Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel Dag Allemaal nr 31

Gestart door FlowerPower, augustus 07, 2011, 02:49:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FlowerPower

Hallo iedereen,

Misschien hebben jullie in een andere topic al vernomen dat er hier in België een artikel stond over aseksualiteit in een of ander roddelblaadje. De nieuwsgierigen onder ons kunnen het lezen. Ik heb de bijlage mee geuploaded (of toch geprobeerd  ;D)

Veel leesplezier!

Groetjes
FlowerPower
:cake:

AceVentura

Bedankt voor het plaatsen FlowerPower. Daar heb je  :cake: mee verdiend :)

Ik ben het niet helemaal eens met alles wat in het artikel staat maar er staan een hoop goede dingen in  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

FlowerPower

'Het is ook niet omdat je aseksueel bent, dat je geen behoefte hebt aan een relatie. En dat hoeft zelfs niet met een andere aseksueel te zijn. Want die mensen voelen misschien niet de aandrang om te vrijen, ze kúnnen het wel. En als je van elkaar houdt, kom je elkaar altijd tegemoet.'

Met dit ben ik het bijvoorbeeld niet mee eens...

We kunnen het wel ja, maar seks hebben tegen je zin is niet hetzelfde als bijvoorbeeld de afwas doen tegen je zin omdat je partner wil dat je dat doet.

Fricai

Klinkt idd een beetje alsof een oplossing enkel ligt bij de aseksueel.  :-X
Maar daar waren we al aan gewend inmiddels..

AceVentura

Waar ik op doelde zijn eigenlijk twee dingen:
1) In de eerste zin wordt direct de link gelegd tussen aseksualiteit en het niet hebben van libido, iets wat volens mij niet waar is. Er zijn aseksuelen zowel met als zonder libido.
2) Onder het kopje "Afwijkend" worden celibaat en aseksualiteit even snel op 1 hoop gegooid terwijl dat toch heel verschillende dingen zijn.

Maar verder staan er genoeg goede dingen in het artikel om dat de compenseren  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

FlowerPower

Inderdaad...
Ik heb ook een libido, maar toch vind ik het geheel zo omslachtig, vies en heb er geen plezier aan
En wat die paters betreft, die hebben er voor gekozen om te leven als aseksueel en wij kiezen hier niet voor.

Mannetje

Geinig om te lezen dat ze mijn teksten hebben gebruikt in het artikel.

AceVentura

Citaat van: FlowerPower op augustus 07, 2011, 05:02:00 PM
En wat die paters betreft, die hebben er voor gekozen om te leven als aseksueel en wij kiezen hier niet voor.
Dat is juist wat ik niet bedoel :(
Sommigen kiezen ervoor celibatair te leven en dat is niet het zelfde als aseksueel. Je leeft niet aseksueel maar je bent aseksueel :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

FlowerPower

Jaja, dat bedoelde ik ook. Maar ik zei het anders. Maar het komt wel op hetzelfde neer :)

AceVentura

Nog even een toevoeging:
Over wel of niet de keuze hebben daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens :)

Ik vind het alleen fout om celibatair leven aseksueel te noemen want dat zijn heel verschillende dingen. Om dat te verduidelijken: Aseksualiteit gaat om het niet ervaren van aantrekking tot andere personen en heeft naar mijn mening geen enkele relatie met de keuze wel of geen seks te hebben (al zijn er natuurlijk wel logische gevolgen, maar daar gaat het nu niet om :) )
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

FlowerPower

Akkoord.

Iemand die kiest voor het celibaat kiest ervoor om zijn/haar seksuele gevoelens te onderdrukken, terwijl wij misschien onze seksuele gevoelens onbewust onderdrukken (zo denk ik toch dat het bij mij is) door bepaalde gebeurtenissen, opvoeding,...

