Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verstoring

Gestart door Jovi_Hobbes, juni 18, 2011, 02:46:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ciara


Ereinion

Citaat van: AceVentura op augustus 31, 2011, 08:40:30 PM
Behalve een stuk of 50 spam berichten die ik weggehaald heb niet volgens mij ....


Ik had een aantal mailtjes daarover. Erg veel in een keer.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Zou onze aanmeldbeveiliging weg zijn gevallen? Ik kan me herinneren dat er de vorige keer dat het forum stuk was ook zoiets was waardoor de spammers weer konden toeslaan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

De 50 berichten kwamen van 2 accounts en 1 IP adres, dus ik denk dat het gewoon een eenmalige actie is geweest die handmatig is uitgevoerd (vooral het aanmaken van de accounts dan natuurlijk :) ).

Overigens heb ik zojuist ook een mail gehad met de reden dat het niet meer werkte: Om een nog onbekende reden waren de file permissies van de index.php file van het forum veranderd. Dit verklaard wel waarom alleen het forum geraakt was en dat gewoon alle data nog beschikbaar is. Wel is het vreemd dat dat zomaar veranderd is.
Dit is iets wat ik had kunnen zien (en corrigeren) via FTP maar ik heb er overheen gekeken :(

Ik zet alvast een lading :cake: neer om dat te compenseren :)
:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Inderdaad raar dat dat opeens veranderd was, maar alles doet het weer dus de  :cake: is helemaal niet nodig. Maar nu het er toch ligt neem ik natuurlijk stiekem wel een stukje  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ik snap er niks van maar ik wil wel :cake:  :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Roos1984

best veel spam ineens ja!
kunnen we niet een deel vh forum verbergen? ik bedoel het openbare van dit forum is erg fijn voor nieuwe leden die ons zoeken, maar met dit soort spam krijgen verkeerde doelgroepen teveel inside info te lezen. dus een beetje rondneuzen mag, ben je dan overtuigd dan wordt je lid en kun je verder op onderzoek uitgaan.
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Jovi_Hobbes

Het vervelende is dat ze allemaal braaf een account hebben aangemaakt dus een deel van het forum verbergen heeft geen zin. Ik heb er net een flink aantal verwijderd en we gaan eens verder kijken wat we eraan kunnen doen. Er is blijkbaar iets veranderd sinds de storing want we hebben nog nooit zo veel last hiervan gehad als nu.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?