Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Weerwolven

Gestart door Fricai, november 02, 2011, 11:58:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Hola. :)

Heb in het verleden op drie verschillende forums 'online' weerwolven gespeeld (nouja, in twee gevallen met het thema 'mafia' maar komt op hetzelfde neer) Vond het altijd wel nice, beter dan 'in real life' eigenlijk. Ben allereerst eens benieuwd of er hier animo voor is...

Voor zij die nieuw onbekend zijn met het spel, of onbekend ermee om het op een forum te spelen;
Elke deelnemer krijgt een rol. De meesten zijn normaal/onschuldig/burger/villager (whatever :P), een paar zijn weerwolf/mafia (whatever :P thema nader te bepalen). De bad guys kennen elkaar identiteit en kunnen (per pm) overleggen. de good guys weten alleen van zichzelf dat ze good guy zijn. elke ronde wordt er iemand vermoord (door een pm van de bad guys naar degene die het spel leidt) en er iemand weggestemd (vervolgens opgehangen/vuurpeloton, whatever you like :P). de good guys proberen aan het stem- en postgedrag van anderen te achterhalen wat hun rol is, en vervolgens de bad guys weg te stemmen. de bad guys proberen onopgemerkt te blijven.

zo.. korte samenvatting ongeveer. :) meer regels/thema/details nader te bepalen, eerst maar eens zien of mensen zin hebben om een potje mee te doen :P

Ereinion

Op het andere forum waar ik zit spelen ze dit ook, maar voor mij is het nieuw. Het klinkt wel leuk.
Hoeveel tijd ben je daar mee kwijt, eigenlijk. Aangezien mijn postgedrag hier niet altijd regelmatig is, misschien wel handig om te weten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Hangt er vanaf hoe fanatiek/serieus het gespeeld wordt, en vooral hoe lang de 'rondes' duren. met 1 dag moet je elke dag een paar keer op het forum eigenlijk.. (leek me voor hier geen goed idee) met 2/3 dagen is je normale aanwezigheid waarschijnlijk wel voldoende.

Ereinion

Lijkt mij wel leuk om eens te proberen. Nu nog wat meer deelnemers.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ciara

Ervaren weerwolver hier ;) ik wil wel meedoen :D

myra

Ik heb nog geen ervaring, maar ik wil wel meedoen...online spelletjes verslaafd als ik ben  ;D

Ciara

Als je minimaal een keer per week zou kunnen posten is dat al werkzaam voor een potje.

De spelleider geeft voor het aanbreken van een dag deel (dag of nacht) aan voor wanneer eventuele acties gepost moeten worden (of ge-pm-ed). Afhankelijk van de hoeveelheid spelers en de post frequentie kan je ervoor kiezen de tijdslimiet langer of korter te maken. Bij de potjes waarin ik meespeelde was het niet vreemd dat we letterlijk een hele week hadden om onze replies te posten. Er wordt dan gewoon een datum+ tijd genoemd, alles wat daarna binnen komt is te laat, en drie keer niet posten betekend vaak dat jou "karakter" een onfortuinlijk einde vindt (aka, toetje voor de weerwolven/neergeschoten door jager). Aan het eind van de limiet telt de spelleider alles bij elkaar op en post een samenvatting van de dag, met dus de eventuele doden die gevallen zijn ed.

voor de liefhebber en geïnteresseerden, een linkje met uitleg van de tabletop versie (hier dus geen kaarten  :P)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam

Fricai

Ik vind het altijd leuker op een forum, dan kunnen mensen tenminste niks ontdekken door geluiden etc.. En het is veel makkelijker om structureel te overleggen, je kan iemands geschiedenis in het spel telkens terugkijken, etc.. :)
Nu 5 mensen, dus 4 spelers... Denk dat minimum 10 wel nice zou zijn. [2 bad guys, 1 moord per keer]

marlex

Ik heb weerwolven alleen nog maar in het echt gespeeld, dit is voor mij dan ook nieuw maar lijkt me wel leuk om uit te proberen

Ereinion

Ik heb het ook nog nooit - in welke vorm dan ook - gespeeld.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Semyon

I'm in :)

Ga effe gauw de regels doorlezen! 

Lama


petra1963

Ik heb het wel eens in het echt gespeeld.. leuk !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ciara

Het aantal begint aardig op te lopen :D

ezeltje

Ik wil wel meedoen , al snap ik er niets van. Dus graag een duidelijke uitleg wat er van mij wordt verwacht. Ik kijk er wel naar uit, lijkt me tof.