Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Weerwolven

Gestart door Fricai, november 02, 2011, 11:58:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ciara

Komt helemaal goed, het is niet zo moeilijk..

Even in het kort, er zijn dus twee "kampen" de burgers, en de weerwolven (of de aseksuelen en de skesuelen, de smurfen en de gargamels, verzin het maar :p)

Je krijgt als het spel begint via de pm een rol toebedeelt, die je dus voor jezelf dient te houden (zo niet, dan heeft de spelleider het recht je uit het spel te kicken). Er zijn een aantal bijzondere rollen, maar die uitleg volgt dan wel.

Het spel begint met elkaar een beetje leren kennen enzo, gewoon leuk keuvelen. Snachts veranderen echter een aantal mensen in weerwovlven (die wel van elkaar weten dat ze het zijn, denk aan roedel) De weerwolven overleggen onderling wie ze op willen eten en sturen hun keuze door naar de SL.

De volgende dag is er dus iemand dood, paniek, haat, pak die moordenaar. Er wordt dan gestemd voor een burgemeester, die dus bij een gelijkstemming de doorslag kan geven, en voor iemand die gelynched wordt. De meeste stemmen tellen in beide gevallen.

Het is de bedoeling dat je een leuk verhaaltje van je post en je reden voor je stem maakt. Dus : Ik denk dat Peitje een weerwolf is, want hij gromt altijd naar me. Verder vind ik Puk wel heel betrouwbaar over komen dus stem ik op hem voor burgemeester. Tijdens het spel worden de stemmen op een bepaalde manier (bold. underscore) gemarkeerd zodat ze opvallen.

Aan het einde van de dag is er een burgemeester benoemd en 1 iemand gelynched, waarna de nacht weer ingaat en de wolven hun slag weer kunnen slaan. Dit gaat net zo lang door tot of alle wolven dood zijn, of alle burgers.

Dat is het hele idee in het kort, er zijn nog een aantal speciale rollen:

Cupido: Cupido kan op de eerste dag zijn pijlen afschieten en twee mensen verliefd maken. Als 1 sterft, sterft de ander ook. De geliefden hoeven niet allebei burger of weerwolf te zijn, ze kunnen alles zijn.

Heks: Heeft 2 drankjes, een genezings drankje, 1 gif, die ze mag gebruiken hoe en wanner zij dat wil.

Onschuldige meisje: Heeft snacht tussen haar vingers doorgegluurd en 1 van de weerwolven zien veranderen

Jager: Als de jager gelynched of gedood wordt kan hij zijn laatste kogel afschieten en zo iemand meenemen naar de eeuwige jachtvelden.

Deze rollen kunnen voorkomen, maar hoeft niet, hangt er vanaf hhoeveel spelers etc.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo :D en anders kan vragen altijd :D

petra1963

En hoe speel je dit via internet ?  ::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Fricai

Hm, 10 mensen nu. dus 9 spelers.. wat denk je Ciara? Ik dacht 2 bad guys, 1 moord per keer, spel beginnen met executie ipv moord. dan hebben de good guys 3 kansen om de juiste er af te stemmen. (na 3 keer mis kom je op 2v2 uit)

Ciara

Ik denk dat we het beste gewoon een poging kunnen wagen. :)

Het spelen via internet gebeurt als volg. De spelleider maakt een topic aan met een begin post met alle spelers. (het was een ... dag in.. er gebeurt ...

Vervolgens maak je als speler een post, jezelf een beetje voorstellen, etc. Maak er een leuk verhaaltje van. Houd er rekening mee dat je je rol niet mag verklappen :p

Ik stel voor dat we gewoon beginnen, en dan maakt een van de ervaren spelers wel eerst een post zodat de rest kan zien hoe en wat

Ereinion

Fricai is de spelleider, neem ik aan. Misschien kun je dan iedereen die hier heeft aangegeven mee te willen doen een PM sturen dat we bijvoorbeeld zondag met dit spel gaan beginnen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Lama

Klinkt goed! Ik ben benieuwd. Heb het online nog nooit gespeeld. Ofline ook niet, ik ben altijd de spelleider, omdat ik als enige de regels allemaal wist, haha. Maar het blijft een leuk spel!

Ciara

Ik heb zo het vermoeden dat het volgend jaar ergens wordt....

Fricai

Beetje chaos laatste weken... (Als iemand anders wil hosten, graag.) Maar dit weekend tijd zat om het even op te starten lijkt me. :)

Ciara

Ik wil best een poging wagen  voor het hosten, Heb nog nooit een Online gehost maar wel vaker DM geweest dus....

