Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe ver wil je gaan?

Gestart door Sjef, april 18, 2006, 11:11:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Bedankt allemaal voor jullie steun! Ik heb het gevoel dat we meer aan jullie hebben dan aan al de vrienden die we al jaren hebben... Zegt natuurlijk ook veel over onze vrienden  :(
Ik haat het om een "rust" te nemen in een relatie, ik heb daar nooit een goe gevoel bij. Ik zou veel liever alle dagen bij Viper zijn.
Maar ik weet ook dat dit vooral mijn kant van het verhaal is. Ik ben wel de persoon die de spanningen veroorzaakt (ook al kan ik er niet aan doen) maar ik ben niet de persoon die in de eerste plaats last heeft van de spanningen. Ik wil dat we uit onze problemen geraken en liefst zo snel mogelijk maar ik wil nu op de eerst plaats dat alles met Viper in orde komt! Hij zit er onderdoor, als het beter is dat we elkaar minder zien dan zal ik dat er zeker voor over hebben.
We zullen wel zien, zaterdag mag Viper nog eens alleen naar de psychologe, dat helpt ons misschien ook weer een stapje vooruit.
Ik hoop dat we hier nog allebei met ons verhaal terecht kunnen, ook al is het zo persoonlijk. Het helpt ons al heel veel. Onze vrienden begrijpen niets van al dat aseksualiteit gedoe en brengen er niets van terecht als wij nog eens willen praten.
Dank u allemaal voor jullie steun!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Zonnekind op mei 02, 2006, 08:21:35 PM
Ik hoop dat we hier nog allebei met ons verhaal terecht kunnen, ook al is het zo persoonlijk. Het helpt ons al heel veel. Onze vrienden begrijpen niets van al dat aseksualiteit gedoe en brengen er niets van terecht als wij nog eens willen praten.
Dank u allemaal voor jullie steun!

Natuurlijk! Je moet vooral posten wat je kwijt wilt en als je het juist een keer niet over jullie relatie wilt hebben dan is dat ook goed!
Het is fijn om te horen dat je toch wel iets aan onze reacties hebt  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Ik kan niet echt iets toevoegen, veel sterkte allebei!  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Ik denk dat veel van ons net door ons aseksueel zijn ervaring hebben met relatieproblemen. Bij mij is dat in elk geval zo. Onze (seksuele) partner en wijzelf verwachten gewoon andere dingen van de relatie, dat maakt het moeilijk  :(

Nog niet zo lang geleden zat ik zelf in de situatie dat de spanningen daarrond gewoon niet meer draaglijk waren en afstand nemen echt het enige was wat er nog opzat. Het is erg verdrietig, maar we hadden echt zoveel geprobeerd om het uit te praten, zonder resultaat, we hadden gewoon andere gevoelens over een relatie.

Ereinion

Viper, wat moedig om je verhaal te posten en wat vervelend om te lezen. Het geeft me een heel machteloos gevoel. Het enige wat ik kan zeggen is dat je jezelf niet uit het oog moet verliezen. Misschien is een tijdje afstand nemen niet zo slecht. zeker niet als het je studie beinvloedt. Misschien heeft de psycholoog hier ook ideeen over?

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe in het nemen van je beslissingen.

En Zonnekind, ook heel veel sterkte voor jou. Hopelijk vind je een manier om Viper te steunen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bietje

Hallo,

Pffffff, dit is me allemaal wel wat, vind het soms eng om alles te lezen.

we zijn er eigenlijk (door dit forum) gisteren pas achtergekomen dat mn vriend een vorm heeft van a sexueel. dus voor ons is dit alles nieuw.(hij herkende veel van dit alles)

Ik wil er ook zoveel mogelijk over weten om mijn relatie te redden!!

M'n vriend vind het allemaal gek waarom ik zo denk, hij vind dat hij niet vreemd is ofzo :(
Maar ik daarintegen, moet er mee leren leven.
En ik kan je zeggen dat dat heel moeilijk is voor mij.

als hij naast me ligt in bed en ik (soms) eens wat probeer heeft ie dat niet eens door, maar we hebben tog wel een paar keer een heftige vrijparty gehad???
Want sex is voor mij een uiting dat we elkaar lief hebben, ik heb het gevoel dat ik door "sex"een hechtere band ofzoiets krijgen met elkaar

pffffff jullie willen niet weten hoe moeilijk ik het vind, ik weet echt niet wat ik moet.
eigenlijk heb ik 1001 vragen in mn hoofd , maar weet niet goed hoe ik dit allemaal moet vragen.

ik hoop op een oplossing!!

liefs :-*



Jovi_Hobbes

Citaat van: bietje op juni 28, 2006, 11:04:39 AM

M'n vriend vind het allemaal gek waarom ik zo denk, hij vind dat hij niet vreemd is ofzo :(
Maar ik daarintegen, moet er mee leren leven.
En ik kan je zeggen dat dat heel moeilijk is voor mij.

Voor zijn gevoel is hij natuurlijk ook niet vreemd, want hij is waarschijnlijk altijd al zo geweest. Maar dat neemt niet weg dat er wel een probleem is. Op het gebied van seks hebben jullie duidelijk ver uiteenlopende behoeften. Misschien is het een goed idee om je vriend te vragen hier toch ook eens goed rond te kijken. Weet hij dat je het hier heel moeilijk mee hebt? Want dat lijkt me wel belangrijk om hem te vertellen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Citaat van: Viper op mei 01, 2006, 10:19:57 PM
Ik weet het echt niet. Ik laat het begaan en beleef het. Meer moed heb ik niet meer vrees ik.

