Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

AVENdiagrammen

Gestart door AceVentura, augustus 16, 2011, 09:03:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Achter de schermen zijn we inmiddels al een tijdje bezig met een nieuw idee en het is nu (eindelijk) zo ver dat het goed genoeg is om aan jullie allemaal te laten zien. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Een tijdje terug had ik het idee dat je in het AVEN logo door middel van een stip zou kunnen aangeven hoe jij aseksualiteit ervaart. Het AVEN logo is opgebouwd uit de Kinsey schaal (de horizontale as) die aangeeft of je homo of hetero bent. Op de verticale as heb je de gradaties in seksuele aantrekkingskracht. Hier hebben we nog aan toegevoegd dat de stip de mate van romantiek aangeeft en je er een letter van het A/B/C/D type bij kan zetten.
Ik heb wat gemaakt om makkelijk zo'n plaatje te kunnen maken en op het forum te gebruiken. Het idee is dat we op die manier beter inzicht in elkaars situatie krijgen. Ik wil zeker benadrukken dat het niet de bedoeling is om hiermee te oordelen wie de "betere" aseksueel is (want dat bestaat niet). Als middel om personen te vergelijken is het waarschijnlijk ook lastig omdat ieder zijn eigen interpretatie invult. Wel kunnen we elkaar misschien beter begrijpen.

Feedback hierop is uiteraard welkom. Het is een eigen knutsel dus er kan een hoop aangepast worden.

Een wiki pagina met uitleg staat hier: http://asexuality.org/du/wiki/index.php/Avendiagram
Je kan een AVENdiagram maken met deze pagina: http://asexuality.org/du/avendiagram
Als je het lastig vind om te waarden te vinden die je moet invullen dan staan er op de wiki pagina enkele vragen waarmee je een indicatie kan krijgen.

Uiteraard kan ik zelf niet achter blijven en heb het ook even ingevuld en kom hier op uit:

Zo'n plaatje kan je hier plaatsen maar als je wil kan je hem ook in je forum signature opnemen (maar dan is het waarschijnlijk wel verstandig hem wat kleiner te maken).

Mocht je vragen hebben kan je die hier uiteraard ook stellen :)

Veel plezier ermee.
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler


MarkA

Oooh shiny.



Ik vind het alleen wel jammer dat je een hele pagina nodig hebt om zo'n ding te begrijpen :D
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Jovi_Hobbes

Voorlopig kom ik hier op uit:

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Enkel jammer dat de horizontale as niet meer bestaat als je 0 invult voor seksuele aantrekking...  :-[

AceVentura

In principe klopt het ook wel. Als je je niet aangetrokken voelt tot beide voel je je toch even veel aangetrokken tot beide ? Dat is wat het aangeeft :)

In termen van geaardheden zit bi op de bovenste as in het midden en recht daar onder zit aseksualiteit.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Ja, hij geeft echter geen info over 'romantische oriëntatie' als je 0 invult bij seksuele aantrekking... That's all.

AceVentura

Dat is waar inderdaad .... mocht je ideeën hebben om dat op te lossen dan hoor ik het graag :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Streepje aan de stip vast dat in de juiste richting wijst? :P Of de onderste 'lijn' kleurloos maken, en de lijn erboven als 'bodem' gebruiken. Ook al vul je dan 0 seksuele aantrekking in blijven je een een stukje horizontale as houden.

Lijkt me nog het makkelijkst.
Niet dat ik het heel belangrijk vind verder. :P

AceVentura

Daar heb je gelijk in, en daar zit dan ook het manco in de AVENdiagrammen: Je kan alleen je seksuele aantrekking aangeven, niet je romantische. Het idee van bijvoorbeeld een pijltje in de stip wat in de richting van de juiste romantische aantrekking wijst zou misschien nog kunnen helpen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

marlex



ik heb alleen geen idee hoe dat het er nu uit ziet omdat ik het plaatjes niet te zien krijg ???

AceVentura

Ik zie het, het werkt nu gewoon niet meer :(

* AceVentura zet op z'n to-do list dat hij hier wat aan moet doen
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

 :cheerleader: de AVENdiagrammen doen het weer  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

marlex

ik kan de diagrammen nu ook zien :klap: