier is dan het andere. Of misschien kan ik beter zeggen: waarom het ene lichaam aantrekkelijker is dan het andere.

Voor mij is het meer schoonheid zien zoals een wilg van 300 die over een meer helt.
Van binnen blijft het ook wel een seksuele aantrekking maar mijn "professionele" visie vergelijkt het met mijn eigen visie van perfectie en hoe dichter het hier bij ligt, hoe mooier ik het vind.
Amor Vincit Omnia.

Brummetje

Gaat de goeie kant op Etrius. Ik vind het leuk als iemand goed kan tekenen. Zelf bak ik er geen jota van.

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 04, 2011, 08:59:27 PM
Grappig dat je dat zegt. Ik heb nooit kunnen ontdekken wat dan die schoonheid aan het menselijk lichaam is. Ik vind lichamen eigenlijk nooit mooi of lelijk. Het zijn nuttige dingen hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom het ene lichaam nou mooier is dan het andere. Of misschien kan ik beter zeggen: waarom het ene lichaam aantrekkelijker is dan het andere.

Nou ik snap wel waarom mensen een dik persoon minder mooi vinden qua lichaam, dan een mooi slank persoon.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Etrius

Citaat van: Brummetje op maart 15, 2011, 05:55:53 PM
Gaat de goeie kant op Etrius. Ik vind het leuk als iemand goed kan tekenen. Zelf bak ik er geen jota van.


Bedankt =)
Amor Vincit Omnia.

Paul2

@ Brummetje

Dat is heel erg cultureel bepaald hoor... kijk maar eens naar oude schilderijen: in vroeger eeuwen waren juist dikke vrouwen het ideaalbeeld... slanke c.q. magere vrouwen is een ideaal van de laatste 200 jaar ofzo... wat mooi "is" krijg je voor een heel groot deel ingeprent door je omgeving...

Etrius

Citaat van: Paul2 op maart 15, 2011, 06:53:05 PM
@ Brummetje

Dat is heel erg cultureel bepaald hoor... kijk maar eens naar oude schilderijen: in vroeger eeuwen waren juist dikke vrouwen het ideaalbeeld... slanke c.q. magere vrouwen is een ideaal van de laatste 200 jaar ofzo... wat mooi "is" krijg je voor een heel groot deel ingeprent door je omgeving...

Daar kijk ik niet naar, mijn visie is persoonlijk en mijn maatstaven zeker niet mals moet ik toegeven.
Amor Vincit Omnia.

Mannetje

Citaat van: Etrius op maart 03, 2011, 03:25:03 PM
Ik kom zelden iets tegen dat de schoonheid van een welgevormd lichaam kan overbruggen.
Ik weiger dan ook iets te tekenen dat ik niet perfect vind en dat leverde wel wat problemen op in de tekenacademie.
Moet ik hiervan uitmaken dat je mensen alleen oppervlakkig bekijkt? Dus uiterlijke schoonheid staat ver boven innerlijke schoonheid?

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 04, 2011, 08:59:27 PM
Grappig dat je dat zegt. Ik heb nooit kunnen ontdekken wat dan die schoonheid aan het menselijk lichaam is. Ik vind lichamen eigenlijk nooit mooi of lelijk. Het zijn nuttige dingen hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom het ene lichaam nou mooier is dan het andere. Of misschien kan ik beter zeggen: waarom het ene lichaam aantrekkelijker is dan het andere.
Mensen moeten er eigenlijk uitzien zoals ze er van binnenuit uit zien (hun innerlijke schoonheid).

Etrius

Citaat van: Mannetje op maart 15, 2011, 11:27:52 PM
Moet ik hiervan uitmaken dat je mensen alleen oppervlakkig bekijkt? Dus uiterlijke schoonheid staat ver boven innerlijke schoonheid?


Nagel op de kop bij dat eerste, als het vreemden zijn kijk ik enkel naar het uiterlijk, ik maak ook graag profielen aan de hand van hun uiterlijk en kledingsstijl.
Ken ik de persoon en mag ik hem/haar ook dan let ik veel minder op het uiterlijk en kijk ik dieper.
Als dat niet het geval is en het uiterlijk staat me niet aan dan moet ik die persoon ook niet verder kennen. Een slechte eigenschap, ik weet het.
Amor Vincit Omnia.

Mannetje

Je bent dus als de meeste mannen  :D.