Fricai

#24
** Algehele opzet **

- Uit de deelnemers loot ik twee personen die de weerwolven worden. Die twee mogen elke 'beurt' een 'burger' vermoorden, door middel van mij een verhaaltje te sturen met duidelijk erin wie er dood gaat. Dat verhaaltje post ik in dit topic
- Nadat de weerwolven gekozen zijn, loot ik uit de rest van de deelnemers een weerwolfjager. Hij/zij heeft de macht om elke 'beurt' een deelnemer te 'onderzoeken', en krijgt dan van mij te horen of die deelnemer weerwolf is of niet.
- Iedereen mag elke 'beurt' te stemmen op wie dat hij/zij denkt dat een weerwolf is. Degene die de meeste stemmen krijgt wordt geëxecuteerd. De weerwolven zelf stemmen natuurlijk ook.

# Als alle burgers dood zijn, winnen de weerwolven.
# Als beide weerwolven dood zijn, winnen de burgers.
# Als er op een bepaald punt in de dag-fase evenveel burgers overblijven als weerwolven, (Dus 1v1 of 2v2) dan winnen de weerwolven automatisch.

** Chronologische volgorde van een beurt **

- De weerwolven sturen mij een pm met een verhaaltje over wie er wordt vermoord en hoe. De weerwolfjager stuurt me een pm met de naam van de persoon die hij wil onderzoeken. (Dit heet de 'nacht-fase')
- Ik post de moord in de thread, en pm de weerwolfjager met het resultaat van diens 'onderzoek'. Dit is het begin van de 'dag-fase'. In de dag-fase mag/moet iedereen stemmen, op wie zij verdenken. Aan het eind van de dag-fase post ik wie er geexecuteerd wordt. Dat is dan weer het begin van de nacht-fase.

Weet niet hoe actief mensen hier ongeveer zijn, om te beginnen maar eens redelijk lange fases aanhouden;
Een nachtfase duurt 48 uur
Een dagfase duurt 48 uur.

** Regels: **

# Als je twee keer niet stemt ben je automatisch geëxecuteerd.
# Stemmen in volgend format; Stem: Fricai
# Als je niet weet op wie te stemmen, mag je ook Blanco of Geen executie stemmen. Met een meerderheid voor geen executie wordt er niemand geexecuteerd, blanco stemmen beïnvloeden de uitslag niet maar voorkomen wel dat je gestraft wordt voor niet stemmen, mocht je niet weten wat te doen.
# Als je je stem wil veranderen, niet je post editen, maar een nieuwe post maken met: Niet: Fricai     Stem: Geen Executie bijv.

# Er mogen geen plaatjes whatsoever gepost worden.
# Als je dood ben mag je per direct niet meer posten in deze thread, of anderzijds contact hebben met deelnemers over het spel. (tijdens het spel mag je ten alle tijde via pm/mail/msn contact hebben wat je maar wil. Na afloop van het spel kun je er nog over discussiëren.
# Weerwolven mogen eventueel elkaar of niemand vermoorden. Als ik geen pm heb voor het eind van de nachtfase wordt er niemand vermoord.
# Ik kopieer het verhaaltje met de moord letterlijk naar de thread.

De eerste nachtfase begint vanaf het moment dat ik dit post en loopt tot Dinsdag (de 13e, leek me leuk :P) 12:00. Loten is al gedaan, ik ga direct de pm's versturen.
Ik neem aan dat het nog even lastig voor je te zien is allemaal, stel gerust nog wat vragen in deze thread of per pm mocht het iets met je rol te maken hebben. :)

In leven:
Ciara
Ereinion
Evelyn Quinto
ezeltje
Lama
marlex
myra
peter1963
Semyon

Let the hunt begin.  :)

Fricai

Ok, dit heeft weinig zin zo...

Misschien nóg langere tijden hanteren? Hoewel, sommige mensen hebben wel elders op het forum gepost maar hier niks...

Lama

Nou, nu weten jullie het wel dus.... ik stel voor dat je de eerste dag nu iets langer houd zodat mensen nog kunnen stemmen en dan gewoon de knoop doorhakt!

Fricai

Allright ja, chaos maar goed dan! :P Dag 1 wordt verlengd tot maandag 12:00

Ciara

Mag ik voorstellen twee topics te maken? Een met OC info en ongein en dus het IC topic waarin het echte spel gespeelt wordt? Dat maakt het iets overzichtelijker enzo. Ik ben zelfs gewend bij Het IC alle onderschriften en smilies ook weg te laten om het geheel mooi overzichtelijk te houden enzo.

Voor iedereen: maak vooral leuke verhaaltjes van je post, enkel en smily als reply voegt nu niet echt veel toe.. (no offence Lama)

Ereinion

De geest van dit potje heeft het topic opgesplitst. Dit onderwerp gaat over het spel, het daadwerkelijke spel wordt gespeeld in: http://asexuality.org/du/index.php?topic=3208.0
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.