Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

a-intiem?

Gestart door myra, november 17, 2011, 10:38:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Ik merk  de laatste tijd dat bij aseksuelen op het gebied van intimiteit verschillende opvattingen leven : een aantal mensen houden wel van kussen en strelen, anderen weer niet.

Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen tongzoenen : ik vind het gewoon een vreselijk idee om je tong in iemand anders mond te stoppen. Ook constant aangeraakt worden vind ik maar niks. Het enige dat ik echt leuk vind, is iemands hand vasthouden, een arm om je schouder of een korte knuffel.

Vroeger definieerde ik me als een romantische aseksueel, maar ik denk dat ik me nu wel a-romantisch kan noemen... Kan ook niet meer verliefd worden, en streef eigenlijk vooral diepgaande vriendschappen na.

Nog mensen die niet-zo-intiem ingesteld zijn?




Sismo

"present"!  ;) Ik kan het gewoon niet... :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Citaat van: myra op november 17, 2011, 10:38:29 AM
Het enige dat ik echt leuk vind, is iemands hand vasthouden, een arm om je schouder of een korte knuffel.
Ik kan me denk ik ook wel vinden in wat je omschrijft. Waar mijn grens precies ligt heb ik nog nooit echt kunnen uitproberen, maar zoiets als tongzoenen lijkt mij nou ook niet echt prettig.
Ik zou mezelf niet als volledig a-romantisch willen omschrijven, maar ik loop wat intimiteit betreft dus ook wel redelijk gauw tegen grenzen aan. Net als wat Sismo zegt: het lijkt wel of ik het gewoon niet kan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

FlowerPower

Ik kan er ook niet tegen als iemand de hele tijd aan mij zit. Een kus kan wel maar een tong niet!!!
Voor de rest moet iedereen zo ver mogelijk van mij af blijven  :schater:

MarkA

Citaat van: myra op november 17, 2011, 10:38:29 AM
Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen tongzoenen

Voor zover ik het begrepen heb dient het om bepaalde enzymen en bacteriën en zo van de man naar de vrouw over te brengen die helpen bij de zwangerschap :P

On-topic... ;D

Ik hou wel van wat meer contact dan alleen een knuffel van twee seconden, maar zeker niet de godganse dag. Het dicht bij de andere persoon zijn geeft toch wel een fijn, warm en intiem gevoel. :bloos:
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Dutchamoeba

Ik hou niet van zoenen, wel van knuffelen, elkaars hand vasthouden en een arm om je schouder. Op een prettige manier intiem zijn houdt voor mij in 1. geen seks, 2. geen gezoen. Dat laatste gaat volgens mij zelfs veel aseksuelen te ver; die hebben juist wel behoefte aan zoenen.

Dutchamoeba

O ja, voor ik het vergeet: een zoen op de wang vind ik wel goed. (Dat hoeft geen 'luchtzoen' te zijn; dat mag best een echte zijn...)

myra

Citaat van: Dutchamoeba op november 28, 2011, 12:56:24 PM
O ja, voor ik het vergeet: een zoen op de wang vind ik wel goed. (Dat hoeft geen 'luchtzoen' te zijn; dat mag best een echte zijn...)

kan ik me ook wel in vinden...Een zoen op de lippen kan voor mij eventueel ook wel, maar dan met gesloten lippen...

Ereinion

Verder dan dat ga ik qua zoenen ook niet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: MarkA op november 27, 2011, 09:43:34 PM
[Voor zover ik het begrepen heb dient het om bepaalde enzymen en bacteriën en zo van de man naar de vrouw over te brengen die helpen bij de zwangerschap :P
Nooit geweten  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Veke

Zoenen en knuffelen vind ik nog ok, al moet het niet overdreven worden. Friemelen onder de kleding al wat minder, maar zolang het in de 'bovenste regio' blijft, gaat het nog. Alles wat zich in de 'lagere regio' afspeelt, hoeft niet voor mij.

Tongzoenen vind ik helemaal niets. Ook lange, passionele zoenen met gesloten lippen vind ik eigenlijk al te veel van het goede. Een korte, zachte kus, dat is het ideaal, en verder gewoon heerlijk in elkaars armen liggen, zonder bijkomend gefriemel.

Fricai

Heb enkel niks met tongzoenen en geslachtsdelen.

Citaat van: MarkA op november 27, 2011, 09:43:34 PMVoor zover ik het begrepen heb dient het om bepaalde enzymen en bacteriën en zo van de man naar de vrouw over te brengen die helpen bij de zwangerschap :P

Vreemd verhaal. Ik herinner me iets te hebben gelezen over testosteron, dat leek me een stuk logischer. (al was ook dat nogal vergezocht..)


fee23

Ik kan daar ook niet meer tegen. Mijn vriend moet de laatste tijd altijd om een tongzoen vragen en dat gebeurt steeds minder en minder. Knuffels mogen ook snel gedaan zijn. Vroeger dacht ik dat het was omdat ik bang was dat hij dan meer zou willen, en heb dat dan ook duidelijk gemaakt. Dan hebben we afgesproken dat het nergens toe zou leiden als we kussen of knuffelen, en hij hield hem altijd aan zijn belofte, maar de afkeer is gebleven.
Misschien is het de associatie die ook bij ons een beetje blijft zitten?

Moria

Ik kan mezelf hier ook in herkennen. Ik vind het bijvoorbeeld heel naar als ik steeds op schoot getrokken wordt door een partner. Ik heb ook geen vriend/vriendin op het moment. Ik kan mezelf er niet toe zetten om lichamelijk intiem met iemand te zijn. Daar heb ik altijd veel tijd voor nodig.

Ereinion

Citaat van: fee23 op december 23, 2011, 01:34:44 PM
Misschien is het de associatie die ook bij ons een beetje blijft zitten?

Kan best. Ik vind het ook heel moeilijk om dat los te laten en opnieuw te beginnen.
Niet op het gebied van tongzoenen trouwens, want gelukkig vindt mijn vriend dat ook niets.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.