Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

nieuwe boards

Gestart door myra, april 07, 2011, 07:55:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Zoals jullie kunnen zien hebben we het board Agora in twee boards opgesplitst : één voor mensen die contact zoeken met andere aseksuelen (Contacthoekje) en een ander board voor onderzoekers en persmensen die deelnemers zoeken (Oproepen)...

Fricai

Dit onderscheid is inderdaad wel logisch. Maar ik vind wel dat we absurd veel subfora hebben. (voor een forum met maar een paar posts per dag, dan toch...)  Om niet enkel te klagen maar ook suggesties te geven:

- 'Statistieken' is overbodig.
- 'Aankondigingen' en 'Suggesties/Kritiek' zouden kunnen worden samengevoegd.
- 'Eigen belavenissen' en 'Frustraties' zouden kunnen worden samengevoegd.
- 'Aseksualiteit in de media', 'Artikelen over seksualiteit' en 'Zichtbaarheid' zouden kunnen worden samengevoegd.
- 'Onderzoeken en studies' en 'Mogelijke medische achtergronden' zouden kunnen worden samengevoegd.
- 'Liefdes- en vr.relaties' zou logischer passen in de categorie aseksualiteit dan in community.
- 'Onzin', 'Wind-je-alsjeblieft-op', 'Buiten-a-aards', en 'fly-by-room' -- 4 forums is overkill voor waar het eigenlijk allemaal over gaat. Kan op een of andere manier wel naar 2/3 forums lijkt me.
- het onderste forum [;)] kan ook in wel in categorie community denk ik? (ik neem aan dat je het als subforum onzichtbaar maakt, niet als gehele categorie)

Komt zomaar in me op. We moeten eigenlijk echt bizar veel scrollen voor op zo'n rustig forum. :P

Ereinion

Heb je wel gelijk in.

Maar ik zou wel het frustratie-forum appart houden. In dat board mag toch iets verder gegaan worden dan in het belevenissen-board.

Ik ben nu te moe, maar ik denk dat we binnenkort inderdaad maar eens wat meer moeten gaan samenvoegen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Ahja, niet om dingen te eisen o.i.d., jullie moeten zelf uiteraard maar overwegen/overleggen :), maar ik denk dat we het er over eens zijn dat het vast wel op een paar punten iets compacter kan. :P

Ienepien

Citaat van: Fricai op april 07, 2011, 09:26:14 PM
Komt zomaar in me op. We moeten eigenlijk echt bizar veel scrollen voor op zo'n rustig forum. :P


Als je bovenin klikt op "Toon nieuwe reacties op jouw berichten' krijg je toch gewoon alles in volgorde?
Dan hoef je niks te scrollen. ;D

myra

We hebben idd een beetje veel subfora... mss kunnen we idd fly by en onzin samenvoegen...uiteindelijk staan daar dezelfde soort topics in.

buiten-a- ards zou ik wel apart laten bestaan, omdat dat een plaats is voor 'serieuze' onderwerpen die niet met aseksualiteit te maken hebben

ik zou zichtbaarheid niet echt samenvoegen met artikelen over, omdat het toch wel iets om iets anders gaat... Zichtbaarheid draait meer over hoe aseksuelen hun aseksueel zijn uitdragen dmv t-shirts, ringen, flyers ed... Terwijl artikels meer omvat wat de pers enzo over aseksualiteit zegt...aseksualiteit in de media en artikelen lijkt me wel goed om samen te voegen...

Jovi_Hobbes

Ik ben het eigenlijk maar deels eens met deze voorstellen. Het is een goed plan om kritisch te kijken naar wat er samen kan, maar een aantal van deze dingen zouden in mijn ogen toch gescheiden moeten blijven. We moeten ook in ons achterhoofd houden dat het voor nieuwe leden overzichtelijk moet zijn. Veel onderwerpen is misschien iets meer scrollen, maar daardoor zijn berichten wel makkelijker terug te vinden.

- 'Statistieken' is overbodig.
Ben ik het niet mee eens.

- 'Aankondigingen' en 'Suggesties/Kritiek' zouden kunnen worden samengevoegd.
Twijfel ik over. Eigenlijk gaat het hier om twee doelgroepen. Aankondigingen over het forum zullen eerder door de admins worden gedaan. Suggesties en kritiek zal eerder van de overige leden vandaan komen.

- 'Eigen belavenissen' en 'Frustraties' zouden kunnen worden samengevoegd.
Nee, zoals Ereinion al zei is frustaties speciaal opgericht voor mensen die zich even helemaal moeten laten gaan en dingen roepen waar niet iedereen mee geconfronteerd wil worden.

- 'Aseksualiteit in de media', 'Artikelen over seksualiteit' en 'Zichtbaarheid' zouden kunnen worden samengevoegd.
Die eerste twee samenvoegen lijkt mij een goed plan. De derde (zichtbaarheid) heeft een ander doel en zou ik liever apart houden.

- 'Onderzoeken en studies' en 'Mogelijke medische achtergronden' zouden kunnen worden samengevoegd.
Twijfel ik ook over. Ik snap de suggestie, maar ik denk dat het juist heel praktisch is om in een oogopslag de mogelijke medische achtergronden te zien zonder dat je ook door allerei onderwerpen over onderzoeken moet bladeren.

- 'Liefdes- en vr.relaties' zou logischer passen in de categorie aseksualiteit dan in community.
In eerste instantie is dit onderwerp opgezet om dit soort onderwerpen breder te bespreken dan alleen vanuit de aseksuele hoek, maar ik heb geen grote voorkeur voor waar het staat. Ik vind het best zoals het nu is maar heb er ook geen probleem mee om het te verplaatsen.

- 'Onzin', 'Wind-je-alsjeblieft-op', 'Buiten-a-aards', en 'fly-by-room' -- 4 forums is overkill voor waar het eigenlijk allemaal over gaat. Kan op een of andere manier wel naar 2/3 forums lijkt me.
Onzin en fly-by zouden bij elkaar kunnen. Fly-by is ooit ontworpen als semi-chatgedeelte maar daar wordt het eigenlijk niet meer voor gebruikt. Buitenaards moet zeker apart blijven omdat het daar niet om onzin gaat. Het gaat daar om zaken die wel serieus kunnen zijn, maar die niets met aseksualiteit te maken hebben.
Wind je alsjeblieft op mag van mij of worden samengevoegd of worden opgeheven.

- het onderste forum [;)] kan ook in wel in categorie community denk ik? (ik neem aan dat je het als subforum onzichtbaar maakt, niet als gehele categorie)
Zelf vind ik het wel handig dat het helemaal onderaan staat. Dat herinnert me eraan dat het niet voor iedereen toegankelijk is. Maar misschien denken andere mensen hier anders over.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Ik ben het eens dat we best veel subfora hebben, maar ben het niet eens dat we dingen moeten gaan samenvoegen. Zelfs met de huidige opzet is het soms nog lastig om iets in het juiste board board te plaatsen, als we dat nog verder bij elkaar zetten zal dat nog lastiger worden.
Daarbij denk ik ook dat het niet zo zeer is om het makkelijker te maken om dingen te posten, maar voornamelijk om enigszins gestructureerd wat terug te kunnen vinden. Als je dan zo veel bij elkaar gaat zetten denk ik dat we het doel voorbij schieten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

CiteerVeel onderwerpen is misschien iets meer scrollen, maar daardoor zijn berichten wel makkelijker terug te vinden.
CiteerZelfs met de huidige opzet is het soms nog lastig om iets in het juiste board board te plaatsen, als we dat nog verder bij elkaar zetten zal dat nog lastiger worden.

Heuh?  ??? ??? Juist niet, in mijn belevenis! Omdat we op een paar punten meerdere fora hebben voor min of meer één onderwerp, weet je niet meer in welk van de 2/3 subfora het topic dat je zocht nu stond.... (of waar het topic dat je wil plaatsen zou moeten) Simpeler --> duidelijker.

CiteerEigenlijk gaat het hier om twee doelgroepen.

Ja en dan? Het gaat wel om hetzelfde onderwerp, denk je dat het chaos wordt als je aankondigingen en vragen/ideeen in een forum hebt? Kom op, beide fora zijn zo leeg als de pest. Het is zo net of je alles aangrijpt om maar meer subfora te kunnen maken. ??? Als ik het goed heb, heeft NL 26 subfora, en EN 22... Bovendien hebben ze daar nog een aantal fora die wij hier niet hebben (bijv 'gender discussion', 'older asexuals'), en ordes van grootte meer actieve leden. Zegt genoeg.

Citeerbuiten-a- ards zou ik wel apart laten bestaan, omdat dat een plaats is voor 'serieuze' onderwerpen die niet met aseksualiteit te maken hebben

Op zich logisch om een spam-ish en een serieus/random hobby-ish subforum te hebben idd. Maar nu hebben we 2 spamish fora en 2 serieuze. (de afscheiding van contact, teksten, windjeop, en verjaardagen vind ik wel logisch verder)

In statistieken is één (!) thread actief geweest laatste maanden. ("Provincie") Het eerst post van daarvoor is uit Oktober 2010, I rest my case...

CiteerNee, zoals Ereinion al zei is frustaties speciaal opgericht voor mensen die zich even helemaal moeten laten gaan en dingen roepen waar niet iedereen mee geconfronteerd wil worden.

Het idee zit misschien nog wat in, maar komt dit in de praktijk ooit voor? Frustraties horen meestal bij belevenissen/beleving van aseksualiteit, past er prima in. + er is ook nog een wind-je-op forum, en als ooit iets misschien echt ver zou gaan (waarschijnlijk wordt het dan toch verwijderd door de mods, mdtz) zou iemand dat toch in de titel kunnen zetten.

