Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

reclame

Gestart door wheely, september 15, 2011, 08:58:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wheely

tegenwoordig lijken er soms bijna geen reclames te zijn die min of meer over sex gaan.
een auto word verkocht door er een vrouw bij te zetten.
bij de kaas reclame staat een bloot mens
en nog vervelender vind ik de voorlichtings reclames over condooms enzo.

iriteren jullie je hier ook zo erg aan???

Fricai

Ik kijk bijna nooit tv en bij andere media sluit ik me automatisch af voor alle reclame, dus ik krijg er niet veel van mee. Maar ja het is wel opvallend eenzijdig. Vind het ergste ervan de realisatie dat dit blijkbaar werkt, dus dat voor normale mensen geldt 'sex sells' ... Triest.  :-X

wheely

ik vind het ook ontzettend triest.
laat bij een een product gewoon de kwaliteit zien en wat voor onderscheid het maakt van soortgelijke producten ipv en bloot of sex bij te zetten....
snap niet dat het verkoopt op die manier, bij mij zorgt het er nog eerder voor dat ik het product niet koop...

Fricai

Citaat van: wheely op september 15, 2011, 09:17:31 PMsnap niet dat het verkoopt op die manier, bij mij zorgt het er nog eerder voor dat ik het product niet koop...

idem :)

FlowerPower

Momenteel erger ik mij vooral aan de reclame van de film 'Hasta la vista'. Weet niet of deze in Nederland gekend is.

Gaat over een aantal gehandicapte jongeren die naar Spanje op vakantie gaan om seksuele ervaringen op te doen. Maar de fragmenten die ze laten horen op de reclame om die film te 'promoten' komen bij mij helemaal verkeerd over. Met andere woorden wil ik deze film nooit van mijn hele leven gaan bekijken.

Gelukkig ben ik meestal aan het werk en heb ik geen tijd om radio te luisteren of tv te kijken. Dus heb er redelijk weinig last van. Maar toch, ookal hoor ik reclame en er word iets in gezegd wat wel eens dubbelzinnig kan worden geïnterpreteerd, dan 'haat' ik die reclame al. Ik kan er steeds minder en minder goed tegen.

wheely

Citaat van: FlowerPower op september 15, 2011, 11:20:54 PM
Maar toch, ookal hoor ik reclame en er word iets in gezegd wat wel eens dubbelzinnig kan worden geïnterpreteerd, dan 'haat' ik die reclame al. Ik kan er steeds minder en minder goed tegen.

ik ook.
vaak vraag ik me af hoe andere mensen hier over denken...

myra

ik vind het erg vreemd dat ze seksualiteit gebruiken om iets dat daar niets mee te maken heeft, te verkopen.

Ik zag onlangs reclame voor zo'n watermachine die soms in kantoren staat. Je weet wel, zo'n grote doorzichtige ton met een tapkraantje.

Op het reclamebord stond een bijna naakte dame naast zo'n ton met als opschrift : 'samen iets gaan drinken?'...

??? reclame voor water? snap de connectie niet zo...

MarkA

Ik was laatst op de Gamescom en bij elk spel hadden ze wel een stel schaars geklede dames staan om de aandacht te trekken. Ze hadden allemaal 10 regels over het spel ingestudeerd en verder stonden ze wat met de heupen te wiegen. Dat soort tactieken werken op m'n vrienden die oversekst zijn (zelfs als ze een vriendin hebben, of juist omdat), maar op mij werkt dat toch wat minder :schater:
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Veke

Hoewel zulke reclame ook geen effect op mij heeft, erger ik er mij toch zelden in. Een uitzondering is het reclameblaadje van een winkel uit de buurt waar fototoestellen e.d. verkocht worden. Tussen de foto's van de toestellen staat overal dezelfde dame met rode bikini in de meest uitdagende (lees: vulgaire) houdingen. Zoooo irritant! Wat heeft het in godsnaam met fototoestellen te maken???
:wave:

FlowerPower

Citaat van: Veke op september 16, 2011, 12:45:45 PM
Hoewel zulke reclame ook geen effect op mij heeft, erger ik er mij toch zelden in. Een uitzondering is het reclameblaadje van een winkel uit de buurt waar fototoestellen e.d. verkocht worden. Tussen de foto's van de toestellen staat overal dezelfde dame met rode bikini in de meest uitdagende (lees: vulgaire) houdingen. Zoooo irritant! Wat heeft het in godsnaam met fototoestellen te maken???
:wave:

Misschien wil dat zeggen dat bij elke foto die je neemt met dat toestel dat er zo'n lelijk foorwijf op staat  :schater:

Jovi_Hobbes

Reclameblokken duren tegenwoordig zo lang dat ik altijd iets anders ga doen en er dus maar weinig van meekrijg. Over het algemeen vraag ik me van veel reclames sowieso af wat de boodschap nou is en wat het nut ervan is. Eigenlijk vind ik de meeste reclames anti-reclames en als ze over seks gaan wordt dat natuurlijk alleen maar erger. MAar ja, het feit dat het zo veel wordt gebruikt zal wel betekenen dat het werkt, helaas.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

anonymous

ZDR heeft nog sexloze programma's en reclames.

AceVentura

Citeer
en nog vervelender vind ik de voorlichtings reclames over condooms enzo.
Vooral deze vind ik de laatste tijd super irritant.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Die reclame over condoomgebruik blijkt wel nodig- ik heb geleerd dat zelfs volwassen mensen uit mijn omgeving waarvan ik dacht dat ze veel verantwoordelijkheidsgevoel hadden 'plotseling' zwanger zijn geraakt omdat een condoom toch eigenlijk niet nodig was. Tsja...

MarkA

Citaat van: Evelyn Quinto™ op september 19, 2011, 06:19:18 AM
1. bestaat er reclame voor kaas? :schater:
2. met naakte mensen erbij? tell me now! :schater:

Okee. En hier van dezelfde kaas ;D
Then, if you don't believe it all the magic is dead