Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Magazine_zoekt_anonieme_getuigenis

Gestart door Studjourn, mei 11, 2006, 12:41:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Studjourn

Goedendag iedereen op dit forum. Ik ben een laatstejaars Journalistiek en wil een artikel schrijven dat het taboe rond aseksualiteit wil doorbreken. We willen het thema op een persoonlijke manier behandelen en aantonen dat aseksuelen evengoed relaties hebben. De vragen zullen gaan over het gewaarwordingsproces en de manier waarop aseksualiteit de kijk op menselijke relaties beïnvloedt. We zoeken daarvoor een persoon die anoniem wil getuigen in ons tijdschrift.

Het artikel dat ik schrijf moet voor donderdag 18 mei geschreven worden. Ik kan mij vrijverplaatsen en op eender welk moment voor donderdag het interview afleggen, het interview neemt normaal niet meer dan een half uur in beslag. Jullie kunnen reageren op het forum of mij een bericht sturen.

Stev

Hallo Studjourn, leuk dat jullie als thema aseksualiteit hebben gekozen. Ik geef de beurt aan iemand anders gezien ik qua profiel een beetje "afwijk" van de rest. Wel benieuwd wat het wordt. Succes!!!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Studjourn

#2
Hoe het artikel volledig wordt, weet ik zelf nog niet goed. Of we het thema aseksualiteit in het tijdschrift aan bod laten komen, hangt grotendeels af van het feit of we op tijd iemand bereid vinden om ervover te praten. Ik hoop alleen dat we een persoonlijk verhaal kunnen brengen over de ervaringen van iemand die aseksueel is. Gewoon over hoe hij/zij tot de conclusie is gekomen dat hij/zij aseksueel is, hoe zijn/haar directe omgeving daarop reageert, hoe aseksualiteit je relaties kan beïnvloeden, de kijk op je leven kan beïnvloeden, eventuele misverstanden van anderen over aseksualiteit waarmee je moet omgaan, ... Swoit, een persoonlijke getuigenis waarin we iemand laten spreken over zijn/haar ervaringen als aseksueel, zonder hem/haar tot het begrip 'aseksueel' te reduceren.

Ereinion

Welkom Studjourn!
Mooi hoe je de intenties van het artikel verwoordt.
18 mei is al snel, en ik ben zelf erg druk, hoewel ik een half uur wel vrij kan maken. Maar liever heb ik iemand anders. Ik ben al een aantal keren geinterviewt en straks wordt ik net als Geraldine; non-libidoisme = Geraldine.  :( het lijkt me beter om een keer een ander verhaal te laten horen.

Ehm, dit klinkt hopelijk niet te raar  :-[
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Je klinkt al helemaal als onze PR-afdeling Ereinion  :klap:.
Ik zou wel geïnterviewd willen worden, maar ik zit in het buitenland dus dat gaat ook niet door helaas!

Sismo

In welk tijdschrift komt het artikel te staan eigenlijk?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Studjourn

Het artikel komt in Li-Chi, dat is een tijdschrift met een beperkte oplage dat we maken als eindproject in opdracht van Plantijn de Hogeschool. Met we, bedoel ik mezelf en 10 andere studenten. Het tijdschrift gaat over enerzijds sport en geest. Mijn artikel zou in de rubriek 'psychologie/relaties' komen.

Sismo

Ik wil er wel aan meewerken.Ik ben echter geen voorbeeld van een aseksueel met relatie (zoals je in je eerste stukje schreef)..die heb ik niet.
De enige dag dat ik zou kunnen is a.s. maandag, ik weet niet of je dit uitkomt? Of vandaag nog...Ik woon in Eindhoven.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Studjourn

Hartelijk dank SISMO en alle anderen die bereid waren om een interview af te leggen. Ik heb een geschikte contactpersoon gevonden voor het interview dat ik wil afleggen. En wie weten lezen jullie weldra mijn artikel

ChibiFirli

 :cake: voor Sismo ;D en voor de 'geschikte contactpersoon' (klinkt mysterieus :D)
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Stev

Citaat van: Ereinion op mei 11, 2006, 08:26:43 PM
Ehm, dit klinkt hopelijk niet te raar  :-[

Nee hoor, ik kan me het helemaal voorstellen dat je deze keer niet wil. En zo te zien is het al opgelost (door een mysterieus iemand  :o )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Nou, succes met het artikel Studjourn!

Kunnen we het artikel via internet lezen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta


Ann

er zijn ook aseksuelen die geen relatie will hoor:p mij ni discrimineren e!
>:D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein