Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel Dag Allemaal nr 31

Gestart door FlowerPower, augustus 07, 2011, 02:49:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keltickitten

Ik denk dat sommige seksuele mannen een groter probleem met mijn libido hebben, dan ikzelf, als ik zo eens nadenk wat ik in mijn relaties met hen meegemaakt heb en telkens begreep ik dus echt niet wat ik  fout deed. Nu weet ik het wel: ik luisterde te weinig naar mezelf en teveel naar de lulkoek van een ander.

AceVentura

Je schrijft heel herkenbare dingen keltickitten. :)

Citeer
Ik heb dat artikel ook gelezen en geef toe dat ik het beeld van aseksualiteit nogal eenzijdig vind. Zo heb ik bv ook een libido, maar voel ik me compleet niet seksueel aangetrokken tot anderen.
Dat laatste is eigenlijk het enige waar aseksualiteit om gaat. Een van de methoden die er in de loop van de tijd zijn ontstaan om binnen de groep aseksuelen te differentiëren zijn de types A, B, C en D waarbij wel/geen libido een belangrijk onderdeel is: http://asexuality.org/du/wiki/index.php/A_B_C_D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

keltickitten

Klopt en op dat punt weet ik dat ik een type C ben: ik kan verliefd worden, ik heb een libido, maar ze hangen niet samen. Mijn ervaring is dat dit voor seksuele mannen die zich tot mij aangetrokken voelen, tot een serieuze hoop misverstanden leidde, want ik begreep ook niet waarom ik mezelf liever hielp dan mijn partner en die nam dat soms op als een gebrek aan liefde.
Toen kon ik ook niet uitleggen wat er met mij scheelde en ik offerde me dan maar op om toch mijn partner ten dienste te zijn. Ik zeg niet dat ik daar een probleem mee had, maar op den duur wist ik echt niet meer wat ik zelf wou en mijn partner nog minder. Wou ik een knuffel, dacht hij dat ik seks wou. Wou hij seks, dan merkte ik dat niet.

Ondertussen kan ik er niet aan doen, maar als ik bepaalde van deze misverstanden uitleg aan wat ik als seksuele vriendinnen aanzie, blijkt dit zeer herkenbaar. Daarom krijg ik het idee dat er meer aseksuelen zijn, dan momenteel aangenomen, omdat veel mensen denken dat ze seksueel zijn, maar eigenlijk niet toegeven dat ze als het op seks aankomt, eigenlijk niet met de zaak, maar met iets anders bezig zijn.

We krijgen een eenzijdig beeld dat aseksuelen anti-sociale mensen zonder libido zijn, die walgen van seks. Deze mensen bestaan, maar zijn niet noodzakelijk aseksueel.

Ik denk dat er meer mensen eigenlijk autoseksueel zijn en zichzelf daarom niet als aseksueel aanzien, maar wel regelmatig conflicten krijgen in seksuele relaties met anderen, die ze zelf niet begrijpen en zo moeilijk kunnen oplossen.

Jezelf in de types herkennen, is volgens mij dus ook belangrijk, want dat is de enige manier waarop je duidelijk kan communiceren en je lost er misschien niet alle problemen mee op, maar het maakt het leven een pak eenvoudiger. Als je een partner treft die je echt niet kan aanvoelen of wil begrijpen, is het inderdaad niet de juiste partner.