AceVentura

* AceVentura leest je voorstel topic nog eens door, door snelle aanwas van nieuwe leden is hij de draad een beetje kwijt :)

Ik ervaar het in ieder geval niet als onderdrukken, ik ben gewoon zoals ik ben en doe gewoon waar ik zin in heb en doe vooral niet waar ik geen zin in heb :)
We hebben wel eens een discussie gehad over wat wel/niet onder aseksualiteit valt maar daar zijn de meningen over verdeelt. Mijn mening is dat aseksualiteit een geaardheid is, iets wat dus vanaf je geboorte al vast ligt. Iets wat gedurende je leven je gevoelens veranderd kan natuurlijk, maar het lijkt mij dat er dan een andere oorzaak is dan aseksualiteit. Maar nogmaals: Dit is mijn persoonlijke mening en er zijn verschillende opvattingen over. :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Bedankt voor het plaatsen van het artikel FlowerPower  :cake:
Ik ben het wel eens met de kanttekeningen die hier gemaakt worden. Uit het artikel spreekt wel een beetje dat de schrijver/schrijfster niet alles helemaal goed begrijpt. Maar de teneur van het artikel is positief en we kunnen zien dat het resultaat heeft want hierdoor zijn er toch weer aardig wat mensen op dit forum komen kijken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

keltickitten

Ik heb dat artikel ook gelezen en geef toe dat ik het beeld van aseksualiteit nogal eenzijdig vind. Zo heb ik bv ook een libido, maar voel ik me compleet niet seksueel aangetrokken tot anderen. Ik zit misschien ergens een stuk in de grijze zone, omdat ik ergens een stuk autoseksueel ben in die zin dat ik geleerd heb dat dit "jeuk" wegkrabben soms aangenaam kan zijn en ik dat gevoel niet onderdruk, maar ik heb niet graag dat een ander dat bij mij zou proberen.

En ik kan dus ook wel seksueel actief zijn, maar dat is dus inderdaad niet bevredigend voor mij. Ik zeg niet dat als ik het nodige respect van een partner zou krijgen, ik hem zijn plezier niet zou gunnen, maar dan hoop ik dat hij zou begrijpen dat ik het veel vreselijker vind dan zijn vuile sokken te wassen, als je begrijpt wat ik bedoel. Fysiek ben ik er toe in staat, mentaal niet altijd, want ik kan er achteraf eerder depri dan happy van zijn. Als die vuile sokken niet meer stinken ben ik altijd happy.

Ik leg er me bij neer dat mijn libido puur fysiologisch ingegeven wordt en niets met fysieke aantrekking tot het andere geslacht te maken heeft, al kan ik wel verliefd worden. Men zegt dat vrouwen "ontvankelijker" zijn rond hun eisprong. Feit is dat ik precies door die kriebels heel goed weet wanneer die is en bijna altijd klokvast weet wanneer mijn menstruatie moet komen. Als ik in menopauze ben, kan het goed zijn, dat ik mijn libido dus ook kwijt ben.

Maar wel positief in het artikel vind ik dat men er op hamert dat een goede relatie niet altijd of zeker niet alleen van goede seks afhangt. Misschien lopen veel mensen wel met een TE hoog verwachtingspatroon rond en willen ze EN een goede relatie EN goede seks, terwijl dat in mijn ogen niet altijd even evident is. In elke relatie moeten daarom volgens mij compromissen gesloten worden.



Fricai

Citaat van: keltickitten op augustus 08, 2011, 10:32:50 PMFysiek ben ik er toe in staat, mentaal niet altijd, want ik kan er achteraf eerder depri dan happy van zijn. Als die vuile sokken niet meer stinken ben ik altijd happy.

:schater: :)

CiteerIk leg er me bij neer dat mijn libido puur fysiologisch ingegeven wordt en niets met fysieke aantrekking tot het andere geslacht te maken heeft, al kan ik wel verliefd worden.

Voor mij idem. :) Mijn libido lijkt volledig op zichzelf te staan, ik vind het nogal overbodig en raar om te hebben, maar ook niet echt een probleem. :)