Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

A-sexy t-shirt

Gestart door Sismo, mei 01, 2006, 11:08:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: peter1963 op oktober 12, 2006, 10:31:43 PM
De A eraan toevoegen vind ik een heel goed en concreet idee. Maar er is dus geen organisatie die we daarvoor zouden kunnen benaderen. We zouden het zelf onder de aandacht moeten brengen, zo links en rechts. Over waar precies moet ik zelf ook nog even nadenken... ???

Ik snap het helemaal, het is in ieder geval iets wat we in ons achterhoofd kunnen houden en waar we eens over kunnen nadenken.

Het ligt vast aan mij, maar ik heb altijd het idee gehad dat queer meer werd gebruikt als een soort scheldwoord, of in ieder geval op een denigrerende manier. Interessant dat het dus ook op een positieve manier gebruikt wordt. Zelf heb ik er alleen wel heel sterke associaties met de homobeweging mee en ik ben bang dat meerdere mensen dat zullen hebben. Jezelf als aseksueel queer noemen kan dan dus wel eens verwarring wekken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Queer heeft zeker associaties met de homobeweging. Maar zeker niet alleen.. Ken je boeken van Judith Butler ? Ik noem nog wel titels.. die heb ik nu even niet paraat..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Goed idee, Jovi! En misschien kunnen we weer een info-stand regelen, wat we al eerder van plan waren. Nu hebben we tenminste folders!

Ik dacht ook dat queer meer een scheldwoord was. Ik zou mezelf niet zo snel zo noemen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Nu alleen nog een goede gelegenheid...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik bedoel in Nijmegen, op roze zaterdag.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Dat is juni /juli komend jaar. Ik houd het voor ons wel in de gaten. We hebben nog tijd genoeg om te kijken of we wat doen, en zo ja, wat dan.

En dat 'queer' heb ik er bij een vorige reactie van mij volledigheidshalve bij gezet.. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Houd ons op de hoogte Peter!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

 :-[ Ik vrees dat ik vandaag nog niet goed wakker ben. Ik begrijp het woordje queer ni echt of waar het vandaan komt of wat het nu eigenlijk betekent... :-[
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik heb het woordje 'queer' even in een Engels woordenboek opgezocht. Het betekent officieel 'vreemd, zonderling, gek, raar, niet lekker' enzovoort.
Het is in Engeland en Amerika eerst een scheldwoord geweest voor iedereen die niet in het heterosexuele schema paste. Daarna is het als geuzennaam overgenomen door homo', lesbo's, bisexuelen, transgenders en meer van dat soort gespuis.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Ahaa... begin het te begrijpen! Dank u voor de uitleg, natuurlijk krijg je hier een stukje :cake: voor :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Kijk gewoon accepteren wat de ander zeg t en het in het belachelijk trekken. Dat noem ik nou heldenwaardig. Go seksuele minderheden! Of hou je dat ook in een klein woord zegt! Zo klinkt het weer een beetje zielig eigenlijk. Go queers! Das beter!

petra1963

Citaat van: Zonnekind op oktober 26, 2006, 04:39:31 PM
Ahaa... begin het te begrijpen! Dank u voor de uitleg, natuurlijk krijg je hier een stukje :cake: voor :D

Dank, Zonnekind, het was heerlijk !

* Peter likt zijn lippen nog even af *
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Dat zou ik ook doen als ik Peter was  ;D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)