Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wat zoekt een aseksuele man in een vrouw???

Gestart door annilie, september 08, 2011, 02:21:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

annilie

Wat zoekt een aseksuele man in een vrouw? Dat vraag ik me af sinds ik vermoed dat ik aseksueel ben en liefst een partner zou vinden die dat ook is.

Seksuele mannen zoeken vaak een vriendin die het liefst goed doet in bed. Met niet teveel brains zo is pas gebleken :p Aseksuele mannen willen uiteraard geen seks maar wat dan wel? Intelligentie, spontaniteit :(, humor, vrolijkheid, beheerstheid, ernst,...???

MarkA

Als welke man dan ook die eigenschappen niet zoekt is hij wel erg oppervlakkig hoor ;)

Iedereen is anders (ja ook aseksuelen :P) maar persoonlijk zou ik zeggen: een normale relatie met warmte en liefde en intimiteit maar zonder de seks.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Fricai

Absolute musts zijn eerlijkheid en algemene vrolijk-/gestoordheid. Voorkeur voor wilskracht, out-of-the-box denkend, redelijkheid. En verder, tsja, liefst aseksueel en tenminste een beetje van gedeelde interesse.

Jovi_Hobbes

Ik ben bang dat de antwoorden van aseksuele mannen even divers zullen zijn als die van seksuele mannen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Even divers, maar (vaak) wel wezenlijk anders.

Jovi_Hobbes

Nou ja, op het gebied van seks natuurlijk wel, maar zal het voor de rest echt zo veel verschillen?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ezeltje

Ik denk dat vriendschap, vertrouwen, plezier maken samen, gemeenschappelijke interesses, en dit in willekeurige volgorde belangrijk zijn. Alleen de sex die doet er niet toe en dan roepen alle asexuelen "joepie, waar vinden we die" :wave:

youp

Ik heb helaas nog geen relatie gehad met een A-sexuele vrouw,
Ze willen allemaal een relatie en komen er in de loop van de tijd achter dat ik echt niks heb met sex, mijn laatste relatie heeft ondanks dit toch nog 8 jaar standgehouden, maar uiteindelijk gaat het mis, ze willen sex en als je dan toegeeft om haar 'een plezier' te doen gaan ze uit hun dak en hoeft het niet meer, want het MOET spontaan en dat is precies wat ik niet kan, ik denk er niet aan en heb er niks mee, dus spontane sex is erg lastig.

Ik hoop ooit nog een vrouw te vinden die alles is wat ik in een dame zoek; slim, eigenzinnig, klasse, wereldwijs, open minded; kortom alles behalve sexueel;)
Als ze de sex afdwingt en daar van geniet is het ook prima, als ze er maar niet op staat dat ik ervan moet genieten, ik doe veel voor mijn parnter maar kan genieten niet simuleren;)
love life most of the time, just have the need to share it with someone without the sex is that too much to ask;)

op ieder potje past een dekseltje, toch?....

Jovi_Hobbes

Dat laatste blijkt inderdaad vaker een probleem te zijn. Vanuit ons oogpunt is dat bijna ondankbaar. Dan zet je je over zo'n grote drempel heen en dan is het nog niet goed, maar als je dan de uitleg van de kant van de seksuele persoon hoort dan valt dat toch ook wel weer een beetje te begrijpen. Het blijft gewoon heel lastig.

Dit is misschien wel een interessant onderwerp voor je waarin dingen van beide kanten worden bekeken: http://asexuality.org/du/index.php?topic=2278.0
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

_dystopian_

Intelligent, begripsvol, romantisch, grappig en een gelijke verhouding ("het komt van beide kanten"). En o ja misschien raar voor sommige hier maar ik moet me er ook echt wel tot aangetrokken voelen qua uiterlijk ondanks dat ik er geen seks mee zou willen!

Fricai

Citaat van: _dystopian_ op september 11, 2012, 10:57:35 PMEn o ja misschien raar voor sommige hier maar ik moet me er ook echt wel tot aangetrokken voelen qua uiterlijk ondanks dat ik er geen seks mee zou willen!

Idem -- Of nou ja, ik weet of het echt 'moet', ik weet alleen dat ik meisjes waar ik verliefd op ben wel altijd mooi vind.

_dystopian_

Citaat van: Fricai op september 11, 2012, 11:04:01 PM
Citaat van: _dystopian_ op september 11, 2012, 10:57:35 PMEn o ja misschien raar voor sommige hier maar ik moet me er ook echt wel tot aangetrokken voelen qua uiterlijk ondanks dat ik er geen seks mee zou willen!

Idem -- Of nou ja, ik weet of het echt 'moet', ik weet alleen dat ik meisjes waar ik verliefd op ben wel altijd mooi vind.

Jup. Ik zou niet kunnen samen zijn met iemand die ik echt lelijk vind. Net zoals ik niet samen zou kunnen zijn met iemand dat mij echt lelijk vind.  ;D

Monkey

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik zoek vooral de gezelligheid van het samen iets doen,  de magie van aan een half woord genoeg hebben, en gewoon de warmte van een knuffel.

Rekel

Er is al zoveel genoemd van dingen die belangrijk zijn; vertrouwen, samen lol, zelde interesses, gezelligheid, etc. Wat ik persoonlijk erg leuk vind aan een vrouw is als ze een goed gevoel voor humor heeft, zichzelf niet te serieus neemt, ze wel affectie kan tonen dmv een knuffel ofzo. Verder zijn het meer eigenschappen zoals eigenwijsheid, eigenzinnigheid, etc. Enige mate van intelligentie is ook gewenst.