Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Weerwolven

Gestart door Fricai, november 02, 2011, 11:58:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Allright, nog altijd niks. Iemand een voorstel om het alsnog in leven te krijgen of geven we het maar op?

Ereinion

Jammer hoor. Het leek mij wel leuk, maar dan moet er inderdaad wel wat gebeuren. Waren de regels wel duidelijk voor iedereen? Meer Pm's naar de spelers over wanneer de deadline verloopt, en dergelijke? Maar het is natuurlijk ook aan de spelers zelf om het spel in de gaten te houden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Lama

Ik zat te denken... misschien moet er een burgemeester aangesteld worden die de stemmen van de burgers telt. Deze burgemeester is dan verantwoordelijk voor het stemgedrag van zijn of haar burgers en kan deze dan met PM´s misschien dwingen tot stemmen? Tenminste, ik had altijd een burgemeester als ik het spel speelde. En als niemand stemt, dan doet de burgemeester dat dus, want zijn stem telt altijd voor twee bij gelijke stemmen. Dus er zal altijd een doorslaggevende stem zijn! Wie weet dat dat beter werkt, want dan krijgen alle spelers in ieder geval elke dag een PM wanneer ze niet hebben gestemd. En zal er altijd gestemd worden! De burgemeester is dan wel iemand die door het publiek gekozen wordt. En als de burgemeester wordt vermoord stelt de burgemeerster zelf een nieuwe aan. Let wel, dat kan dus betekenen dat de burgemeester ook een weerwolf is!

Ciara

Wij hadden idd ook een burgemeester, die ook de doorslag kon geven als er een gelijkstemming was.  De Dm deed alleen wel het stemmen tellen ed.

Misschien wel een Pm aan iedereen wat hun rol is (niet alleen naar de weerwolven en dergelijke) en dat het spel over x dag begint.

Misschien beginnen met de dag fase en een duidelijkere setting maken, zoals, jullie zijn reizigers, aangekomen ins een afgelegen dorp. Het is vanvond de volle maan en iedereen heeft het over enge wezens die in de bossen lurken, en in het dorp zelf.... dan worden de poorten gesloten, niemand komt het dorp nog uit.. wie kan je vertrouwen, en wie niet...

Ik ben persoonlijk geen voorstonder van altijd maar pm's sturen over deadlines, maar dat ben ik.

myra

Ik kan eigenlijk niet zo goed meer volgen...tis mijn ding niet zo denk ik.  Jullie mogen mijn naam van de lijst halen... :knuffel:

Lama

Dan blijven we wel met heel weinig over. Ik denk dat we dit experiment maar moeten staken omdat AVENners er op dit moment nog niet klaar voor zijn een spel vol fantasie en intriges te spelen. Waarschijnlijk hebben ze daar al genoeg van in hun huidige leventjes... hoe lang deze ook mogen duren. Want ook al denken mensen dat weerwolven niet bestaan, je weet maar nooit. Ze zouden maar zo eens onverwachts toe kunnen slaan! ;)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Denk dat mensen niet echt door hadden dat er veel gepost dient te worden voor je een beeld kan vormen van deelnemers om je stem op te baseren. Het zou helpen als we wat meer ervaren spelers hadden, dat we het voor konden doen, maar dat zit er (iig op dit moment) niet in. 

petra1963

Citaat van: Lama op december 20, 2011, 11:25:51 PM
Dan blijven we wel met heel weinig over. Ik denk dat we dit experiment maar moeten staken omdat AVENners er op dit moment nog niet klaar voor zijn een spel vol fantasie en intriges te spelen. Waarschijnlijk hebben ze daar al genoeg van in hun huidige leventjes... hoe lang deze ook mogen duren. Want ook al denken mensen dat weerwolven niet bestaan, je weet maar nooit. Ze zouden maar zo eens onverwachts toe kunnen slaan! ;)

Jammer ...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Alice23

Dagdag iedereen,

ik kwam dit topic tegen en ik dacht: JEEJ WEERWOLVEN!! :D
hebben jullie misschien zin in een nieuwe poging?  :cheerleader:

Ik heb een aantal spellen 'klaar liggen' omdat ik vaker spelleider ben geweest,
dus ik zou als spelleider snel kunnen reageren: dan is de snelheid van het spel alleen nog afhankelijk van de spelers.


Daarnaast, voor degenen die het spel niet kennen: ik heb laatst een zeer overzichtelijke/duidelijke handleiding gemaakt voor online weerwolven  (waarbij globale/ vage kennis van het originele gezelschapsspel wel vereist is): dus laat dat geen reden zijn om niet mee te doen :)

Het mooiste zou zijn om met 10 tot 15 mensen te zijn..
de vraag is of dat te realiseren is:

wie o wie zou willen meedoen?
Als je goed om je heen kijkt dan zie je dat alles gekleurd is

Fricai

Citaat van: Alice23 op november 22, 2012, 04:45:55 PMDaarnaast, voor degenen die het spel niet kennen: ik heb laatst een zeer overzichtelijke/duidelijke handleiding gemaakt voor online weerwolven  (waarbij globale/ vage kennis van het originele gezelschapsspel wel vereist is): dus laat dat geen reden zijn om niet mee te doen :)

Nice. :)

Ik wil sowieso wel, en 10-15 levert prima spellen lijkt me, maar zoveel mensen vinden hier is al moeizaam. En dan moeten het waarschijnlijk nog lange fasen zijn, mensen zijn niet zo veel online.
Vorige keer had men niet door dat er gewoon slap geouwehoerd moet worden om het een beetje op gang te krijgen, geloof ik. :P

essierulez

Ik wil wel meedoen, in RL vind ik het altijd wel een leuk spel.


Lizzie7

Ik heb ervan gehoord, maar het nooit gespeeld, ik zou wel willen meedoen maar die handleiding zou wel van pas komen dan!

Alice23

Nog 10 mensen!!!   :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:   ::)
Als je goed om je heen kijkt dan zie je dat alles gekleurd is

Freakshow

Waarom is dit topic dood?! Online Weerwolven is hartstikke gaaf joh! :klap:
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.