Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

emotionele banden

Gestart door myra, oktober 25, 2005, 11:58:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TBW

Citaat van: phate op november 24, 2005, 03:54:18 PM
vrouwen, je kunt nog beter vissen houwen.

Als vegetarier en dierenliefhebber kan ik hier niet mee akkoord gaan.

Ik verander het in:

"Vrouwen, je kan nog beter je eigen kleren opvouwen".

Beter? Niet?  :schater:

ChibiFirli

Citaat van: TheBlackWatch op november 24, 2005, 09:14:20 PM
Citaat van: phate op november 24, 2005, 03:54:18 PM
vrouwen, je kunt nog beter vissen houwen.

Als vegetarier en dierenliefhebber kan ik hier niet mee akkoord gaan.

Ik verander het in:

"Vrouwen, je kan nog beter je eigen kleren opvouwen".

Beter? Niet?  :schater:
Ik vouw mijn eigen kleren op >_>

erger zelfs, ik ben professioneel papier-opvouwer in ons groepje voor een project ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

phate

is ook goed maar het komt er op neer dat ik vrouwen nooit zal begrijpen tenzij ik de mogelijkheid gedachten te lezen:P

Knoddepropje

Weet je? Dat geeft ook niks :D
Voor zover ik weet en ben nagegaan in mijn kennissenkringetje bgrijpen de meeste vrouwen mannen ook nooit helemaal....

phate

kijk dat verklaart al een hele hoop (mensen zijn gewoon zeer complex)

Tempesta

Als ik mezelf soms al niet eens begrijp kan ik me voorstellen dat anderen daar helemaal moeite mee hebben  :schater:.

Maar het is moeilijk om een ander te begrijpen. Vaak zit er niets anders op dan je bloot te geven en te vragen hoe diegene ergens over denkt...

bebe

knuffelen vind ik prima,idd ook heerlijk  hand in hand lopen,helemaal goed
maar dat is voor mij de grens,zoenen,he  jak nee,ik moet er niet aan denken,maar knuffelen des te beter!

Jovi_Hobbes

Knuffelen rocks!
Ik heb dan ook een grote teddy beer thuis  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

bebe


Littleone

#54
Ik kan genieten van contact met anderen maar alleen als het contact zeer gedoseerd is en niet opgelegd. En daar botste het met name in het verleden nog al eens met anderen. Bijvoorbeeld mijn ouders, die vonden dat ik "socialer" moest zijn en me probeerden te drillen tot een gezelschapslievend persoon. Jullie snappen waarschijnlijk dat dit alleen maar averechts kon werken.

Ik kan prima alleen zijn en kan me doorgaans uitstekend zelf vermaken. Eenzaamheid heb ik weleens ervaren maar dat kwam vaak niet voort uit een daadwerkelijk gebrek aan contact maar uit het besef dat mijn belevingswereld heel anders was /is.
Ik heb eenzaamheid dan ook vooral ervaren te midden van andere mensen.

Wat mij uit de drilperiode met mijn ouders ook heel duidelijk is geworden, is dat je vrienden moet maken met je hart en niet met je hoofd. Dat laatste werkt gewoon niet en ik wil het ook niet meer. Geen contacten omdat het zo hoort of omdat het zo afgesproken is, geen opzitten & pootjes geven maar alleen op die momenten dat ik en de ander dat graag willen. Pas dan is het in mijn ogen ook waardevol. Buiten mijn relatie is er slechts één iemand die ik als vriend beschouw, de rest noem ik kennissen en die doen me gevoelsmatig  amper iets. Tja, genegenheid en emotionele binding dwing je niet bij jezelf of anderen af.

Mijn behoefte aan contact is dus klein en begrijpelijkerwijs levert dat ook een vrij beperkt sociaal leven op. En hoewel dat een no-no is in de samenleving (althans dat idee heb ik) past het wél bij wie ik ben....een eigenzinnig klein dondertje dat contact zo af en toe best leuk vindt maar het liefst haar eigen gang gaat ;)

petra1963

En als je je daar prima bij voelt, ook op de lange duur, is daar ook niets op tegen, denk ik.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Zeker niet. Ik was ook zo, maar na een tijdje voelde ik wel de eenzaamheid door gebrek aan contact. En langzaamaan heb ik zo wel vrienden gekregen en ook een hoop kennisen. Dat merk ik eens temeer nu ik voor lange tijd het land ga verlaten. Al die mensen die nog even langs willen komen en die ik ook graag nog even wil zien... Dat zijn er toch nog best veel...  :)

Sismo

En dat doet dan goed, niet?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Ja behoorlijk. Zo weet ik dat ik in elk geval gemist wordt. Net zoals ik ook al die mensen ga missen strakjes.  :'(

Sismo

Toch lijkt het of je je dan juist extra bewust wordt van waardevolle contacten, wat alleen maar goed is! Voor mij werkte dat wel zo in ieder geval.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-