Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Geen hormonen?

Gestart door romantischmeisje, september 15, 2011, 07:02:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

romantischmeisje

Hoi,

Toen ik mijn huisdokter eens de vraag had gesteld "Kent u de term aseksualiteit?" Toen pas kwam ik erover te weten over aseksualiteit (pas begin dit jaar en ik ben nu 28 jaar). Ik heb mij nooit geïnteresseerd gevoeld over seks en alles wat in die categorie past. zelfs ik nog maar 'seks' dat woordje hoor wil ik...  :banghead: Ik begrijp er niets van waarom mensen dit doen. Enigste wat ik wil doen als ik verliefd ben op een man is passioneel kussen en VEEL knuffelen  :knuffel:

Heel mijn leven maakt mijn lichaam geen hormonen aan, welke tests ik ook doe, anticonceptiepil inneem of niet. heb ook al vaak van pil veranderd (allee vaak.. paar keer) en mijn lichaam maakt nog steeds geen hormonen aan.

Mijn huisdokter zegt me dus dat mijn 'aseksualiteit' (heteroromantisch aseksueel voel ik mij) komt omdat ik geen hormonen aanmaak.

Wat denken jullie daarover? Is hier nog zo iemand die in dezelfde situatie zit als ik?

Roos1984

hey jazeker, ik ben 27 en bij mij is de aanmaak van hormonen altijd laag geweest. Verschillende onderzoeken gehad als in bloedonderzoek, MRI van hypofyse maar geen verklaring gevonden. Alleen lage hormoonspiegel maar niet verontrustend. Daarnaast ben ik ook nooit ongesteld uit mijzelf. Dit ook met de pil proberen op te starten, stopt weer als ik met de pil stop.

De term aseksualiteit heb ik zelf gevonden, of ik aseksueel ben door het hormonenverhaal of andersom, kan allebei. De gevoelens die jij beschrijft tov seks zijn bij mij idem.

Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

romantischmeisje

vwolla, dan komt het inderdaad door gebrek aan hormonen . geen hormonen= geen libido= geen zin in..... ;)
Maar bij mij heb ik wel regels, alleen nu met een nieuwe anticonceptiepil Cerazette maar één druppeltje bloed te zien wannee rik mijn regels verwacht, en dat is het dan. Ook door mijn hormonengebrek ben ik onvruchtbaar :( en ALS ik al zwanger zou geraken (seks is ook al een probleem :s....) heb ik grote kans op miskraam... :( das wel niet fijn om te weten MAJA.. er zijn ook alternatieven hé, adoptie, draagmoeders... of geen kinderen :)

we moeten onszelf aanvaarden hoe we zijn hé :)

Ereinion

Dat laatste is helemaal waar.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

femme1968unique

Sex doet mij ook niks en zoenen en strelen, bluh en ieks hier krijg ik alleen maar koude rillingen van,  ook niet. Ook als er mannen naar mij kijken doet mij dat ook niks. Het enige wat ik denk is of ik bloot voor ze rondloop. Ik word er alleen maar geïrriteerd van. Ik denk inderdaad dat er bepaalde hormonen niet worden aangemaakt. Net zoals bij hevige verliefdheid er wel hormonen vrij komen. Ik wist dat er iets anders met mij aan de hand was. Eerst dacht ik dat ik lesbisch was. Ik word niet opgewonden tijdens sex. Dus ook niet met een vrouw. Ik heb dit alleen maar als een verplichting gevoeld en na afloop van zo'n sexbeurt had ik zoiets van is het dit nu. Ik ben er sinds kort achter gekomen, en ik ben nu 47 jaar, dat ik asexueel ben. Ik voel mij als herboren.

tanneke

Citaat van: femme1968unique op april 13, 2015, 07:13:46 PM
Sex doet mij ook niks en zoenen en strelen, bluh en ieks hier krijg ik alleen maar koude rillingen van,  ook niet. Ook als er mannen naar mij kijken doet mij dat ook niks. Het enige wat ik denk is of ik bloot voor ze rondloop. Ik word er alleen maar geïrriteerd van. Ik denk inderdaad dat er bepaalde hormonen niet worden aangemaakt. Net zoals bij hevige verliefdheid er wel hormonen vrij komen. Ik wist dat er iets anders met mij aan de hand was. Eerst dacht ik dat ik lesbisch was. Ik word niet opgewonden tijdens sex. Dus ook niet met een vrouw. Ik heb dit alleen maar als een verplichting gevoeld en na afloop van zo'n sexbeurt had ik zoiets van is het dit nu. Ik ben er sinds kort achter gekomen, en ik ben nu 47 jaar, dat ik asexueel ben. Ik voel mij als herboren.
Ik word niet opgewonden tijdens sex.Ik heb dit alleen maar als een verplichting gevoeld...
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat ik asexueel ben,ik ben 46 jaar...
ZOOOOO herkenbaar allemaal