Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

"Aseksualiteit is een mythe"

Gestart door romantischmeisje, november 12, 2011, 06:09:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

romantischmeisje

Er zijn seksuele mensen die zeggen "aseksualiteit is een mythe". Vertel je hen om naar Wikipedia te surfen, ze doen het wel, maar dan zeggen ze dat Wikipedia ongelijk heeft. Aaaaargggh.. Vertel je hen om naar Aven te surfen, vertikken ze het, omdat ze leive rin hun eigen wereldje willen verder leven in plaats van PROBEREN onze wereld te begrijpen.... :banghead:

Afijn, ik ben een boek aan het schrijven waarin ik van plan ben een stukje ook over aseksualiteit te schrijven. iemand iedeeën over hoe je het beste kan vertellen over aseksualiteit, zodat het meer bekend geraakt, en wij meer begrip zullen krijgen?

Jovi_Hobbes

Er zijn gewoon mensen die je nooit zult kunnen overtuigen. Daar moeten we maar mee leren leven.

Hoe je over aseksualiteit kunt vertellen in een boek hangt denk ik een beetje af van waar het boek over gaat. Is het bijvoorbeeld fictie of non-fictie?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Maar goed dat je probeert het bekender te maken.  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

romantischmeisje

Het boek waar ik over schrijf gaat over inzichten en dingen die je allemaal kan beleven in het echte leven. het eerste hoofdstuk gaat over inzichten, andere hoofdstukken zijn meer religeus gericht over god-dromen en engel-dromen dus in de andere hoofdstukken zal ik al niet over aseksualiteit schrijven  :rollol: MAAR bij de inzichten bij relaties ergens daar wil ik dat wel bij schrijven OF ergens in de inleiding over mijn eigen leven een woordje uitleg.. Maar het is allemaal nog VEEL gepuzzel  ;) Mijn bedoeling da tik heb om dit boek te schrijven is om mensen hoop, kracht en geloof (in zichzelf en in het leven) proberen te geven, ook als mensen niet in God of in engelen geloven dat maakt eignelijk niets uit, aangezien ik wondermooie dromen heb verzameld die al vele mensen hebben geïnspireerd aan wie ik ze wil laten lezen. Ik voel me echt geroepen om over aseksualiteit te schrijven, al is het maar een kort stukje, maar dat kort stukje moet dan ook wel perfect zijn :D

Ereinion

Ik denk dat je heel duidelijk moet zijn in het onderwerp dat je in een boek behandelt. Dus stel jezelf de vraag of aseksualiteit hier wel inpast of dat je het beter voor een ander boek kunt bewaren. Natuurlijk kun je aseksualiteit wel 'tussen neus en lippen door' noemen, maar zo op het eerste gezicht lijkt het onderwerp niet uitgebreid in dit boek te horen.
In je voorstelstukje kan het natuurlijk wel staan, maar ook daar moet het nut hebben, denk ik (stel dat ik op de achterflap van mijn boeken zou zeggen: Kim uit Dorp, aseksueel, schrijft bladiebla fantasy. Dat is echt raar.). Als je er teveel de nadruk op gaat leggen, trekt het de verkeerde aandacht en neemt niemand het meer serieus.

Maar goed, dit is mijn mening, terwijl ik helemaal niet weet wat je precies van plan bent. Ik vind het nogmaals super dat je de aandacht er voor zoekt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

romantischmeisje

Wel, nu voorlopig kan ik nog niet zo goed omschrijven waarom juist of HOE ik over aseksualiteit wil schrijven, maar.... Ik zal het waarschijnlijk wel een tijd later eens beter kunnen uitleggen misschien  ;)

Jovi_Hobbes

Misschien onder het thema zelfacceptatie? Als zoiets in je boek past kun je meerdere onderwerpen behandelen waarin mensen een minderheid kunnen zijn.
Maar ik ben het wel eens met Ereinion dat het handig is om één duidelijk thema in je boek te nemen. Als aseksualiteit er dan tussen past, is dat heel mooi.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

romantischmeisje


Veke

Goh, nu vraag ik me eigenlijk af of er uberhaupt een boek(je) bestaat over aseksualiteit? Weet iemand dat? Of een boek rond seksualiteit waarin ook aseksualiteit een eigen hoofdstukje heeft?
Zo niet, is dat best een gat in de markt! Ik ga er eens achter zoeken op het internet. Misschien sla ik nog wel aan het schrijven.  :P Ik vertaal boeken dus dat zou me misschien wel lukken ...

Ereinion

Ik heb het ooit geprobeerd met mijn tante. Dat was een boek met de titel 'Anders geaard'. Helaas had niemand belangstelling. Dat wil echter niet zeggen dat dat nu nog steeds zo is, dus gewoon nog een keer proberen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Veke

Ereinion, hoe had je het boek opgevat? Ik bedoel qua structuur en inhoud dan? Je kan moeilijk een heel boekje vullen met alleen een antwoord op 'Wat is aseksualiteit?'. Dan krijg je eerder een folder en voor aseksuelen is er dan weinig aan ... Wanneer heb je het boek geschreven? Met alle boeken die verschijnen rond seksualiteit (ik ben van België dus denk aan boeken van Goedele Liekens bijvoorbeeld, ik weet niet of die naam jou iets zegt?) vind ik het jammer dat er geen interesse zou zijn voor aseksualiteit.
Zelf dacht ik in de richting van een stukje theorie en een stukje 'ervaringen'. Misschien kunnen we er met het hele forum dan aan werken? Iedereen ervaart het aseksueel zijn immers anders, dus als iedereen zijn verhaal is zo'n boekje kwijt kan, geeft dat een mooi beeld. Bovendien kan het handig zijn om de theorie op het forum te toetsen. Ik heb zo zelf een heel schematisch idee in mijn hoofd van wat aseksualiteit nu precies is en dat komt niet altijd overeen met andere theorieën die ik soms lees.
Ik ga eens proberen om mijn 'theorie' in een tekstje te gieten en dan laat ik het hier lezen!
En eigenlijk: verdorie, ik schrijf OOK een folder om in dokterskabinetten te leggen! Daar liggen toch ook altijd zo'n soort folders, toch? Of worden die diingen alleen door de overheid geschreven?
Ojee, mijn ambitie schiet op hol ...  ::)

Ereinion

Het boek ging niet alleen over aseksualiteit maar over alle geaardheden. Mijn tante schreef de theoretische achtergronden waarbij ze ook allerlei onderzoeken aanhaalde. Ik deed interviews met de leden hier, maar ook met andere anders-geaarden (ik heb hele interessante interviews gedaan met pedofielen, bijvoorbeeld) Het was dus een beetje wat jij ook al had bedacht.

Wat betreft die flyer: we hebben er een gehad, het ontwerp staat nog wel op het forum (en wel hier: http://asexuality.org/du/index.php?topic=607.0). Ik heb laatst nog geopperd om een nieuwe te maken, zodat er ook iets tijdens de filmavond in Amsterdam is. Deze flyers kunnen natuurlijk ook bij de huisartsen worden neergelegd.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Veke

Bedankt voor de info. Ik ga er nog even verder over nadenken (en alvast mijn theoretisch stukje in het kort formuleren).
Ondertussen zoek ik ook even dat andere topic op.
:wave:

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?