Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Beslissingen die je leven veranderen.

Gestart door NEWxRELIGION, maart 04, 2012, 01:40:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NEWxRELIGION

Hallo

Zoals jullie wel weten ( wellicht beter weten dan mij ) , zitten er in het leven een paar struikelblokken.
Dat telt dus ook voor mij , jammer genoeg! Maar het maakt ons waarschijnlijk wel harder in het leven.

Daarom begon in al mijn struikelblokken even op een rij te zetten en een oplossing te zoeken..
De twee grootste tot nu toe zijn mijn maandstonden en mijn overgewicht ..

Voor de vrouwen hier , die weten wellicht hoe zwaar het kan zijn die maandstonden..
Voor mij is dat dus 12 keer op een jaar enorm afzien voor een volledige week.
Je kent het wel , je zoekt even achter de juiste pil en dan ben je al wat beter af maar dat was niet zo bij mij ..
Ik heb zoveel pillen gehad dat ik even dacht dat mn boeltje wel naar de vaantjes zou zijn ondertussen !
Sinds kort heb ik besloten om de prikpil te nemen al heb ik daar wel allle voor en nadelen bijgenomen .

Het grootste nadeel is dat je enorm kan verzwaren ! HEEEEEEEELP ! Dit is dus iets wat ik echt niet kon erbij hebben.
Ik ben al zwaarlijvig en dan nog eens die pil , dat word lastig ! En afslanken op natuurlijke wijze is geen pretjes ..
Dit lukt me wel maar dan ben ik binnen de kortste keer mijn verloren gewicht met het dubbele erbij .. weer aangekomen.
Daarom overweeg ik een Gastric Bypass , maar ja dat is natuurlijk niet zo eenvoudig .

Ik ben namelijk 17 jaar , heb een BMI van 33 ( 160cm en 85kg ) wat dus al zwaar obees is .
Men zegt dat je een BMI van 40 moet hebben om er één te kunnen krijgen en dan zijn er nog heel wat voorwaarden.
Ga wel nog even langs een dokter en de ziekenbond voor meer informatie maar toch ..
Als blijkt dat ik een BMI van 40 moet hebben daarvoor dan zou ik nog 15 kilo moeten aankomen om kans te maken ..
Ik wil me dus niet doodeten om die bypass te krijgen en dan uiteindelijk misschien maar tot 70 kilo af te vallen .
Dan kan ik evengoed gaan sporten tot ik 15 kilo magerder ben . Het probleem is dat ik zo'n 55 a 60 kilo zou moeten wegen .
Het is moeilijk te beslissen want zoiets kan mijn hele leven veranderen .

Misschien is hier iemand die wat meer weet en mij wat kan bijleren .

Informatie over mij ;
-Heb al op dieet geweest
-Ben een vrouw
-Ben 17 jaar
-Heb een BMI van 33 ( momenteel )
-Ben 160 cm groot
-Voel me niet goed in mn vel door mijn overgewicht
-Mijn sociale leven verwatert er door
-Ik draag geen kledij meer die ik enorm leuk vind, maar kledij die ik denk dat het mijn figuur wat afslankt
-Fysiek voel ik wel dat mijn knietjes aan het eind van de dag hun rust nodig hebben

Normaal voldoe ik zowat aan de eisen voor een bypass , behalve dat mijn BMI 7percent te laag is om er één te kunnen krijgen.
En als de ziekenbond dit wel gaat dekken voor een deel , is ook maar de vraag .

Groetjes

Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

MarkA

CiteerDan kan ik evengoed gaan sporten tot ik 15 kilo magerder ben .

Dat lijkt mij de enige juiste oplossing!

Zo'n operatie moet je niet doen tenzij je leven echt in gevaar is. Het brengt op zichzelf nog weer een hoop risico's mee.

Je zegt dat je al op dieet geweest bent maar ben je ook echt bij een professionele dietist(e) geweest?
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Dutchamoeba

Citaat van: MarkA op maart 04, 2012, 02:31:21 PM
Zo'n operatie moet je niet doen tenzij je leven echt in gevaar is. Het brengt op zichzelf nog weer een hoop risico's mee.

En die risico's worden vaak zwaar onderschat!

NEWxRELIGION

Ik heb namelijk een dieet van de arts gevolgd en een dieet van een dieetiste en die zijn heel erg hard , althans voor mij toch.. Al lukt het mij om enkele kilo's te verliezen , komen deze dubbel terug.
En dat heeft een deuk in je doorzetting want ik hou namelijk altijd vol en zeur niet .. wanneer je dan toch weer aankomt heb je geen moed meer nog lang vol te houden.

Ik weet dat er veel risico's aan verbonden zijn aan zo'n operatie maar als het zo door blijft gaan dan heb ik binnenkort diabetes en versleten knieën .. zwaar overgewicht hebben heeft ook hoge risico's..
Ben erg jong en heb nu al last van hogere bloeddruk dus zo kan het verder niet meer . Het is niet dat ik dit van gisteren op vandaag wil , een bypass was altijd iets waar ik heb over nagedacht maar ik
wou zoals het hoort eerst afslanken op natuurlijke wijze . Omdat het echt niet lukt en ik toch een gewicht van 55a 60 kilo moet kunnen behalen ben ik toch meer en meer beginnen nadenken over een bypass.

