Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

vriendin?

Gestart door anonymous, juni 15, 2011, 07:21:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anonymous

Vanochtend verhitte discussie gehad met mijn moeder. Zij vindt dat het nodig tijd wordt dat ik een vriendin krijg. Ik kreeg al de vraag waarom ik geen relatie wilde? Gezegd dat ik het liefst een rationele relatie wilde met iemand die ik waardeer om wie ze is. Ik moest meer uitgaan (en minder werken), meer interesse in meisjes tonen, enz. Heb me de rest van de dag er niet beter op gevoeld. Ik wil best een relatie, maar geen seksuele, maar hoe leg je dat uit? Als ik zeg dat ik een rationele relatie wil hebben, word je door derden heel vreemd aan gekeken (heb ik nu van die aparte ideeen?).

Kennen jullie bovenstaande situaties? Hoe gaan jullie ermee om? En hoe kom je aan een (aseksuele) vriendin? Ik wil best graag iemand om mee te praten en te helpen als nodig, maar niet dat plakkerige gedoe.

Ereinion

Ik ken het niet, maar het lijkt me wel heel rot.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik ben erg blij dat er niemand in mijn omgeving is die mij loopt te pushen, dat lijkt mij ook heel erg rot.
Uitleggen wat aseksualiteit is kan erg moeilijk zijn, zeker als je omgeving een relatie zo belangrijk lijkt te vinden. Probeer ondanks alles jezelf te blijven. Het heeft geen zin om in een relatie te stappen enkel omdat anderen vinden dat je er een moet hebben. Daar wordt uiteindelijk niemand gelukkig van.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Maf dat het voor haar blijkbaar zo belangrijk is wat jij wel en niet doet in je leven... :-\ Je klinkt niet of je het zelf erg mist?
Maar hoe kom je aan een aseksuele partner... That's the million dollar question! :P In mijn ervaring levert een 'oproep' plaatsen hier iig wel reacties op! :) Niet vergeten dat er veel mensen op het forum lid zijn die weinig posten, maar wel op zoiets zouden kunnen reageren. :)

Heb overigens ook wel eens dergelijke vragen gehad ja, maar nooit echt tot vervelens aan toe... Ik wimpelde het meestal kort af met een "boeie!" ;D of iets dergelijks. :)

Scarlite

De druk van de omgeving heb ik gelukkig niet, hoewel mijn ouders het vroeger wel raar vonden dat ik niet echt naar jongens keek.

Ik snap het punt van het relationele heel goed. Ik heb nu een vriend en dat gaat ABSOLUUT niet goed, hij vindt knuffelen/kussen (seks ook maar dat is er nu niet meer) belangrijker dan praten, en ik kan daar absoluut niet bij!!! Hij praat nauwelijks tegen me, en eigenlijk hebben we nauwelijks iets gemeen, dus ik weet nu dat ik, net als jij een relatie wil waar praten belangrijker dan al dat geseks! Maarja, vind dat maar eens :(

Ereinion

Stuur elkaar een PM... Wie weet...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Scarlite

Haha, als hij dat wil, mag hij dat doen! :D Uiteraard heb ik nu wel een vriend, maar.. ik ben niet gelukkig dus ik sta wel open voor een vriendschap die eventueel meer kan worden :)

anonymous

#7
Mijn ouders pushen niet erg, maar ik ben enigskinds en vandaar uit zien ze graag dat ik wel een partner krijg en niet alleen achterg blijf en dat willen mijn ouders voorkomen (als ze er niet meer zijn). Dus het is met de goede bedoelingen, ik kan niet anders zeggen dat ik supergoeie, en over het algemeen progressieve, ouders heb.

Reactie op de laatste berichten. Wie weet een begin van een (langduriger) vriendschap?

Mannetje

Citaat van: Scarlite op juni 15, 2011, 10:27:08 PM
Haha, als hij dat wil, mag hij dat doen! :D Uiteraard heb ik nu wel een vriend, maar.. ik ben niet gelukkig dus ik sta wel open voor een vriendschap die eventueel meer kan worden :)
Dit komt op mij over alsof je wilt zeggen te willen vreemdgaan ??? ??? Met andere woorden, je wilt eerst een nieuwe relatie, voordat je je oude netjes afsluit ??? ???
Hopelijk begrijp ik je verkeerd.

Scarlite

@ hierboven, nee hoor.. Absoluut niet ;) Maar ik snap wel dat jij dat zo ziet, haha, jij kon natuurlijk niet weten wat ik van plan was. Ik ging kapot in die relatie, dus die is inmiddels verbroken :( En ik zei toch ook niet dat ik een relatie wou, ik zei vriendschap, want dat kan ik ook wel gebruiken :) Nee, vreemdgaan doe ik niet aan, ik weet hoeveel pijn 't kan doen.

Mannetje

Gelukkig maar :D Inderdaad wist ik niet dat je de relatie ging verbreken. En je schreef: "een vriendschap die eventueel meer kan worden". Dus zodoende dat ik die conclusie maakte.

Scarlite

Ja dat heb ik inderdaad niet heel goed geformuleerd, ik snap goed hoor dat je dat dacht xD Maar eer een vriendschap meer wordt, gaat daar (naar mijn mening) toch een hele poos overheen.. Daarom dat ik dat wel aandierf 't op die manier te zeggen.

Maar het gaat nou wel heel erg offtopic, haha, weet niet hoe streng daarnaar gekeken wordt hier :P

Fricai

 :offtopic: :offtopic:  :schater:


Trend hier is dat iedereen maar raak ouwehoert, maar dat in ernstig ontspoorde topics het off-topic stuk wordt afgesplitst als een nieuw topic. :) :cheerleader:

myra

Ik herken dit zeer goed, anonymous. Ik ben zelf ook enig kind, woon alleen, en mijn moeder kan van tijd tot tijd ook dat soort opmerkingen maken. 'Wanneer zoek je nu eindelijk eens een goeie jongen? Schrijf je toch eens in in een relatiebureau'. De waarheid is dat ik het momenteel gehad heb met relaties, en vooral met wat jij beschrijft als plakkerig gedoe. Ik zou ook graag iemand hebben waarmee ik kan praten, af en toe eens een knuffel of handje vasthouden, maar ik kan er absoluut niet tegen dat mensen willen kussen (ik doe dat helemaal niet graag, vind het echt een bizarre handeling) of constant elkaar aanraken...

Hoe je zo'n relatie kan vinden, weet ik ook niet. Ik heb de voorbije 10 jaar occasioneel gedate, maar een langdurige vaste relatie opbouwen is me nooit gelukt...Nu denk ik dat ik beter alleen blijf. Het is eenzaam maar je wordt tenminste niet constant gekwetst en teleurgesteld omdat mensen iets anders willen en je daartoe pushen.

dus helaas kan ik je geen tips geven....

anonymous

Dank je voor reactie Myra  :D  Nu kan een goede vriendengroep ook plezier geven, maar daar houd je toch een ander soort gesprek mee.

Succes