Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interpretatie van signalen

Gestart door Ciara, april 12, 2011, 12:01:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ciara

Zo, ik heb even een vraag. Hoe interpreteer je nu bepaalde signalen? Wanneer is iemand gewoon aardig, wanneer wil iemand meer?

Zelf ben ik hopeloos met dit soort dingen. Bijvoorbeeld, ik heb een collega, flirt wel een beetje met de vrouwen, maar niets dat in mijn mening buiten de bocht gaat of valse hoop zou opwekken. Nu heeft hij aangegeven dat hij wel eens wat leuks wil gaan doen (met mij dus) en dat hij wel zal  bellen. Nu geloof ik niet dat hij gaat bellen, maar wat nu als hij het doet? Wat betekend dat? Niets? Of toch wel? Ik heb er zelf geen probleem mee om eens wat leuks te gaan doen, maar wat  als hij meer wil? Hoe kom je daar achter zonder het direct ronduit te vragen ( en je jezelf echt super voor schut kan zetten als je de plank finaal misslaat). Ik bedoel... help??

Dus, ideeën, tips, ervaring, of andere shizzle, alles is welkom!

@ mods: Voel je vrij dit topic te verplaatsen als het ergens anders beter staat :)

Ienepien

Ik denk, in de regel, dat het wel iets betekend, als iemand iets leuks met je wil gaan doen.
Maar voor de meeste jongens/mannen is het toch een vorm van aftasten, of je 'in een ongedwongen sfeer van het leuks' misschien méér met hem wilt.

Dus advies: niet te flirterig gedragen. ;)

Fricai

Fuck signalen, we hebben taal niet voor niets uitgevonden! :) :P Als je echt wil weten wat hij wil kun je dat beter aan hem dan aan ons vragen. :)
Maargoed, maargoed... Kende je hem al een beetje? Zo nee, dan is hij waarschijnlijk geïntresseerd in je als mogelijke partner, zo ja: waarschijnlijk ook, maar dan kan het ook enkel vriendschappelijk zijn.
Als hij meer wil doe je lekker waar je zin in hebt, of niet waar je geen zin in hebt. :P
Verder... pfff, don't know -- vind een manier om niet nerveus te zijn.  ;D

Ereinion

Kun je het hem niet vragen zonder het direct te vragen? Dus via een niet zo duidelijke omweg?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Ik zend blijkbaar verkeerde signalen uit... Ik heb in het verleden ook gehoord dat ik me flirterig zou gedragen, terwijl ik dat zelf gewoon als 'vriendelijk' omschreef... Ik glimlach nogal veel als ik met mensen praat en leef vaak mee met wat ze me vertellen... Maar dat is absoluut geen flirten...Niet voor mij in elk geval...

Zelf zou ik wel een dubbel gevoel hebben als een man vraagt om iets leuks samen te doen, ik zou hem ook letterlijk vragen :'wat had je in gedachten?' Maar ik ben mss dan weer te achterdochtig...

Mannetje

Het is heel simpel. Als jij het leuk vindt om met hem op stap te gaan, dan doe je dat toch gewoon. Dan kom je er vanzelf achter wat zijn bedoelingen zijn. Hij zal je toch niet zomaar met het snelheid van het licht je beginnen te kussen, dus dan heb je genoeg tijd om daarop te reageren als hij dat bijvoorbeeld van plan zou zijn. Dat zie je vanzelf wel aankomen.
Afspraakjes horen toch een beetje spannend te zijn. Als je alles van te voren zou weten is het wel heel erg saai.

Maar ik kan me gerust indenken dat je er onzeker over bent. Ga er maar vanuit dat hij dat ook is. Want stel dat hij meer wil, dan moet hij waarschijnlijk het risico nemen, met de kans voor schut te komen staan.

Ciara

Ach, zoals ik zei, ik denk niet dat hij belt :p maar het blijft lastig. Want ik zend ook signalen uit door wel of niet te accepteren, en hoe zorg je er voor dat zo'n signaal zo goed en duidelijk mogelijk wordt geïnterpreteerd? Moeilijk, moeilijk, moeilijk.  Maar leuke dingen doen doe ik zeker, ook wel met mensen waarvan ik denk/weet dat die misschien wel meer zouden willen. Tot nu toe altijd nog goed gegaan dusse :-)

Fricai

Citaat van: Ciara op april 14, 2011, 12:45:14 PM..., en hoe zorg je er voor dat zo'n signaal zo goed en duidelijk mogelijk wordt geïnterpreteerd?

Als het echt belangrijk is zeg je toch gewoon wat je bedoelt? :)

Ciara

En als ze dat nu verkeerd opvatten?  ;)

Hoe dat dan gebeurd, tja, we zij allemaal mensen, communicatie blijkt een moeilijk iets te zijn, zelfs dingen uitspellen heeft niet altijd het juiste beoogde effect.

Ereinion

Toevallig vandaag een cursus helder communiceren gehad. Daar kwam ook steeds naar voren: waarom zeg je niet gewoon wat je vindt of wilt? Maar je non-verbale communicatie (signalen) zijn natuurlijk ook erg belangrijk. Je houding en je toon zijn zelfs vele malen belangrijker dan wat je zegt. Om er achter te komen welke signalen je zelf uitzend, moet je goed gaan nadenken over je houding, gezichtsuitsdrukking en toon.

Ach, het is en blijft lastig.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Je zou in een gesprek wel eens kunnen laten vallen dat je niet toe bent aan een relatie en het wel best vind zonder man in je leven. En dat je blij bent dat hij niet bij je heeft geprobeerd. Dat is toch ook een duidelijk signaal? Dan geeft je vrij duidelijk aan alleen te willen blijven en dat je wilt dat hij niets bij je probeert op dat gebied. En als hij andere plannen had dan zal hij er vast op reageren en je proberen om te praten, haha! Maar ja, dan is dat ook weer duidelijk!