Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Welk doel heb jij je gesteld in je leven?

Gestart door anonymous, september 11, 2011, 07:17:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anonymous

Als je met pensioen bent, wat zou je dan bereikt willen hebben?

Bijv:
Een weeshuis voor Oegandese kinderen opgezet?
Een carriere als topvrouw of -man bij een multinational?


Kortom wat is je levensdoel? Waar wil je in groeien? En welke stappen onderneem je om dit te bereiken?

??? ??? ??? ???  ??? ??? ??? ???

Jovi_Hobbes

Dat is een moeilijke vraag. Hoewel ik best vooruit kijk is mijn pensioen nog zo ver weg dat mijn eerste doel is om mijn pensioen überhaupt te halen. Er zijn helaas zo veel mensen die die leeftijd niet eens halen  :(
Ik vind het wel belangrijk om mezelf voortdurend te blijven ontwikkelen, maar daar heb ik geen meerjarenplan voor. Hooguit de wens om iets minder te kunnen gaan werken zodat ik me meer kan bezighouden met dingen die ik heel graag doe.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

MarkA

Ik zou graag aan een AAA computerspel willen werken, of succes hebben als indie dev. En daarbuiten zou ik erg graag eens de Appalachian Trail lopen maar ik weet niet of dat er ooit van gaat komen. Maar eens met de Vierdaagse beginnen medunkt :D
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Ereinion

Ik zou het liefst van het schrijven en aanverwante dingen willen kunnen leven. Dat is zo leuk, dat ik dan niet eens echt met pensioen hoef, haha. Hoe ik dat wil gaan bereiken? Goede boeken (blijven) schrijven, zorgen dat meer mensen beseffen dat er goede fantasy wordt geschreven door Nederlandse vrouwen en zorgen dat ook mensen die het genre normaal niet lezen, nieuwsgierig worden en het ook eens oppakken. Eigenlijk wil ik dus een soort van ambassadrice voor Nederlandstalige (vrouwelijke) fantasy-schrijvers worden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Semyon

Ik ben vrij doelloos to be honest :)  In de zin van "mijn leven hoeft niet spectaculair te zijn, zolang het maar fijn is"   .   Het enige doel wat ik mezelf stel is dat ik, als ik op mijn sterfbed lig, geen spijt hoeft te hebben van kansen die ik niet heb benut of dingen die ik wilde maar niet heb gedaan. Life's too short :)

Wat ik wel graag gedaan zou willen hebben dit leven;

een aantal jaar in Ierland wonen (voor op de lange termijn planning haha)
studie verpleegkunde met succes afronden
verhuizen naar een eigen appartementje en dan een kat kopen en die Fayla noemen
vakantie naar Vietnam

ennn meer kan ik even niet bedenken :)


Ereinion

Citaat van: Semyon op oktober 31, 2011, 05:12:39 PM
"mijn leven hoeft niet spectaculair te zijn, zolang het maar fijn is"

Lijkt me een geweldig doel. Meer mensen zouden dat doel moeten hebben.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Citaat van: Semyon op oktober 31, 2011, 05:12:39 PMIk ben vrij doelloos to be honest :)  In de zin van "mijn leven hoeft niet spectaculair te zijn, zolang het maar fijn is". Het enige doel wat ik mezelf stel is dat ik, als ik op mijn sterfbed lig, geen spijt hoeft te hebben van kansen die ik niet heb benut of dingen die ik wilde maar niet heb gedaan. Life's too short :)

Wow, nice! Ik zou het zelf ook geschreven kunnen hebben. :)
Zou wel willen toevoegen dat ik ook graag het gevoel heb dat ik andere mensen niks heb misdaan (tenzij ze het verdienden) of heb bijgedragen aan dat zij tevens een fijn leven hebben.

Als ik iets concreets moet noemen.. wil graag nog wel veel dingen zien, vooral qua natuur (maar wat steden ook nice :P) en veel dingen proberen/leren. Op het moment bijv. bezig met 4 nieuwe sporten, nu mijn lichaam het eindelijk weer eens aankan na lang niks. Loving it. :)

myra

Citaat van: Fricai op oktober 31, 2011, 08:50:24 PM




Als ik iets concreets moet noemen.. wil graag nog wel veel dingen zien, vooral qua natuur (maar wat steden ook nice :P) en veel dingen proberen/leren.


dat herken ik erg goed, ik wil ook zoveel mogelijk ervaringen opdoen, en zoveel mogelijk bijleren.

Semyon

Precies! Blijven leren vind ik ook belangrijk :)  Ik studeer in mijn "vrije tijd"  dus sinds kort het gitaar spelen, daarnaast kinderpsychologie, en Gaeilge (Iers),  ik vind talen machtig interessant en hoop ooit de tijd te vinden voor Arabisch en/of Chinees;  Tagalog vind ik ook wel ook wel charmant klinken (net als de Brabantste tongval, hahaha, maar ik ga nooit kunnen praten als een Brabander met dat dat Ernhems van mij hahaha)

Ooohw! Ik ga zo es lekker door het park lopen, en dan verder mijn nieuwe jurk-ontwerp in elkaar te naaien. Yaay voor veel hobbies :)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

FlowerPower

Citaat van: Semyon op oktober 31, 2011, 05:12:39 PM
"mijn leven hoeft niet spectaculair te zijn, zolang het maar fijn is"

Hier net hetzelfde! Ik heb ook niet echt een doel voor ogen. Binnenkort verhuizen en van de volledige vrijheid kunnen genieten, dat is momenteel het enige. Ook nog lang en als vrijgezel leven  :schater:

Ereinion

Ik heb dat gevoel heel lang gehad met daarbij dat ik ook niet echt bang was om te sterven. Ik haalde immers alles uit het leven wat er in zat. Nu ik schrijf is dat toch wat anders geworden. Soms denk ik wel eens dat ik nog niet mag sterven omdat het boek nog af moet.
Eigenlijk vind ik dit maar stom klinken als ik dit zo opschrijf.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Citaat van: Ereinion op november 01, 2011, 07:10:29 PMIk haalde immers alles uit het leven wat er in zat. Nu ik schrijf is dat toch wat anders geworden. Soms denk ik wel eens dat ik nog niet mag sterven omdat het boek nog af moet.

Geeft wel aan dat het veel voor je betekent. :) En het is in principe goed om zulke dingen te hebben lijkt me!

Ik heb nog wel eens wat verdwaalde twijfels of ik wel het maximale uit mijn leven haal... En vooral of ik het maximale uit mijn leven dusverre heb gehaald (ik vind van niet, beetje frustrerend als ik erover nadenk). Maar laatste tijd niet veel twijfels meer, wel ruimte voor verbetering her en der, maar algemeen echt gelukkig :)

Ereinion

Super! Ik las ergens anders ook dat het beter met je gaat?

Tja, alles eruit halen wat erin zit, betekent soms helaas ook dat je afscheid moet nemen van bepaalde dromen. Ook al wil je graag een wereldreis maken; als je het geld niet hebt dan zit dat er niet in. Het wordt wat anders als je de loterij wint, dat geld op de bank zet en dan gaat denken: als ik met pensioen ga, ga ik een wereldreis maken. Je hoort te vaak dat dat laatste niet goed afloopt.
(en zo zijn er natuurlijk ook andere redenen te bedenken waarom je je dromen moest bijztellen: gezondheid is misschien nog wel een betere.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

Ik hoop eigenlijk - juist - die leeftijd niet te halen. Voor mij hoeft het niet, zó lang leven.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.