Zichtbaarheid apart houden lijkt me ok, maar laten we het dan ook enkel houden voor plannen die uit AVEN voortkomen om zichtbaarheid te versterken(ook al zal dat forum praktisch nooit gebruikt worden, maar daar kan ik al mee leven :D), en alle artikelen/media meuk in de combo van die andere twee doen? :)

Citeer- 'Onderzoeken en studies' en 'Mogelijke medische achtergronden' zouden kunnen worden samengevoegd.
Twijfel ik ook over. Ik snap de suggestie, maar ik denk dat het juist heel praktisch is om in een oogopslag de mogelijke medische achtergronden te zien zonder dat je ook door allerei onderwerpen over onderzoeken moet bladeren.

Onderzoeken en studies wordt nu gebruikt voor enquete/interview achtige 'onderzoeken' EN threads over medische zaken... Prima te scheiden in een deel naar het artikelen forum en een deel naar het medisch forum. Weet je precies waar je toe bent, nu is het gewoon vaag. :)


Niet om nu al te hard te klagen/zeiken, maar ik heb zo'n tik dat ik zelfs over relatief onbelangrijke dingen mijn mening persé wil doen gelden. :P No hard feelings als het allemaal blijft zo het is hoor. :P

AceVentura

Citeer
Heuh?   ??? ??? Juist niet, in mijn belevenis! Omdat we op een paar punten meerdere fora hebben voor min of meer één onderwerp, weet je niet meer in welk van de 2/3 subfora het topic dat je zocht nu stond.... (of waar het topic dat je wil plaatsen zou moeten) Simpeler --> duidelijker.
Ik doelde meer dat je voor sommige dingen nog steeds geen goed passend board heb. Neem mijn verhaal over de topics op het Engelse forum, eigenlijk past die nog steeds nergens, hij is dan ook al een paar keer verplaatst geloof ik :)

Citeer
Ja en dan? Het gaat wel om hetzelfde onderwerp, denk je dat het chaos wordt als je aankondigingen en vragen/ideeen in een forum hebt? Kom op, beide fora zijn zo leeg als de pest. Het is zo net of je alles aangrijpt om maar meer subfora te kunnen maken. ??? Als ik het goed heb, heeft NL 26 subfora, en EN 22... Bovendien hebben ze daar nog een aantal fora die wij hier niet hebben (bijv 'gender discussion', 'older asexuals'), en ordes van grootte meer actieve leden. Zegt genoeg.
Het kan toch geen kwaad om het een beetje overzichtelijk te houden ?
De vergelijking met het Engelse forum vind ik een beetje onzinnig, het aantal leden heeft wat mij betreft geen relatie met het aantal benodigde subfora.

Citeer
Zichtbaarheid apart houden lijkt me ok, maar laten we het dan ook enkel houden voor plannen die uit AVEN voortkomen om zichtbaarheid te versterken(ook al zal dat forum praktisch nooit gebruikt worden, maar daar kan ik al mee leven  :D), en alle artikelen/media meuk in de combo van die andere twee doen? :)
Waarom zou zichtbaarheid alleen daarvoor gebruikt worden ? Als we het dan toch behouden kan je het beter nuttig houden en gebruiken voor alle zaken die zichtbaarheid vergroten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Maar we zijn het dus wel eens dat 'artikelen' en 'media' samengevoegd kan worden? En 'onzin' en Fly-by'?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra


Jovi_Hobbes

Ja hoor, duidelijk zat. Ik ben het met je eens.

Citaat van: Ereinion op april 09, 2011, 04:43:39 PM
Maar we zijn het dus wel eens dat 'artikelen' en 'media' samengevoegd kan worden? En 'onzin' en Fly-by'?

Dat kan wat mij betreft best.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

CiteerHet kan toch geen kwaad om het een beetje overzichtelijk te houden ?
De vergelijking met het Engelse forum vind ik een beetje onzinnig, het aantal leden heeft wat mij betreft geen relatie met het aantal benodigde subfora.

Misschien niet als het om twee echt verschillende fora gaat, maar met deze lijkt me toch wel. We bespreken bijna exact hetzelfde, en daar heb je veel meer leden > veel meer topics > veel meer subfora nodig.

Jovi_Hobbes

De andere fora doen het dus anders, dat betekent niet dat wat wij hier doen dat meteen fout is. De vraag is dan hoe overzichtelijk is het op die andere fora nog?
Informatietechnisch gezien zouden we een deel van de fora eigenlijk verder moeten uitsplitsen omdat er al zo verschrikkelijk veel in te vinden is. We moeten een middenweg vinden tussen hanteerbaarheid en terugvindbaarheid en wat dat betreft denk ik niet dat het hier zo slecht in elkaar zit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?