Hoi, Viper, ik zie dat je er even bent. Ik heb destijds i.v.m. onze vakantie jouw verhaal gemist en op een of andere manier daarna ook niet gelezen, pas eergisteren. Hoe gaat het nu met jou?  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Viper

Goh, betrekkelijk goed,

Ups en downs nog steeds....
We zouden binnenkort gaan samenwonen, en ik zie er ergens tegenop als onze problemen nog zo ernstig blijven. Maar verwacht wordt dat het nu wer gaat beteren aangezien Zonnekind enkele erg belangrijke stappen heeft kunnen zetten naar haar ouders toe, en nu ook wat van de schoolstres vanaf is.

Ach, we zien wel, maar ik bekijk het wel positief.

Stev

Goed om te horen! Ik duim voor jullie. Schrijf maar gerust wat vaker, het lucht ook gewoon op!  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

 :wave: Viper. Fijn dat je het toch positief kunt blijven zien. Hopelijk komen er ook werkelijk betere tijden aan!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Citaat van: bietje op juni 28, 2006, 11:04:39 AM
pffffff jullie willen niet weten hoe moeilijk ik het vind, ik weet echt niet wat ik moet.
eigenlijk heb ik 1001 vragen in mn hoofd , maar weet niet goed hoe ik dit allemaal moet vragen.

Dag Bietje,

Ik begrijp heel goed hoe moeilijk je het hebt, ik zie het alle dagen bij Viper. Het allerbelangrijkste is en blijft praten. Jij moet heel eerlijk tegen hem zeggen hoe moeilijk je het hebt, ook al kwets je hem op dat moment misschien. Hij moet ook heel eerlijk zijn en jou zeggen waarom hij seks niet leuk vindt of wat hij wel leuk vindt ofzo.
Voor de rest kan je alle vragen hier kwijt. Wij kunnen tegen een stootje en kunnen echt alle vragen aan! :D En nodig je vriend zeker ook eens uit hier rond te kijken, dit zal hem zeker kunnen helpen. Ik denk dat iedereen van ons er zeker iets aan gehad heeft of er nog steeds aan heeft.

succes nog en zeker niet opgeven!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Winx

Citaat van: Viper op juni 29, 2006, 11:39:29 PM
Goh, betrekkelijk goed,

Ups en downs nog steeds....
We zouden binnenkort gaan samenwonen, en ik zie er ergens tegenop als onze problemen nog zo ernstig blijven. Maar verwacht wordt dat het nu wer gaat beteren aangezien Zonnekind enkele erg belangrijke stappen heeft kunnen zetten naar haar ouders toe, en nu ook wat van de schoolstres vanaf is.

Ach, we zien wel, maar ik bekijk het wel positief.

Viper,

Ik heb het stillekes zitten lezen (wel een beetje laat maar ben hier nog niet zo lang)kan begrijpen dat het niet makkelijk voor jullie is echt... Wij zitten zelf ook wat in die situatie zoals jullie wel weten maar ik heb het gevoel dat mijn ventje het toch anders ervaart dan jij, bij mij gaat alles ook heel moeilijk maar hij zegt er eigenlijk niet superveel over, ik weet enkel dat hij ook door andere dingen van onze relatie een soort "genot" beleefd en dat het daarom voor hem draagelijk is, tenminste dat zegt hij toch... Wij zijn zelf ook samen naar een psychiater geweest want ik heb het vroeger ook heel moeilijk gehad thuis, en dat had ook invloed op onze relatie, in die zin dat ik heel veel ziek ben geweest, en dat er van verder dingen op sexueel gebied ook geen sprake meer was. Ik weet dat mijn ventje het in die periode ook heel zwaar heeft gehad (woonden toen ook nog thuis) en dat hij ook op het punt gestaan heeft te breken met ons... Vlak nadat we zijn gaan samenwonen ben ik opgenomen geweest en enkele maanden gebleven met korte tussenperiodes van thuis zijn, sindsdien is alles beter bij ons beginnen gaan (behalve op sex. gebied)... We zijn nu elke dag samen (bijna drie jaar want wonen in juli drie jaar samen) en in het begin (na mijn opname) was ik ook heel bang hoe het verder zou gaan, of we het wel zouden kunnen, maar het lukt zelfs in die mate dat we de stap hebben gezet om te trouwen... wat jullie ook wel weten...In het begin had ik het ook moeilijk met gewoon lichamelijk contact, maar ik heb geprobeerd (met hulp van psychiater en heel veel gesprekken) om dat toch toe te laten, nu lukt mij dat meestal wel, enkel als ik erg moe of gespannen ben dan heb ik liever niet dat hij mij vastneemt enzo... Ik (wij) weten ook dat jullie een prachtig koppel zijn, en als je ziet wat je samen al hebt moeten doorstaan dat zegt echt wel hoe sterk je relatie is hoor... Jullie denken dat ook over ons maar je mag gerust weten dat wij dat van jullie ook vinden, ik denk dat bij mijn ventje het feit dat er iemand rondloopt op de wereld die er bij mij voor gezorgd heeft dat ik geen genot meer heb van sommige dingen heel hoog zit en dat die gast maar moet hopen dat hij hem nooit tegenkomt want dat gaat zijnen besten dag niet zijn... Ik hoop dat je hier iets aan hebt, het is niet makkelijk om het juist te formuleren, maar weet dat je (jullie) echt sterk zijn samen en dat het zeker bewondering verdiend dat jij ook de moed blijft houden om het te blijven proberen, ook al gaat het niet altijd even makkelijk... Ik heb daar bewondering voor en ik ben er zeker van dat uwe schat u echt heel graag ziet, da ziet ge gewoon! Veel sterkte en een dikke  :knuffel: en als er iets is ge weet ons wonen é...

Ereinion

Wat lief geschreven, Winx.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.