Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zichtbaarheid

Gestart door Jovi_Hobbes, mei 15, 2011, 03:31:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik vroeg me af of we met zijn allen eens kunnen brainstormen over manier om aseksualiteit bekender te maken. Ik denk hierbij met name ook aan wat kleinere acties die in eerste instantie misschien geen heel grote groepen mensen zullen bereiken, maar alle beetjes helpen natuurlijk. Ondanks dat we nog steeds regelmatig mensen op het forum krijgen voor artikelen en interviews blijkt telkens weer dat veel mensen liever anoniem willen meewerken en dat blijkt niet altijd te kunnen. Vandaar dus: wat zouden we kunnen doen om aseksualiteit bekender te maken zonder daarvoor zelf (te veel) in het openbaar te hoeven treden?

Als voorbeeld twee ideeën die we al eerder hebben geroepen, maar waar we nooit iets mee hebben gedaan:
- twitter
- YouTube

Of ludieke acties zoals op een winderige dag op verschillende plaatsen paarse ballonnen oplaten met daaraan een kaartje met het URL van het forum.

Verder is er natuurlijk nog het plan van het spandoek op de gay pride, maar daar was volgens mij tot nu toe maar een klein groepje voor te porren.

Alle ideeën zijn in ieder geval welkom. Vervolgens zouden we er een aantal uit kunnen pikken om in groepjes verder aan te werken. Roep maar wat jullie ervan vinden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik denk dat twitter een goed idee is, maar ik weet niet zeker hoe we dit moeten aanpakken. Misschien dat Paul2 daarbij kan helpen. Waarschijnlijk is er ook al een engelse twitter-dinges waar we ons zo bij kunnen aansluiten? Ik ga eens op zoek...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik denk ook dat er zeker mogelijkheden zijn voor twitter. We moeten dan alleen bedenken wat we er precies mee willen bereiken en we moeten een aantal mensen hebben die met enige regelmaat tweeten, anders heeft het totaal geen nut.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik heb eens gezocht, maar de tweets van AVEN stellen niet zoveel voor. Die lijken meer voor de incrowd dan dat ze buitenstaanders aanspreken.

Oh, er is al een account van Peter Paul. Zou dat Paul2 zijn?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Op de "social media" zoals ze gezamenlijk heten kan je inderdaad redelijk anoniem je aseksuele zegje doen, dus dat is denk ik de beste manier. In het Engels zijn er volgens mij al diverse initiatieven. Nou ben ik zelf niet zo te porren voor dat soort diensten maar je kan daar wel veel personen bereiken, zeker met twitter als je de goede hashtags gebruikt.

Iets anders wat we kunnen doen, maar dat is meer hoorbaarheid: Je hebt volgens mij wel radio programma's waar je kan inbellen om je verhaal te doen. Je hoeft daar natuurlijk niet je echte naam te gebruiken en je krijgt er gelegenheid je zegje te doen en krijgt daar wat vragen over. Een voorbeeld wat ik zelf bijna dagelijks hoor is "heb je even om zoveel over zeven" van q-music, maar er zijn er vast veel meer (ook op een wat behaaglijker tijdstip :) )
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik geloof dat Stev ons ook wel eens voor zoiets op de radio heeft proberen te porren, maar dat was midden in de nacht, dan is 7 uur 's ochtends opeens een stuk minder onbehaaglijk.

Citaat van: Ereinion op mei 15, 2011, 03:43:50 PM
Ik heb eens gezocht, maar de tweets van AVEN stellen niet zoveel voor. Die lijken meer voor de incrowd dan dat ze buitenstaanders aanspreken.

Oh, er is al een account van Peter Paul. Zou dat PaulC zijn?

Dat zou best kunnen.

Alleen de incrowd aanspreken moeten we dus zien te voorkomen. Daarom moeten we er ook even over nadenken hoe we er het beste iets mee kunnen doen.
Die hashtags zijn erg nuttig. Als er een populair onderwerp is zouden we daar op aan kunnen sluiten om ons aseksuele zegje te doen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Citeer
Alleen de incrowd aanspreken moeten we dus zien te voorkomen.
Precies, volgens mij zijn er al genoeg die dat voor elkaar krijgen, maar je moet breder. Daarom lijkt twitter mij ook de meest geschikte, daarin kan je dan eventueel links meesturen naar het forum of de wiki als het verhaal te lang is voor een tweet.

