Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zijn eunuchen aseksueel?

Gestart door myra, mei 04, 2006, 07:21:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Heb een beetje e-onderzoek (:D) gedaan op een forum voor eunuchen. Letterlijk is een eunuch een gecastreerde man; dit forum was er meer voor mannen die gecastreerd willen worden (een beetje verwant met de post over vrijwilllige amputatie in Buitenaards). Een groot aantal is ook werkelijk gecastreerd.

Natuurlijk kon ik het niet laten om hen dan ook de vraag te stellen of ze dan ook aseksueel willen worden. De antwoorden waren vrij uiteenlopend. Sommigen laten deze ingreep doen om idd minder door hun seksuele verlangens beinvloed te worden, sommigen eerder omdat ze hun lichaam mooier vinden zonder testes (body-modification heet dat dan). Sommigen waren al voor de ingreep aseksueel en vonden dat ze die organen maar voor niks hadden en ze evengoed konden laten verwijderen.

Interessant onderwerp toch he? ;)


www.eunuch.org (engelstalig).




Ereinion

Ja, zeker interessant.

Zijn er ook vrouwen die zo zijn?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Zeker interessant maar ook best een heftig onderwerp. Ik zag trouwens op hun message board dat ze ruim 2000 leden hebben! Dat is meer dan ik had verwacht.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

op dat forum was er een vrouw die zei dat ze 'sexless' wou zijn, en haar borsten kwijt wou.  Ik weet eigenlijk niet of een vrouwelijk equivalent voor eunuch bestaat, en wat de naam daarvoor zou zijn. ???

Tempesta


myra

klinkt mooi in elk geval. En wat zouden die vrouwen dan laten wegnemen?  Een term voor vrouwen die hun baarmoeder en eierstokken (willen) laten wegnemen?

Tempesta

Ik denk dat het dan eerder gaat om vrouwen die hun borsten willen laten weghalen. Mannen die gecastreerd zijn missen alleen de buitenkant, toch?

jibjones

Castratie bij vrouwen gaat om het weghalen van de eierstokken.

Gevolg van castratie: geen productie meer van hormonen dus het libido zal afnemen, en de kans dat men aseksueel wordt is niet klein.

myra

Citaat van: Tempesta op mei 04, 2006, 07:42:35 PM
Ik denk dat het dan eerder gaat om vrouwen die hun borsten willen laten weghalen. Mannen die gecastreerd zijn missen alleen de buitenkant, toch?

nee het gaat in veel gevallen om het verdwijnen van de hormonenproductie. Bij de vrouw moeten dus degelijk de eierstokken weggenomen worden om hetzelfde effect te bereiken. Veronderstel ik. :-\

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Och, wat weet ik er eigenlijk van  :D.

Traxx

Heej, wel een bizar onderwerp...ik weet ook niet of ik er achter sta dat mensen dat zomaar kunnen laten doen....het is toch vrij heftig en onomkeerbaar. En er zijn meer lichaamsdelen die je niet dagelijks gebruikt en die laat je toch ook net meteen weghalen. Overigens is Eunuch een arabisch woord (weet het meervoud zo even niet) en dat was een bewaker/verzorger van de harem van de sjeik. En om verleiding te voorkomen werd de eunuch gecastreerd. Overigens werden deze mannen aangewezen en onvrijwillig gecastreerd.....toch een niet onbelangrijk verschil met deze mannen. Maar omdat er dus geen vrouwlijke bewaaksters van de harem waren bestaat er volgens mij geen vrouwlijk woord voor....Maar nogmaals...ik vind het een vrij heftige "club" en ik had ook nooit gedacht dat ze zoveel leden zouden hebben....


Ereinion

Je hebt er goede reacties op gekregen. Erg interessant om te lezen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Vind ik ook, Goed gedaan Myra :klap:
Hoe kwam je erop naar een site voor eunuchen te zoeken?