Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexueel of gewoon geremd?

Gestart door Ik, april 30, 2006, 02:44:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik

----
dit bericht is op verzoek van de poster verwijderd

Sismo

Hoi!
Ik heb ook altijd gedacht dat ik een laatbloeier was, was erg teruggetrokken en durfde ook voor geen goud te dansen of zelfs maar te juichen bij een concert ofzo. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt of het bij jou inderdaad geremdheid is, heb ik ook lang gedacht. Heb altijd gedacht dat mijn tijd wel zou komen. Intussen ben ik 35 en sinds kort vrij zeker van mijn aseksualiteit. De behoefte aan sex is bij mij nooit gekomen, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe het bij jou zit. Sterkte met het onderzoeken hiervan. Dit forum heeft mij al veel duidelijkheid gegeven, dus ik raad je aan eens rond te snuffelen!
O ja, de traditionele welkomst- :cake: voor jou!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Hello, welkom  :wave:
Nieuwe mensen hier krijgen altijd een stukje welkomsttaart, dus bij deze  :cake:

Ik herken me wel een beetje in je verhaal. Ik kan dus wel zeggen wat mijn ervaringen zijn en misschien heb je daar dan wat aan. Zelf ben ik ook redelijk introvert, verlegen, geremd, ga zo maar door en ik heb me ook wel eens gevraagd of daar de oorzaak van mijn aseksualiteit ligt. Het is helemaal niet vreemd om dit te denken, maar de vraag is dan of het één een gevolg is van het ander of is dit gewoon wie je bent. Bij mezelf begin ik toch te geloven dat het gewoon is zoals ik ben. Ik heb mezelf de laatste jaren steeds beter leren kennen, zit veel beter in me vel dan toen ik een tiener was, heb meer zelfvertrouwen en durf veel meer. Toch gaat de aseksualiteit totaal niet over. Daarbij komt dat ik er ook helemaal geen behoefte aan heb om wel seksuele gevoelens te hebben.
Je zult op dit forum misschien wel merken dat er meerdere mensen zijn die net als jij geen moeite hebben met het geen seks hebben, maar toch wel een relatie willen.

Ik denk dat je hier voor je vragen op het juiste adres bent en raad je aan om vooral veel rond te kijken en te vragen wat je wilt.

Mag ik vragen hoe je dit forum hebt gevonden?  (daar zijn we altijd erg nieuwsgierig naar... ;) )
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Hallo Ik. Ook van mij  :cake:

Ik vind van mezelf niet dat ik geremd ben, hoewel ik niet altijd op de voorgrond treedt. Als ik het heel belangrijk vind geef ik mijn mening, ook in grote groepen, ook tegen de mening van de groep in. Ik kleed me best opvallend.
Maar ik kan ook heel afwachtend zijn.

Kijk gerust verder rond hier, hopelijk zien we je vaker!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Citaat van: Ik op april 30, 2006, 03:42:04 PM

De reden dat ik nog nooit een relatie heb gehad, is juist dat ik afhaak op het moment dat er kussen en sex dreigen bij te komen


Heel herkenbaar! :78:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

Ik haakte altijd al af voordat we de kans kregen elkaar echt aardig te vinden... :banghead: Maar: ik heb het gevoel dat het nu anders zal gaan, nu ik zekerder van mezelf en mijn aseksualiteit ben. Dus wie weet...
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Hallo,

Je aseksueel voelen kan veel oorzaken hebben.  Het kan idd zijn dat het een tijdelijke toestand is, en dat je mss tijd nodig hebt om eraan te wennen, vooraleer je er kan van genieten. Seks is een zeer intieme vorm van lichamelijk contact dus geremd zijn kan dat idd belemmeren.
Zelf heb ik mij die vraag ook al meermaals gesteld. Ik word niet graag aangeraakt, tenzij door mensen die ik echt vertrouw. Je kan mij op fysiek gebied ook heel geremd noemen.

Als je geen seksuele aantrekkingskracht voelt tot iemand (en dat nooit gevoeld hebt), en geen zin hebt in seks, dan mag je jezelf aseksueel noemen. :)

myra

Seks geprobeerd hebben of niet verandert daar eigenlijk niks aan. Ik heb een vriendin die nog maagd is, maar wel actief masturbeert en seksuele fantasieen heeft bv.

Zo kan je ook zeggen : je hebt wel seks gehad (en je vond het niet leuk), maar dat komt omdat het niet met de juiste persoon was. Zo kan je altijd een verklaring vinden.

Volgens mij ben je aseksueel als je je met de term kunt identificeren.  ;D Maar das wss niet zo informatief he.

Tempesta

Citaat van: Ik op april 30, 2006, 06:33:33 PM
De vraag is, kan je dat weten als je nooit sex "geprobeerd" hebt?
Ik zie het niet echt zitten om het een keer te "proberen" en dan het risico te lopen er een trauma aan over te houden  ;)

100% zeker weten doe je het nooit helaas, maar je kunt het wel behoorlijk zeker weten. De meeste mensen weten bijvoorbeeld heel goed of ze hetero zijn, hoewel ze nooit wat geprobeerd hebben met hun eigen sekse. Als je er al geen behoefte aan hebt om mee te beginnen, waarom zou je dan?

petra1963

 :o Bij mij is de vraag of ik niet (ook) een hechtingsstoornis heb. Als het gaat om familie, vrienden etc dan lopen mijn sociale relaties meestal wel goed. Ook romantische gevoelens zijn ok.  Maar wanneer het gaat om het bed, en sex, dan gebeurt er niets... althans, bij mij springt er geen vonk over. Dat is redelijk consequent zo. Vanwege mijn heftige ziekenhuisverleden en de verlatingsangst die daaruit is voortgekomen denk ik wel eens dat ik op dit vlak gewoon een hechtingsstoornis heb. Maar aan de andere kant, er zitten ook veel kanten aan mijn asexualiteit die daar niet in passen. Dus ja, misschien (gewoon) geremd ? Maar ik denk toch vooral mijn asexualiteit.. :-*
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Ik ben vooral geremd, maar bijna alleen op dat seksueel vlak... Ach, het is allemaal serieus ingewikkeld als je het begint te ontleden.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Hoi Zonnekind,
Dat is het.. het wordt erg ingewikkeld wanneer je het serieus gaat ontleden.. Inmiddels denk ik niet meer van mezelf dat ik gewoon geremd ben.. maar gewoon asexueel..
Ik heb in de loop der jaren van hulpverleners de nodige etiketjes gekregen: zware depressies, paniekstoornis, hechtingsstoornis, post traumatische stress stoornis.. allemaal dekt het een deel van mijn innerlijk, maar natuurlijk val je daar als mens nooit mee samen.. al die etiketjes zijn pogingen om zoiets ongrijpbaars als de menselijke geest toch in hokjes in te delen..
Ik heb bij hulpverleners altijd gedacht: je mag mij best in zo'n hokje plaatsen, maar ik voel mij niet verplicht om in dat hokje te blijven..dus je plaatst mij er in op je eigen risico.. dat gaf mij innerlijk ruimte. 
En als die etiketjes mij helpen om mijn innerlijke chaos beter te begrijpen, dan zijn etiketjes prima. Maar alleen dan..ik trek me er verder niets van aan, zogezegd.. :) :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Ik probeer zo een etiketje te gebruiken als een leidraad om zo makkelijker door het leven te gaan. Toen ik het etiketje HSP kreeg bijvoorbeeld, ben ik meteen een boek gaan halen en heb dit gelezen. Dit heeft mij heel veel over mezelf duidelijk gemaakt en waarom ik het soms moeilijk heb. Het maakte alles zoveel eenvoudiger en ik wist daardoor hoe ik met bepaalde situaties moest omgaan. Het was mijn gids doorheen de maatschappij... snap je?
Maar ik denk dat jouw manier zeker ook goed is als je je hier goed bij voelt!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

 :) Hoi Zonnekind,
Ik denk dat we beiden etiketjes accepteren als dat voor ons ( stukjes van) ons leven voor onszelf duidelijker maakt.. en dat is heel zinvol..
Ook met HSP, ik herkende het in het eerste boek dat daarover ging, en ik begrijp sindsdien veel meer van mezelf.. en het is nu ook makkelijker om met mijn hoog gevoeligheid om te gaan..en daarmee met mijn eigen innerlijk. En hopelijk ook met andere mensen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Luca

Hallo  :wave:,
Ik heb me net ingeschreven. Ik weet nog niet precies hoe het allemaal werkt maar daar kom ik vanzelf wel achter. Nu wil ik gewoon even reageren op het bericht van IK.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd over het feit dat je op zo´n jonge leeftijd al denkt dat je asexueel bent. Anything can happen, lijkt me zo. Ik ben zelf 43 en heb toch echt het een en ander uitgeprobeerd voordat ik tot de conclusie kwam dat ik inderdaad asexueel ben. Uiteindelijk kom ik nu op deze forum uit omdat ik simpelweg geen zin meer heb om nog meer energie in, bij voorbaat mislukte, relaties te stoppen. Ik wil daarbij wel opmerken dat ik geen spijt heb dat ik het grondig heb uitgezocht  ;)
Ik voel me daardoor sterker en zekerder van mijn gevoel. Als je zo jong bent dan kan onzekerheid ook een grote rol spelen. Ik wens je veel geluk en vooral veel liefde (hoe dan ook).

Liefs Luca