Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wil graag datinsite voor aseksuelen! iemand die kan helpen?

Gestart door lieverd37, maart 09, 2011, 10:10:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NewacE

Ik vind (of moet ik zeggen vond) asexualitic een leuke site. Sinds het veranderd is vind ik er niet zo veel meer aan. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Het is wel een hele actieve site en over het algemeen is iedereen op zoek naar een relatie. Ik vind het vooral erg leuk om mensen vanuit de hele wereld te leren kennen en het zou voor mij geen probleem zijn weer te emigreren.
In maart heb ik mijn account opgezegd omdat ik iemand had ontmoet. Het klikte heel goed en we hadden al plannen gemaakt om elkaar te ontmoeten (hij zat in het Caraibisch gebied) tot het op een dag helemaal fout liep door een misverstand  :(
Als ik er weer klaar voor ben, zal ik zeker een nieuw account aanmaken.

Met acebook heb ik geen ervaring.
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

hobbitscones

Ik zou zeggen... hoe meer accounts, hoe meer kans op een relatie.  ;D  Waarom niet ace-book en asexualitic uitproberen? Ik weet alleen dat ik ook wel negatieve verhalen heb gehoord over asexualitic, daarom zit ik op ace-book.

Als het niet bevalt kan je altijd gewoon nooit meer terugkomen (of deactiveren als dat kan).  :)

NewacE

Wat voor negatieve dingen heb je dan gehoord? Ik ben over het algemeen erg positief over asexualitic. En het nieuwe format zal ik ook wel aan wennen. Ik heb wel een account op acebook, maar ik heb er nog nooit iets mee gedaan.
Platonic Partners is een site die ik absoluut af zou raden. Werkt heel slecht en je moet er nog voor betalen ook.
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Briggy

Heb mij pas aangemeld (Briggy). Het is jammer dat de site heel moeilijk werkt op je mobiel. Toe nu toe heb ik alleen wat mensen als vrienden toegevoegd, nog geen bericht gestuurd ofzo. De meeste zijn Amerikaan, maar dat vind ik niet erg. Veel vrienden van mij zijn Amerikaans :)
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: Dutchamoeba op augustus 14, 2014, 12:18:58 PM
Citaat van: hobbitscones op augustus 14, 2014, 10:12:00 AM
Er is echter wel een persoon die meerdere keren heeft gepost over hoe hij iemand op die website heeft ontmoet.

Dat ben ik. Asexualitic.com vond ik een goede datingsite. Er zijn daar veel aseksuelen die een serieuze relatie willen. De meeste leden komen wel uit het buitenland, dus het is wel handig om open te staan voor een relatie met een buitenlander, en voor de optie om te verhuizen. Ik woon inmiddels niet meer in Nederland. (Gelukkig zijn de meeste websites overal bereikbaar. Ik had deze site anders erg gemist...)

Zitten er op Asexualitics meer Belgen/Nederlanders dan op Ace Book? Of net omgekeerd?

Dit is echter slechts 1 puntje om te overwegen welke site te proberen. Als mijn droomvrouw zich nu toevallig in Canada of in Griekenland of Algerije bevindt (lukrake voorbeelden) zou ik zeker niet weigerachtig staan tegen enkele weken daarheen te gaan (als je elkaar dan elke dag ziet, leer je elkaar even goed kennen als wanneer je in eigen land elke week 1 of 2x date) en als het dan nog goed zit zou ik ook niet weigerachtig staan tegenover emigreren.

Toch kan het wel een beetje een puntje zijn dat de ene site een streepje voor heeft op de andere als er meer Beneluxbewoners zijn op Ace Book dan Asexualitics, of andersom.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

#65
Citaat van: hobbitscones op augustus 15, 2014, 10:23:16 AM
Ik zou zeggen... hoe meer accounts, hoe meer kans op een relatie.  ;D  Waarom niet ace-book en asexualitic uitproberen? Ik weet alleen dat ik ook wel negatieve verhalen heb gehoord over asexualitic, daarom zit ik op ace-book.

Als het niet bevalt kan je altijd gewoon nooit meer terugkomen (of deactiveren als dat kan).  :)

Het is wel zo dat je behoorlijk tijd steekt in zulke sites: PM's beantwoorden als je ietwat geluk hebt, forumposts opvolgen (zowel publiek forum als themagerichte forums) + daarbij heb ik nog forumaccounts hier, op enkele andere fora, en beheer ik twee blogs. Dus ja, moest ik op voorhand weten welke van de twee (Ace Book en Asexualitics dus) het beste is voor wie echt een ernstige relatie zoekt ...

Ik merk dat Ace Book veel meer leden heeft, daarnaast hebben ze een forum + themagerichte forums. Asexualitics heeft minder leden (ca 4500 tegenover 17000 bij AceBook) en enkel themagerichte discussiegroepen. Nu is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit en ik heb wel de indruk dat de reacties over Asexualitics hier positiever zijn dan over Ace Book?

PS themagerichte discussiegroepen (maar die hebben beide sites) zijn een zegen omdat je dan meteen spreekt met mensen met dezelfde interesses ; zo ga je al sneller mensen ontmoeten met wie het prima klikt. Maar beide sites hebben themagerichte discussiegroepen, dus ... Zit bij beiden goed.



Zoals ik zei: kwantiteit is niet zo belangrijk als kwaliteit, dus moest ik nu vragen welk van beide sites het nuttigst is (het actiefst, het aantal mensen uit Benelux of omliggende landen, aantal boeiende profielen, aantal actieve discussies, ...) ?? Aantal leden is niet alleszeggend, en qua themagerichte discussieforums : hoe actiever hoe beter, en ook dat staat los van het aantal geregistreerde leden.

Bij asexualitic.com vind ik de gebruiksvoorwaarden (Terms & Conditions) overigens nergens...  ???
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

OK; laten we even concreet de vraag KORT EN DUIDELIJK herformuleren, want ik twijfel nog steeds of ik nu Asexualitic of AceBook een kans zou geven...

- op welk van beide sites tref je het meeste vrouwen die een echte relatie verlangen?
- op welk van beide sites tref je het meeste Belgen en Nederlanders?
- welk van beide sites is het actiefst? (aantal leden en aantal actieve leden is niet altijd hetzelfde)
- op welk van beide sites is dating echt het codewoord eerder dan gewone vriendschappen zoeken?
- hoe actief zijn die themagerichte discussiegroepen en hoe moet ik me die voorstellen? (is niet zichtbaar voor niet-leden)
- op welk van beide sites is de leeftijdscategorie (bij vrouwen) 23-35 het beste vertegenwoordigd?

PS: de gebruiksvoorwaarden van Asexualitic nog steeds nergens gevonden, en email met verzoek die door te sturen nog niet beantwoord gezien.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

NewacE

Ik zou zeggen probeer ze allebei uit. Dan kom je er vanzelf achter :)
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

hobbitscones

- Ace-Book heeft heel veel vrouwen, veel meer dan mannen. Ik kan niet zeggen of ze een relatie verlangen, want ik ga niet gauw naar profielen toe, ik reageer meer in de forums en zie dan foto's voorbij komen.
- Er zijn heel weinig Nederlands-sprekenden. Ik heb er nog geen mee gesproken. Wel een paar een PM gestuurd, maar waarschijnlijk niet actief. Als je lokaal zoekt, is Ace-Book dus niet handig.
- Ik log 1x per dag in op Ace-Book en er zijn vaak sowieso 10 threads met nieuwe comments, het jammere is dat dit ook slechts 1 meer comment is. Ze werken nog aan de chat, die was een paar week geleden wel heel erg actief.
- De themagerichte dingen... zijn niet heel intens druk ofzo, het ligt er net aan hoe actief het forum is. Ik log het liefst even drie dagen niet in en dan zijn er twee en een halve pagina aan dingen met nieuwe antwoorden. Het is niet super actief, maar ook niet inactief.
- Leeftijden let ik dus niet op omdat ik profielen niet bekijk, sorry.

Ik zie dat ik de enige Ace-Book member ben, dus ik ben helaas de enige die uberhaupt dingen erover kan zeggen. Ik kan niet antwoorden op vergelijkende vragen.
Er zijn ook mensen die niet actief zijn op het forum, maar wel erg in PMs. Zo heb ik wel eens een paar gehad die me berichtjes begonnen te sturen, en zo waren we elke dag bezig.

AniMeshorer

Citaat van: hobbitscones op augustus 23, 2014, 10:46:09 AM
- Ace-Book heeft heel veel vrouwen, veel meer dan mannen. Ik kan niet zeggen of ze een relatie verlangen, want ik ga niet gauw naar profielen toe, ik reageer meer in de forums en zie dan foto's voorbij komen.
- Er zijn heel weinig Nederlands-sprekenden. Ik heb er nog geen mee gesproken. Wel een paar een PM gestuurd, maar waarschijnlijk niet actief. Als je lokaal zoekt, is Ace-Book dus niet handig.
- Ik log 1x per dag in op Ace-Book en er zijn vaak sowieso 10 threads met nieuwe comments, het jammere is dat dit ook slechts 1 meer comment is. Ze werken nog aan de chat, die was een paar week geleden wel heel erg actief.
- De themagerichte dingen... zijn niet heel intens druk ofzo, het ligt er net aan hoe actief het forum is. Ik log het liefst even drie dagen niet in en dan zijn er twee en een halve pagina aan dingen met nieuwe antwoorden. Het is niet super actief, maar ook niet inactief.
- Leeftijden let ik dus niet op omdat ik profielen niet bekijk, sorry.

Ik zie dat ik de enige Ace-Book member ben, dus ik ben helaas de enige die uberhaupt dingen erover kan zeggen. Ik kan niet antwoorden op vergelijkende vragen.
Er zijn ook mensen die niet actief zijn op het forum, maar wel erg in PMs. Zo heb ik wel eens een paar gehad die me berichtjes begonnen te sturen, en zo waren we elke dag bezig.

Veel meer vrouwen dan mannen? Vrij ongewoon voor een datingsite maar dat betekent in principe verhoogde kansen  :knuffel:

Zitten op asexualitic meer Belgen en Nederlanders? Niet dat locatie zo heel belangrijk is, maar gewoon uit nieuwsgierigheid...

Ik moet misschien gewoon beiden proberen, ik vrees alleen dat ik dan misschien teveel tijd in die fora steek en dat is prima als ik zo de vrouw van m'n leven vinden kan ; maar het is jammer dat je intussen ook andere mooie dingen moet uitstellen terwijl je nooit garanties hebt dat zo'n datingsite tot de ideale match leiden kan.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

PS: op asexualitic.com zijn er 16 leden in België (vrouwelijk) die tussen de 23 en de 35 zijn. In Nederland zijn er 22 in die leeftijdscategorie. Andere leeftijdscategorieën en aantal mannelijke leden uit de Benelux heb ik niet meteen gezocht. Op AceBook kan je pas na inschrijving zoeken en kijken hoeveel profielen er zijn per regio of land.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

Citaat van: AniMeshorer op augustus 23, 2014, 02:44:59 PM
Citaat van: hobbitscones op augustus 23, 2014, 10:46:09 AM
- Ace-Book heeft heel veel vrouwen, veel meer dan mannen. Ik kan niet zeggen of ze een relatie verlangen, want ik ga niet gauw naar profielen toe, ik reageer meer in de forums en zie dan foto's voorbij komen.
- Er zijn heel weinig Nederlands-sprekenden. Ik heb er nog geen mee gesproken. Wel een paar een PM gestuurd, maar waarschijnlijk niet actief. Als je lokaal zoekt, is Ace-Book dus niet handig.
- Ik log 1x per dag in op Ace-Book en er zijn vaak sowieso 10 threads met nieuwe comments, het jammere is dat dit ook slechts 1 meer comment is. Ze werken nog aan de chat, die was een paar week geleden wel heel erg actief.
- De themagerichte dingen... zijn niet heel intens druk ofzo, het ligt er net aan hoe actief het forum is. Ik log het liefst even drie dagen niet in en dan zijn er twee en een halve pagina aan dingen met nieuwe antwoorden. Het is niet super actief, maar ook niet inactief.
- Leeftijden let ik dus niet op omdat ik profielen niet bekijk, sorry.

Ik zie dat ik de enige Ace-Book member ben, dus ik ben helaas de enige die uberhaupt dingen erover kan zeggen. Ik kan niet antwoorden op vergelijkende vragen.
Er zijn ook mensen die niet actief zijn op het forum, maar wel erg in PMs. Zo heb ik wel eens een paar gehad die me berichtjes begonnen te sturen, en zo waren we elke dag bezig.

Veel meer vrouwen dan mannen? Vrij ongewoon voor een datingsite maar dat betekent in principe verhoogde kansen  :knuffel:

Zitten op asexualitic meer Belgen en Nederlanders? Niet dat locatie zo heel belangrijk is, maar gewoon uit nieuwsgierigheid...

Ik moet misschien gewoon beiden proberen, ik vrees alleen dat ik dan misschien teveel tijd in die fora steek en dat is prima als ik zo de vrouw van m'n leven vinden kan ; maar het is jammer dat je intussen ook andere mooie dingen moet uitstellen terwijl je nooit garanties hebt dat zo'n datingsite tot de ideale match leiden kan.
Ik kreeg daarom het idee dat er meer vrouwelijke aseksuelen waren dan mannen, maar op andere plekken zie ik dat dan weer ik evenwicht.

Over asexualitic laat ik anderen wel antwoorden, dat kan ik nou eenmaal niet. Ik kan alleen zeggen dat ik op Ace-Book niemand heb gevonden die ook Nederlands spreekt (om Belgie en Nederland samen te vatten). Dat er leden zijn die NL spreken betekend namelijk niet dat ze actief zijn.

Briggy

Asexualitic

67 Nederlanders
Waarvan 45 vrouwen
Waarvan 28 tussen de 23 en 35

55 Belgen (al weet ik niet of dit allemaal NL sprekende Belgen zijn)
Waarvan 33 vrouwen
Waarvan 18 tussen de 23 en 35

Geen idee hoeveel vrouwen hiervan nog actief zijn op de site, je kunt ze altijd een berichtje sturen, dan krijgen ze een e-mail en wie weet kijken ze dan weer op de site.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Die statistieken zien er alleszins goed uit. Heb me inmiddels ingeschreven op sensitives.nl en ace-book.net ; mits in de gebruiksvoorwaarden niets dubieus staat maak ik me nog een account bij Asexualitic aan ook.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Zo, ook aangemeld op asexualitic.com :)  Maar euhm, je echte naam invullen is blijkbaar verplicht, maar hoe kan je die verbergen in je publiek profiel? Ik zit er niet mee m'n naam te geven aan de sitebeheerders of zo, maar niet iedereen hoeft te weten op welke sites ik post. Voornaam en initialen zouden prima zijn overigens, maar zo gewoon je naam boven je profiel maakt de nickname toch eigenlijk overbodig? Hoe kan je dat uitzetten?
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.