Mijn vader stemt namelijk in als de ziekenbond en/of ziekteverzekering tussen komt en de dokter mij dan ook bevoegd verklaard om die operatie te laten doen. Ik heb al veel nare reacties gekregen over het feit
dat ik operatief aan mijn gewicht wil werken maar mijn gewicht bepaald nu al zolang mijn leven en ik ben het stilaan beu de laatste te zijn bij een looptest of de enige te zijn die niet in het leuke rokje kan .
Mijn overgewicht is lichamelijk niet goed maar mentaal is dit nog erger .

Natuurlijk beslis ik niets vooraleer een dokter gezien te hebben zodat ik elk detail heb gehoord!
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

purplerain

Ik weet niet precies wat het probleem is met je maandelijkse periodes maar als het de duur en de hoeveelheid is zijn er ook andere oplossingen te verzinnen dan alleen de pil.

Daarnaast zou ik zeggen, ga lekker bewegen. Een uurtje per dag wandelen doet wonderen. Eet niet meer dan 80 gram vet totaal en overschrijdt de 20 gram verzadigd vet niet. Je zult zien dat je dan langzaam maar gestaag af zult vallen.
Dit lijkt me echt veel beter dan een operatie.

Succes

MarkA

En wat natuurlijk ook geld is dat in tegenstelling tot wat men doorgaans denkt, "een dieet" inderdaad niet werkt. Je kunt niet 6 weken afvallen en dan verwachten dat alles eraf blijft. Je zult je levensstijl moeten veranderen en dat dan volhouden. En ook echt volhouden. Het is superlastig, maar het is het enige dat werkt.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

fee23

Het is misschien al een oud bericht, maar kom ik ga toch reageren want ik herken mezelf er wel in!
Zulke pijnlijke maandstonden, dat kan echt niet leuk zijn! En er kan ook meer aan de hand zijn. Ben je al eens naar een gynaecoloog geweest?
Van overgewicht weet ik alles :D Ik ben altijd al te zwaar geweest, heb altijd een heel slecht zelfbeeld gehad (is aan de betere hand nu, maar ik werk er ook aan) en ik heb een slechte manier om met eten om te gaan. Deels aangeleerd door mijn moeder en deels aangeleerd door mezelf. Ik eet mijn slechte emoties weg, of ik honger ze weg. Als er maar een ander gevoel in mijn maag zit dan verdriet of kwaadheid. Een gulden middenweg komt eraan, maar is nog niet helemaal op punt! Nu heb ik een bmi van rond de 26, en ik kom van een bmi van meer dan 34. Ik heb het allemaal zelf gedaan, zonder steun van mijn echtgenoot, zonder diëtisten en dokters en zonder operatie. Maar door calorieën te tellen, thuis oefeningen te doen en af en toe een paar weken maaltijdvervangende shakes te nemen. En het gewicht blijft er grotendeels wel af, al zijn die laatste kilo's echt wel vreselijk moeilijk! Mijn motivatie is natuurlijk wel heel groot: ik wil een gezonde mama zijn met vooral een gezond zelfbeeld, zodat ik een goed voorbeeld kan zijn voor mijn dochter. Iets wat ik zelf niet heb gehad.
Heb je al eens eerlijk bedacht waarom je teveel weegt? Eet je ongezond, te veel? Heb je vreetbuien? Eet je omdat je iets mist en een leegte wilt vullen? Beweeg je niet genoeg? Of heb je wel gezonde eet- en leefgewoonten en komt het er gewoon weer bij wat je ook doet, heb je je bloed dan al eens laten onderzoeken op schildklierproblemen? Het is niet alleen minder en gezonder eten en meer bewegen en daar een gewoonte van maken dat helpt. Je gevoelens en gedachten spelen ook een heel grote rol als je wilt vermageren. In elk geval al super dat je er nu al iets aan probeert te doen! Heel veel succes!

Jovi_Hobbes

Citaat van: fee23 op september 19, 2012, 02:24:29 PM
Nu heb ik een bmi van rond de 26, en ik kom van een bmi van meer dan 34. Ik heb het allemaal zelf gedaan, zonder steun van mijn echtgenoot, zonder diëtisten en dokters en zonder operatie. Maar door calorieën te tellen, thuis oefeningen te doen en af en toe een paar weken maaltijdvervangende shakes te nemen.
:klap: Knap hoor!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

FlowerPower

Wat goed Fee dat je zonder enige hulp zo ver geraakt bent! Er zijn niet veel vrouwen die het je nadoen.
Nog heel veel succes ermee!

Fricai

Nice idd. :)
Ik heb altijd al zo het idee dat wilskracht belangrijker is dan fancy middelen.

fee23

Oh haha bedankt! :D Ja wilskracht en zelfdiscipline, of in mijn geval (want die twee dingen heb ik niet :ange:) extreme koppigheid ;D