Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

(TMI waarschuwing) Penetratie angst = aseksueel?

Gestart door romantischmeisje, oktober 23, 2011, 08:01:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

romantischmeisje

laat me even eerst iets ovr mezelf uitleggen. Mijn lichaam maakt geen hormonen aan, mijn huisdokter zegt me da thij niet verbaast is toen ik hem heb gevraagd of hij de term aseksualiteit kent, en hij zei dat het door mijn zéér laag hormoon-niveau het heel normaal is dat ik mij aseksueel veel.
Dan, ten tweede, ik werd aangerand vroeger toen ik 16 jaar was. Dat was door mijn stalker die mij een jaar lang stalkte. Ik denk dat ik sindsdien vooral een afkeer voor seks begon te krijgen, maar eignelijk herinner ik me ook momenten dat ik dacht "ik ben er gewoon nog niet klaar voor, dat komt nog wel zeker??" maar het is nooit gekomen en nu ik 28 jaar ben, heb ik er nog steeds een afkeer van. Ik heb eignelijk gewoon meega veel schrik van penetratie. Ik kan mezelf ook niet 'daaronder' heueueu..plezieren, ik zou ook niet weten waarom ik met mijn vinger zou .......daar.  :schater: Maar ik vraag me dan af, penetratie angst, is dat aseksualiteit? hebben de meeste aseksuelen ANGST voor seks of is het gewoon afkeer? Bij mij is het allebei. Ik hou wel ontzettend veel van kussen, knuffelen, strelen, en ik kan erg opgewonden geraken. Ik heb ook een voetenfetish dat me erg veel opwindt en ik droom er wel van dat een mannenvoet op mijn vagina wrijft (jaja ik ben heel open hier.... hemel... ksta versteld van mezelf MAAR SWAT) dat wil ik dus wél, maar liever een voet dan een penis... er OP en niet er IN. Ik heb echt een afkeer om wat dan ook in mijn vagina te voelen. Ik heb ook een hele gevoelige vagina, misschien vandaar dat de angst voor penetratie er ook wel is? ... Iemand tips, therapie ideeën, manieren om hiermee om te kunnen gaan, dit te kunnen plaatsen? alvast bedankt!

Fricai

Lol, misschien kun je even iets van TMI WARNING bovenaan je post of in de topictitel zetten? xD :schater:

Aseksuelen worden niet gekenmerkt door angst, zelfs niet door afkeer. Denk dat 'desinteresse' meer in de buurt komt. ;) Als je wel interesse hebt in 'bepaalde dingen' maar angst/afkeer van bepaalde andere dingen, zal dat niet door aseksualiteit komen maar door iets anders...

romantischmeisje

Desinteresse is het ook al zeker en vast, MAAR ook de angst.
Heb effe de topic aangepast..........................  ;)

Ereinion

Fijn dat je dat hebt gedaan.

Ik heb wel een afkeer van dingen in mijn vagina, hoewel ik me daar op een gegeven moment wel overheen kan zetten. Ik merk wel dat dat voor mij het ding is waardoor ik seks niet echt leuk vind. Als penetratie niet was uitgevonden (  ;) ) dan was het allemaal een stuk minder ingewikkeld geweest.
Ik gebruik dus ook geen tampons, maar gewoon maandverband.


Het gaat een beetje te kort door de bocht om te zeggen dat wanneer je bang bent voor penetratie, je aseksueel bent. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het eng vindt als je aseksueel bent. Het is toch een hele stap als je iemand toestaat iets in je lichaam te stoppen, waar dan ook eigenlijk, maar je vagina is dan wel het meest intieme gedeelte. Er is veel vertrouwen voor nodig om dat toe te staan. En het lijkt me in jouw geval heel erg logisch dat dat vertrouwen er bijna niet is.

Ik denk dat er misschien wel therapieen zijn, maar dat je dat vertrouwen niet zomaar in het algemeen kunt herstellen. Pas als je een partner hebt die je de tijd geeft om elkaar goed te leren kennen, zal dat vertrouwen misschien ook komen.
Is jouw huisarts er eigenlijk ook van op de hoogte dat je bent aangerand? Of krijg je daar andere hulp voor?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

romantischmeisje

Mijn huisarts weet niet dat ik werd aangerand. maar volgens mij is het wat een samenloop van vanalles: aanranding verleden, geen hormonen, en misschien ook hoog sensitief. Dus ja...... heueueu... ikw eet verder neit wat te zeggen nu lol.....  :bloos:

Ereinion

Het lijkt mij erg waarschijnlijk dat dit (misschien onbewust) grote invloed op je heeft, dus misschien is het toch verstandig om daar hulp voor te zoeken?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

FlowerPower

Bij mij heeft het meer te maken met 'afkeer van seks'. Want ik kan er wel over praten (op een deftige manier weliswaar!) en grapjes erover kan ik ook verdragen. Het is gewoon 'het' doen dat mij totaal niks zegt en dat ik liever niet wil doen.

myra

bij mij is het zo'n mengeling van vanalles : ik denk hoofdzakelijk de angst om iemand te dichtbij te laten komen, de angst om gekwetst en misbruikt te worden. En ja, ook wel desinteresse : bij seksscene's in een film denk ik altijd : komaan ga door met het verhaal...

AceVentura

* AceVentura valt wat later in deze discussie dus haalt je eerste post nog even aan ...

Citaat van: romantischmeisje
Maar ik vraag me dan af, penetratie angst, is dat aseksualiteit? hebben de meeste aseksuelen ANGST voor seks of is het gewoon afkeer?
Dit kunnen allebei dingen zijn die een aseksueel iemand ervaart maar dat is naar mijn mening niet de reden om iemand aseksueel te noemen. Aseksualiteit gaat om een een gebrek aan seksuele aantekkingkracht naar andere personen.

Citaat van: myra
En ja, ook wel desinteresse : bij seksscene's in een film denk ik altijd : komaan ga door met het verhaal...
:schater: heel herkenbaar :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler