Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

onderwerpen voor praatmeeting 2012?

Gestart door myra, januari 25, 2012, 10:21:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Ik heb onlangs gehoord dat het doen van interdisciplinair onderzoek een hype aan het worden is bij mijn oude studie; misschien komt die hype er ook in andere vakgebieden? Het zou een goed teken zijn...
Interdisciplinair onderzoek lijkt mij beter dan de standaard tunnelvisie-studies.

Jovi_Hobbes

Lijkt mij ook. Het is toch raar dat het niet standaard is om interdisciplinair onderzoek te doen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Ik weet uit ervaring dat onderzoekers vaak hun eigen vakgebied superieur vinden aan dat van anderen, en dat ze daardoor ook minder geneigd zijn samen te werken met onderzoekers uit andere disciplines. Bovendien is het vaak zo dat onderzoekers hun eigen methodologie veel beter/logischer vinden dan dat van andere onderzoekers, wat het samenwerken ook bemoeilijkt: "Nee, het moet ZO! Anders doe je het verkeerd!" Onderzoekers zijn soms ook net kleine kinderen (die zijn volgens mij nog meer voor rede vatbaar...).

Jovi_Hobbes

 :D Dat schiet natuurlijk niet echt op.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Nee, terwijl die onderzoekers wel de intellectuele elite vormen... :D

Jovi_Hobbes

Het getuigt niet echt van intelligentie om te denken dat je alles kunt onderzoeken door alleen bij je eigen vakgebied te blijven. Natuurlijk zijn er onderzoeken waar dat wel voor geldt, maar zeker zodra het om mensen gaat komen daar veel wetenschappelijke gebieden bij kijken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba