Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Jong

Gestart door Jovi_Hobbes, april 30, 2006, 07:12:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Kennen jullie het programma Jong van de EO (= Evangelische Omroep, een Nederlandse publieke televisieomroep)? In dit programma wordt er met jongeren gepraat die op de een of andere manier anders zijn dan de gemiddelde jongere.  Zie ook hun website: http://www.eo.nl/portals/programs/home.jsp?program=3623109
Ik zie het zelf bijna nooit, maar heb de indruk dat aseksualiteit wel iets is dat binnen hun onderwerpen past. We zouden ze hierover kunnen benaderen. Probleem is alleen dat het dus een televisieprogramma is en dan moeten er wel mensen zijn die op tv willen/durven te komen. Ik geef alvast toe dat ik dat niet wil of durf  ;D  Maar zijn er mensen die dat wel zouden willen proberen?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Goed idee. Het vooroordeel dat ik hiervan heb is dat het op het eind meestal over God gaat, en daar kan ik niet over meepraten. En volgens mij gaan ze iets leuks met je doen, dat is dan wel weer leuk.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit zouden willen.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Het is inderdaad een serieus programma, wat dat betreft heel goed, alleen dat religieuze gedeelte...kan ik me ook niet in vinden. Eerlijk gezegd vind ik het ook nog al wat om meteen op de landelijke tv te komen...Misschien willen ze ook geen atheisten??
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Ik ben het helemaal met jullie eens. Het was maar een idee, mocht iemand zich geroepen voelen dan is dat tof, maar zo niet dan is dat ook te begrijpen.  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

En een heel goed idee, Jovi Hobbes.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

ik ben wel enthousiast, en ik geloof ook wel in god **maar weet niet of ze het daar helemaal met me eens zijn qua geloof** mocht het doorgaan, ben ik best bereid het te doen hoor, leuk!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

ChibiFirli

Go fanny  :klap:

Ik weet niet met zekerheid dat ik nog ergens tijd kan vrijmaken voor augustus ;D. Ik zou waarschijnlijk ook nogal slecht kunnen antwoorden op alle vragen ivm geloof. Geloof heb ik enkel nog gekend als verhaaltjes in de lagere school en later kwam het enkel terug in feesten zoals kerstmis, pasen en communiefeesten ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ereinion

Littlefanny, wil je zelf contact leggen of moet iemand anders dat doen?  :klap:
Als geloof geen voorwaarde is en ze zoeken nog iemand wil ik ook wel meedoen. Ik heb al geoefend  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Even flink gravend in mijn geheugen kan ik me niet herinneren dat ze echt heel veel aandacht aan het geloof besteden. Het behandelde onderwerp staat centraal en misschien vragen ze soms hoe bijvoorbeeld een bepaalde ziekte of aandoening iemands kijk op het geloof heeft veranderd. Misschien moeten we gewoon eens een aflevering kijken. Ik zie op de site dat we die van deze week net hebben gemist. Het wordt op woensdagavond uitgezonden op Nederland 1 tussen 19:30 en 20:00.

Even voor de duidelijkheid: ik heb dus geen contact met ze opgenomen. Dat leek me niet handig als we niet zeker weten dat mensen willen meewerken. Het is natuurlijk ook maar de vraag of zij het een heel goed idee vinden. En misschien is het ook handig om te weten wat ze onder "jong" verstaan, mag je dan ook ouder dan 25 zijn... ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 03, 2006, 08:10:50 PM
En misschien is het ook handig om te weten wat ze onder "jong" verstaan, mag je dan ook ouder dan 25 zijn... ;D

Krijgen we dat weer..
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Ik ben wel met de zoon van een dominee getrouwd  ;D
Maar val niet meer in de categorie jong (misschien wel van geest?).  :P  En op TV lijkt me dood eng...
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

littlefanny

sorry voor de late reactie, ik wil best zelf contact zoeken hoor. Zal ik dan meteen al die vragen stellen?
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

Jaaaaa :klap:
En allemaal niet vergeten: morgen (woensdag) om 19:30 komt er dus weer een aflevering van Jong, dan kunnen we allemaal zien hoe het nou ook al weer zat met de aandacht voor het geloof.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

#14
Ik heb dus even gekeken, het is wel van Evangelische omroep maar iets m.b.t. het geloof was er niet (in ieder geval niet deze keer). Ze doen altijd iets leuks, verrassends, onverwachts voor mensen die in het programma mee praten - in dit geval even de badkamer ombouwen bijv. - omdat iemand daar heel erg aan toe is. Heeft iemand het programma vaker gezien?
En wat de leeftijd betreft: de meeste hier horen bij de doelgroep, denk ik.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)