Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Partner seks met een ander?

Gestart door Lina, juni 08, 2023, 12:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lina

Ik heb al zo'n 20 jaar een relatie.
In het begin was er nog wel wat intimiteit, maar inmiddels nauwelijks nog.
Dit blijft echt een punt. Mijn man mist de seks, wat ik begrijp. Maar ik worstel enorm met wat ik er mee moet.
Onze behoeften zijn zo verschillend, ik vind het maar ingewikkeld.
Van mij hoeft het niet zo nodig, ik heb die behoefte weinig en als het er wel is, dan is dat met even vlug solo ruim voldoende zeg maar.

Maar het blijft een terugkerend gespreksonderwerp.
Laatst zei hij: je hebt eerder wel eens gezegd dat ik het dan maar buiten de deur moet zoeken... hoe sta je daar nu in?

Aan de ene kant denk ik: doe maar.
Maar aan de andere kant ben ik toch ook wel bang dat het dan einde relatie gaat zijn. Want dan vindt hij straks iemand waar het goed mee klikt die wel seks wil.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik las het oude topic al even, een stukje hieronder. Maar ik dacht ik open toch een nieuwe...

AceVentura

Ik heb zelf geen ervaring met zo'n situatie.

Hier op het forum zal je diverse oplossingen vinden van anderen die in soortgelijke situaties zitten, en dan merk je inderdaad dat het soms lastig is en even zoeken is om een oplossing te vinden die voor beiden werkt.
Seks buiten de deur zoeken is een oplossing die je hier ook vaker zal tegenkomen, en als beide partners daarmee akkoord zijn dan is dat natuurlijk helemaal prima.
Blijf in ieder geval met elkaar in gesprek en probeer samen een oplossing te vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb er geen ervaring mee. Toen ik nog partners had, heel lang geleden, wist ik nog niet dat wat er was, aseksualiteit was, en probeerde ik nog uit alle macht dat niet te zijn. Ik deed ik heel netjes wat er van me verwacht werd en probeerde mezelf wijs te maken dat ik dat ook wilde. Ik was er ook erg in te misbruiken, want ik wilde de relatie en deed erg mijn best mijn partners te pleasen. Daarbij mezelf uitvlakkend.
Nu zou ik dat zeker niet meer doen.

Voor sommige koppels werkt het goed als een van de partners buiten de deur mag, voor andere is dat een no-go, of ziet een van de partners dat niet zitten. Hoe het in de praktijk bevalt zal ook heel persoonlijk zijn en ook zal het er dan vanaf hangen wat voor seksmaatje de niet-aseksuele partner treft, of dat klikt en hoe dan. En wat er dan in diens eigen evt. relatie weer gebeurt. Daar kan dan een hoop in mee gaan spelen.
Het zijn in elk geval heel persoonlijke keuzes en wat werkt voor de een, werkt niet altijd voor de ander.

Een oplossing vinden is vaak denk ik gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lina

Bedankt voor jullie reacties, ik denk ook niet dat er een pasklare oplossing is...

Monique66

Lina ik weet precies waar je vandaan komt, helaas is mijn huwelijk daar kort geleden juist op stuk gelopen, ( zelf wist ik nog niet dat ik aseksueel ben)..... seks buiten de deur zoeken kan vele gevolgen hebben, afhankelijk van de manier waarop jouw partner daarnaar op zoek gaat. Hoe dan ook zal het (vrees ik) altijd een heikel punt blijven omdat op dat vlak de afstand groot is. Ik wens je echt al het goede toe en hoop dat jullie er samen uit komen
I've got the right to be wrong van  Joss Stone als lijflied maar ook,
Soms is het beter niets te zeggen en alleen te lachen als lijfspreuk

Lina

Dank je Monique66, fijn dat je het herkent. Maar vervelend om te lezen dat jouw huwelijk hierop is stuk gelopen.