Kunnen we misschien nog iets bereiken door contact te zoeken met de homo gemeenschap ? Volgens mij is dat idee ook al eerder voorbij gekomen maar uiteindelijk niet uitgewerkt. Misschien kunnen we qua zichtbaarheid met hun meeliften.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Coc Nederland twittert over al het nieuws dat er is over homoseksualiteit wereldwijd. Ik zie ons daar ook niet zo tussenpassen. Maar het is wel een voorbeeld van hoe het zou kunnen op een duidelijke manier. http://twitter.com/#!/COCNederland Hopelijk is dit zichtbaar voor jullie.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Dat ziet er best netjes uit, maar wij passen daar inderdaad niet echt tussen. Wat ik bedoelde is dat we misschien wat van ze kunnen leren over hoe zichtbaarheid te krijgen.

Maar een voorzichtige volgende stap: Waarover zou je willen twitteren ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Contact zoeken met holebi-verenigingen en/of het COC is ook een goed plan. We merken vanzelf hoe ze reageren.

Citaat van: AceVentura op mei 15, 2011, 04:13:20 PM
Maar een voorzichtige volgende stap: Waarover zou je willen twitteren ?

Dat is dus het lastige. Natuurlijk kunnen we AVEN nieuwtjes melden, zoals een zoveeljarig bestaan of een andere mijlpaal, maar dat levert niet veel berichten op.
Aansluiten op actuele thema's zou volgens mij wel kunnen. Als er bijvoorbeeld weer eens een rapport verschijnt over hoe vaak de gemiddelde Nederlander HET doet, valt daar vast een tweet rond te bedenken.
Maar ik denk dat we voor een goed gebruik hiervan nog meer ideeën moeten hebben waardoor we regelmatig tweets naar buiten kunnen sturen.

Verder moeten we even nadenken over hoe we dat dan gaan doen. Moeten alle leden een tweetaccount aanmaken om mee te kunnen doen of tweeten we vanaf één hoofdaccount?
Ook is het handig om iemand te hebben die veel ervaring heeft met twitter. Ik ken het wel, maar heb er nooit iets mee gedaan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Paul2

Citaat van: Ereinion op mei 15, 2011, 03:43:50 PM
Ik heb eens gezocht, maar de tweets van AVEN stellen niet zoveel voor. Die lijken meer voor de incrowd dan dat ze buitenstaanders aanspreken.

Oh, er is al een account van Peter Paul. Zou dat Paul2 zijn?

Ja dat ben ik  ;)

Die twitteraccount had ik vorig jaar aangemaakt, ben er helaas niet echt aan toe gekomen om er veel mee te doen, maar jullie kunnen er als voorbeeld even aan zien wat er bijvoorbeeld mogelijk is.

Voor wie interesse heeft kan ik anders ook wel het wachtwoord doorgeven, zodat meerdere mensen via dat account dingen kunnen tweeten - al was het maar om gewoon ff te kijken hoe het bevalt.

Jovi_Hobbes

Wie weet is dat wel handig, bedankt voor het aanbod.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

#12
Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 15, 2011, 05:21:58 PM
Dat is dus het lastige. Natuurlijk kunnen we AVEN nieuwtjes melden, zoals een zoveeljarig bestaan of een andere mijlpaal, maar dat levert niet veel berichten op.
Aansluiten op actuele thema's zou volgens mij wel kunnen. Als er bijvoorbeeld weer eens een rapport verschijnt over hoe vaak de gemiddelde Nederlander HET doet, valt daar vast een tweet rond te bedenken.
Maar ik denk dat we voor een goed gebruik hiervan nog meer ideeën moeten hebben waardoor we regelmatig tweets naar buiten kunnen sturen.
Dat is inderdaad een beetje waar ik op doelde: Volgens mij hebben we over onszelf niet zo veel te melden, maar als je actief op de media gaat reageren zou je inderdaad meer kunnen hebben maar vraagt natuurlijk een stuk meer inspanning.

Citeer
Verder moeten we even nadenken over hoe we dat dan gaan doen. Moeten alle leden een tweetaccount aanmaken om mee te kunnen doen of tweeten we vanaf één hoofdaccount?
Ook is het handig om iemand te hebben die veel ervaring heeft met twitter. Ik ken het wel, maar heb er nooit iets mee gedaan.
Ik denk dat je inderdaad 1 account moet hebben (AVEN-NL ofzo) en van daaruit alles versturen, dat lijkt mij het meest duidelijk. Je zou dan een select groepje de gegevens van dat account kunnen geven.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Twitter, ieeeeeuw. :|
Waar is de tijd van de posters? xD Iets ophangen kan ook redelijk anoniem, right? :)

Er komt btw sowieso een golf van activiteit aan. Het is zomer a.k.a. weer tijd voor shirts zonder mouwen. :cheerleader:  :P

Paul2

Citaat van: Fricai op mei 15, 2011, 10:26:25 PM
Twitter, ieeeeeuw. :|
Waar is de tijd van de posters? xD Iets ophangen kan ook redelijk anoniem, right? :)


twitter en facebook zijn de moderne, digitale opvolgers van de prikborden....