Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wat zoekt een aseksuele man in een vrouw???

Gestart door annilie, september 08, 2011, 02:21:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kreupelhout

Citaat van: _dystopian_ op september 11, 2012, 10:57:35 PM
Intelligent, begripsvol, romantisch, grappig en een gelijke verhouding ("het komt van beide kanten"). En o ja misschien raar voor sommige hier maar ik moet me er ook echt wel tot aangetrokken voelen qua uiterlijk ondanks dat ik er geen seks mee zou willen!
Eens. (V infiltrerend in een M topic, sorry)
Er is wel degelijk zoiets als aantrekkingskracht vanwege de esthetiek.
Zoals mensen zich graag omringen met zaken die ze mooi vinden, kun je je (bewust of onbewust) ook omringen door mensen die je mooi vind.
En ze dan ook nog eens mooi en interessant van binnen zijn, wel ja. Doet u mij er ook zo één. :)

mischa1

Helemaal mee eens met het bovenstaande.
Het uiterlijk doet er voor mij wel toe, maar ik zou niet kunnen zeggen of er voor mij een stereotype uiterlijk is waar ik op val. Blond/bruin, blank/zwart, dik/slank, kan allemaal voor mij.
Maar als het zeg maar geestelijk niet klikt of zo iets dan is dat een hele grote afknapper voor mij. Ik kan een vrouw heel mooi vinden, maar als ik er niks gemeens mee heb, laat dan maar zitten.
grof gezegd, beter een geestelijke dan een uiterlijke klik

AniMeshorer

Citaat van: annilie op september 08, 2011, 02:21:32 PM
Wat zoekt een aseksuele man in een vrouw? Dat vraag ik me af sinds ik vermoed dat ik aseksueel ben en liefst een partner zou vinden die dat ook is.

Seksuele mannen zoeken vaak een vriendin die het liefst goed doet in bed. Met niet teveel brains zo is pas gebleken :p Aseksuele mannen willen uiteraard geen seks maar wat dan wel? Intelligentie, spontaniteit :(, humor, vrolijkheid, beheerstheid, ernst,...???

Hm, dat lijkt me een beetje generaliserend/kort door de bocht, al ga ik zeker niet ontkennen dat het wel geldt voor een bedroevend hoog percentage mannen :( maar niet voor alle mannen hoor.

Ik durf mezelf niet als aseksueel bestempelen (ik heb erotofobie, dus geen seks maar eerder uit angst dan uit gebrek aan behoefte aan intimiteit) maar ook voor mij is seks absoluut niet hoog op de prioriteitenlijst. Intimiteit is wel belangrijk, maar dat is zoveel meer: in elkaars armen liggen, knuffelen, kussen, ... Ook dat is intimiteit en dat staat voor mij hoger op de prioriteitenlijst dan seks (hetgeen ik wel kan snappen in zijn context: de overgave aan je partner... hetgeen best mooi kan zijn allicht, maar het is heel erg afwachten of mijn fobie voldoende verbetert om daar van te kunnen genieten) ; in elk geval, zelfs al zou die fobie verdwijnen, ik heb al zo lang met een angst voor seksualiteit geleefd dat ik al die andere mooie vormen van intimiteit veel meer ben gaan appreciëren en mijn toekomstige vriendin nooit tot seks zou "pushen", zelfs al zou die fobie verdwijnen. Ik weet hoe het is om geen seks te wensen, ookal is het bij mij eerder uit angst. Maar die herinnering zal altijd bij me blijven zelfs als die fobie ooit opgelost raakt, dus ik zal de laatste zijn die zijn vriendin tot dingen zou aansporen die ze niet wil. Met andere vormen van intimiteit kan je trouwens evenveel passie en liefde beleven.

Ik zou eerder wel een vrouw met brains zoeken, met wie ik emotioneel en qua persoonlijkheid enorm verbondenheid voel, en met wie ik mijn passies (reizen, kunst, ...) kan delen. Dat zoek ik in een vrouw: een soul mate met wie ik al wat belang heeft in het leven kan delen. De intieme momenten horen er bij, maar zoals gezegd: intimiteit is een heel spectrum waarvan seks slechts 1 onderdeel is. Tederheid, gewoon romantiek, en een enorm hechte band, dat zoek ik bij een vrouw. Seks is nooit uitgesloten (je weet nooit hoe zo'n fobie evolueert en wat zij zelf wil) maar het is eerder laag op de prioriteitenlijst voor me, ik zie er geen probleem in als dat maar zelden of zelfs helemaal niet gebeurt. Op dit moment is het absoluut niets dat ik mis, in tegenstelling tot die andere intimiteitsvormen. Een tedere kus bv kan in feite enorm diepgaand zijn, meer dan de seksuele gemeenschap bij sommige mensen.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Ordinarium

Over ''mannen'' in het algemeen kan ik niet praten. Ik kan je wel vertellen wat ik zou zoeken.

Ik zou zoeken naar een leuke vrouw die intelligent, spontaan,grappig, eigenwijs, koppig, sterk, sportief het liefst, die van kunst en cultuur houdt,
graag het onbekende opzoekt, wil reizen, gepassioneerd is, ambitie, die wil delen in haar interesses maar haar eigen ding ook wilt behouden.
Eentje die niet elke dag RTL/SBS/NET5 opzoekt maar eens naar 't filmhuis gaat.

Ik denk dat de meeste het hier wel gezegd hebben. Het is ontzettend divers.

Briggy

#19
Citaat van: youp op oktober 26, 2011, 06:16:37 PM
Uiteindelijk gaat het mis, ze willen sex en als je dan toegeeft om haar 'een plezier' te doen gaan ze uit hun dak en hoeft het niet meer, want het MOET spontaan en dat is precies wat ik niet kan, ik denk er niet aan en heb er niks mee, dus spontane sex is erg lastig.

Wauw, ben jij de mannelijke vorm van mij?  :o

Wat ik zoek in een man of vrouw, is humor, reislust, eetlust (uit eten) :P, iemand die graag dingen onderneemt zoals dagje pretpark etc, iemand die graag knuffelt op de bank tijdens een film kijken, die houdt van gamen.
Maar ook serieus kan zijn.
12-1-2015 <3 MarkA