Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wil graag datinsite voor aseksuelen! iemand die kan helpen?

Gestart door lieverd37, maart 09, 2011, 10:10:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

oei, en ik was zo trots dat ik mee was... mijn excuses   :-[


Monkey

Wat ik mij eigenlijk afvroeg hea? En sorry als ik dit helemaal in de verkeerde categorie gooi;

Is er niet zoiets als een (onzichtbare) facebook groep of is het een idee om die aan te maken? Kan via de PB als je t zuiver voor mensen van dit forum wilt houden, maar voor mij (waar a-seksualiteit niet een groot genoeg issue is om er veel mee bezig te zijn), maar het wel fijn is om af en toe een ander te ontmoeten die begrijpt wat het is, zou zoiets wel prettig zijn.

Niet dat ik zo'n facebook-junky ben (verre van), maar ik k heb altijd zo t idee dat ik op dit forum niets te zeggen heb, gezien alles voor mij een plek heeft. Zie dit ajb niet als commentaar, zo  bedoel ik het niet, t is alleen voor mij echter wel een reden om hier niet heel actief te zijn.


En O.T.;  ik erger me een beetje aan die contactsites omdat je moet invullen of je een man óf een vrouw zoekt. Waarom niet geïnteresseerd mogen zijn in allebei? En dan bedoel ik niet per se tegelijk, maar alle opties openhouden.  T is 2014 toch? Hallo?!

Mar

Citaat van: Monkey op juni 17, 2014, 05:47:22 PM
Wat ik mij eigenlijk afvroeg hea? En sorry als ik dit helemaal in de verkeerde categorie gooi;

Is er niet zoiets als een (onzichtbare) facebook groep of is het een idee om die aan te maken? Kan via de PB als je t zuiver voor mensen van dit forum wilt houden, maar voor mij (waar a-seksualiteit niet een groot genoeg issue is om er veel mee bezig te zijn), maar het wel fijn is om af en toe een ander te ontmoeten die begrijpt wat het is, zou zoiets wel prettig zijn.

Niet dat ik zo'n facebook-junky ben (verre van), maar ik k heb altijd zo t idee dat ik op dit forum niets te zeggen heb, gezien alles voor mij een plek heeft. Zie dit ajb niet als commentaar, zo  bedoel ik het niet, t is alleen voor mij echter wel een reden om hier niet heel actief te zijn.


En O.T.;  ik erger me een beetje aan die contactsites omdat je moet invullen of je een man óf een vrouw zoekt. Waarom niet geïnteresseerd mogen zijn in allebei? En dan bedoel ik niet per se tegelijk, maar alle opties openhouden.  T is 2014 toch? Hallo?!

Zat ik toevallig gisteren ook nog aan te denken. Als deze groep er nog niet is, wellicht een idee om samen zo'n besloten groep op te zetten? Ik vind het nadeel hiervan echter wel dat mensen die ècht graag dit privé willen houden, hiermee wel risico lopen om, zonder dat ze het willen, bloot worden gesteld aan publiciteit.. ik bedoel, er hoeft maar één iemand met slechte bedoelingen hier op het forum te komen en over die groep te lezen, vragen of hij/zij erbij mag en vervolgens met printscreen/ foto's en al het openbaar te zetten.

Misschien denk ik dan te moeilijk, maar dat is wel het risico. Daarom begrijp ik de 'veiligheid' van zo'n forum ook.

Nogmaals, ik sta er zelf wel voor open hoor! ;)

Monkey

Ja, dat is waar. Een zeker risico zit er altijd aan FB-groepen.

Voor mijzelf maakt dat niet zo veel uit, maar ik dacht er daarom ook aan (als de beheerders van dit forum het er mee eens zijn) om te beginnen een link te PB-en naar degene die hier altijd al komen. Zeg maar. Dat kunnen nauwelijks oplichters zijn.

Dan de laatste paar berichten hier weer te verwijderen. En pas mensen aanbieden bij de groep te komen als ze hier vaker actief zijn en/of langere hulpvragende berichten posten ofzo?

Als dat al iets scheelt xD

Als er animo voor is?

AceVentura

Citaat van: Mar op juni 18, 2014, 12:48:56 AM
Zat ik toevallig gisteren ook nog aan te denken. Als deze groep er nog niet is, wellicht een idee om samen zo'n besloten groep op te zetten? Ik vind het nadeel hiervan echter wel dat mensen die ècht graag dit privé willen houden, hiermee wel risico lopen om, zonder dat ze het willen, bloot worden gesteld aan publiciteit.. ik bedoel, er hoeft maar één iemand met slechte bedoelingen hier op het forum te komen en over die groep te lezen, vragen of hij/zij erbij mag en vervolgens met printscreen/ foto's en al het openbaar te zetten.
Voordat jullie nieuwe dingen gaan beginnen: Ook hier op het forum hebben we een privédeel, dat is alleen toegankelijk voor iedereen met 25 of meer berichtjes en jullie kunnen daar inmiddels bij, mogelijk is hij niet zo opgevallen omdat er momenteel niet veel gebruik van gemaakt wordt. Misschien werkt dat al voor waar je die groep voor wil gebruiken of in ieder geval via die weg de locatie van die besloten groep uitwisselen.
Bedenk je overigens ook dat je met een medium als bijvoorbeeld facebook ook mensen uitsluit, persoonlijk moet ik er niets van hebben en zal er nooit een account aanmaken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Monkey

Aight thanx,

K zal es kijken of ik dat kan vinden; want het was me inderdaad niet opgevallen; die 25+ posts group.

En ja het uitstluit probleem ben ik me van bewust; persoonlijk vind ik facebook ook 95% ijdelheid en oninteressant gedeel van hersenscheten, maar de verborgen groepen daar (ik zit er bij een paar) vind ik wel zo prettig dat dat voor mij reden is om een account te hebben. T is ook geenszins mijn bedoeling om dit forum direct de rug toe te keren of ermee te concurreren. Maar voor sommige (waaronder mijzelf) is zo'n groep wel een fijne manier van communiceren (: 

Mar

Ben het met Monkey eens wat betreft prettig communiceren. Ik zou nog steeds hier komen omdat het gros waarschijnlijk toch niet in zo'n groep gaat. Ik zou wel hier mijn wekelijkse portie aseksualiteit... ( :cheerleader:) even komen halen. Maar ik gebruik Facebook ook voornamelijk om (dagelijks) contact te houden met vrienden en besloten groepen. (En inderdaad Monkey, die hersenscheten zit niemand op te wachten hoor :schater: )

Ik ben er wel voor in. Wellicht kunnen we gedeeld eigenaar worden -mits er animo is- ? Ik ben voornamelijk overdag thuis en werk de avonduren en zaterdagen. Dus kan ik overdag een beetje toeziend oog op de zaak houden en andersom. Maar goed, nogmaals. Moet er wel animo voor zijn. Anders zitten we ook een beetje dullig met z'n tweeën in die groep.  :-\

Anemone

ik ben ook wel voor, zijn we in ieder geval met zen drietjes  ;D
I would if I could, but I can't so I shan't.

Monkey

Da's dan al een toename van 50% toch?  Gaat snel ;)

K zal es kijken of er zoiets aangemaakt kan worden, moeten we elkaar denk sowieso wel effe op FB hebben ofc, maar komt goed. K ben voornamelijk overdag op pad en heb saafs wel even voor het beheren. Al ben ik geen enorme FB-junk (k heb van mezelf al een talent voor hersenscheten hahaha).


AniMeshorer

http://www.asexualitic.com/groups/asperger/
http://www.asexualitic.com/groups/morrissey/
http://www.asexualitic.com/groups/asexual-artists/
Hmmm, dit ziet er niet slecht uit... Dit al zeker niet:  http://www.asexualitic.com/members/remi/  :bloos: (en ik bedoel niet enkel dat ze er erg mooi uitziet maar ook boeiende dingen in haar profiel schreef, helemaal geen clichématige dingen)

Het vreemde is wel dat je die groups niet kan bekijken, maar als je naar Membership Levels kijkt blijkt enkel free membership te bestaan. Heel vreemd.



Dat Ace-Book lijkt ook erg boeiend gezien ze meer dan 17000 leden hebben (daar moet toch een en andere boeiende personen bijzitten) , een algemeen forum én aparte discussiegroepen rond een bepaald thema. Een beetje als een Facebook (daar kan je ook gelijkgezinden ontmoeten door die themagerichte groepen waar elk aangesloten persoon per definitie in dat thema interesse heeft) maar dan zonder malafide nevenpraktijken zoals Facebook zo vaak voor wordt berispt.



Is iemand hier lid lang genoeg om te getuigen hoe actief die sites zijn, hoe snel je bv met boeiende mensen in contact komt en hoe effectief die fora (zowel publiek forum als de themagerichte forums) zijn om dan ook privé met sommige leden in contact te raken?

Uiteindelijk gaat het om dating, we hoeven hier niet om heen te draaien. Dit soort fora zoals AVEN gaat om zoveel meer, dating is slechts een klein onderdeel maar er is veel meer ... Die AceBook en Asexualitic zijn wel specifieke datingsites dus als je je al lid maakt van zoiets dan is de intentie lijkt me vrij duidelijk (niets verkeerds mee trouwens, maar al iets te vaak datingsites gezien waar de activiteit of het aantal boeiende profielen te vaag was... als ik al mijn tijd steek in een andere datingsite moet het wel een vrij effectieve zijn waar je ook echt kans hebt dat er iets groeit)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

Er zijn genoeg op ace-book die er niet voor dating zijn, zoals ik...  :o

Ik log 1x per dag in en elke dag is er sowieso wel in minstens 10 topics gereageerd, maar niet alle topics zijn even nuttig volgens mij.
Om contact te raken in prive met leden moet het wel erg vanuit jezelf komen. Ik heb wel drie/vier mensen gehad die met mij wilden kletsen, ik weet alleen niet of het meer of minder zou zijn als ik op mijn profiel had gezet dat ik wel wil daten. Wie weet.

Mensen hebben wel duidelijk gemaakt dat het aantrekkelijker is wanneer iemand een goed ingevulde profiel heeft (ook interesses etc) en vaak in de forums is, zodat ze al een beetje kunnen zien hoe mensen zijn en wat ze dus leuk vinden. Aan de chatbox wordt nog gewerkt, de oude ging kapot en nu is het zo'n gedoe geweest.

AniMeshorer

Maar ik wil juist wel daten, dat zou de hele bedoeling zijn als ik me al zou inschrijven. Ik bedoel, ik verlang naar een relatie, naar een vriendin, en liefst voor het leven. Vrienden heb ik niet veel maar de vrienden die ik heb zijn me enorm veel waard en aan hen heb ik veel steun ; dus die vriendschap heb ik. Het is de romance die ik mis.

De vraag is of 1 van die beide sites de juiste plek is om die te vinden? An sich klinkt het idee van themagerichte discussiegroepen heel goed, omdat je daar geen ijsbreker nodig hebt: iedereen daar is in hetzelfde thema geïnteresseerd. Dat zou in principe toch moeten leiden tot contacten met meisjes die mijn interesses en passies delen, denk ik dan. Tenzij het aantal leden een fout beeld geeft en die site vrij inactief is.

Ookal ben jij er vooral voor vriendschap, heb je ergens gemerkt aan leden die er zijn voor het datinggedeelte, of het echt efficiënt werkt of niet?

Of misschien iemand anders die de sites al heeft getest voor romantische doeleinden?
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

Ik probeerde daarmee alleen maar te reageren op het gedeelte waarin je zei dat het zo om dating ging daar, maar het is toch wel wat anders dan okcupid bijvoorbeeld.

Het zijn de enige sites die wel voor aseksuele dating is, dus... ik zou zeggen waarom niet? Ik heb verder alleen geen Nederlanders ontmoet.
Over of het efficiënt werkt weet ik echt niet. Ik heb te weinig persoonlijk contact gehad met de mensen daar, op de paar na waarmee ik wel in PM berichten sprak. Ik kan ook niet zeggen dat dit iets is waar ik zou over beginnen in een gesprek, gezien mijn doeleinden anders zijn.

Er is echter wel een persoon die meerdere keren heeft gepost over hoe hij iemand op die website heeft ontmoet.

Dutchamoeba

Citaat van: hobbitscones op augustus 14, 2014, 10:12:00 AM
Er is echter wel een persoon die meerdere keren heeft gepost over hoe hij iemand op die website heeft ontmoet.

Dat ben ik. Asexualitic.com vond ik een goede datingsite. Er zijn daar veel aseksuelen die een serieuze relatie willen. De meeste leden komen wel uit het buitenland, dus het is wel handig om open te staan voor een relatie met een buitenlander, en voor de optie om te verhuizen. Ik woon inmiddels niet meer in Nederland. (Gelukkig zijn de meeste websites overal bereikbaar. Ik had deze site anders erg gemist...)