Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

House seizoen 8 episode 9

Gestart door Lizzie7, maart 04, 2012, 10:36:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheKingofAce

Onzin (mijn mening; de jouwe is voor jou natuurlijk geldig). House is een briljante show, seizoen 8 is aan het begin een beetje zwak maar word beter. :)

Jammer dat dit het laatste seizoen is, maar aan alles komt een eind (behalve aan Doctor Who, hopelijk).
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

MarkA

Ja het is briljant als House z'n ding doet maar dan gooien ze er zo nodig een baby bij in en dat is gewoon dom. Amerikaanse shows kunnen nog wat van Britse leren waar ze soms slechts 6 afleveringen per seizoen hebben om alles een beetje vers en fris te houden.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

TheKingofAce

Cuddy d'r adoptie-poging? Levert wel een aantal leuke House/Wilson scenes op :)

Let's agree that we like different things: yay for diversity!
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

MarkA

Ja precies. Over smaak valt niet te twisten, behalve op het internet!
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Veke

Op het topic dat ik geopend heb, komen niet zo veel reacties, maar er zijn wel veel views. De aandacht is er dus wel, maar velen weten blijkbaar niet goed wat zeggen? Als er geen reacties meer komen, zet ik het topic nog een keer bovenaan met de link naar AVEN erin.

Dutchamoeba


fee23

Deze heb ik niet gezien. Maar het verbaast me niets! Als je naar zulke series kijkt wil je toch gewoon ontspannen, ik heb daar nog niet veel echt informatieve afleveringen van gezien eigenlijk :) Ze hadden ooit eens een aflevering over een broertje en een zusje die allebei héél vroeg in de puberteit kwamen. Ik dacht joepie, een aflevering over pubertas praecox! Mijn broers en ik hebben dat. Toen bleek dat het door een speciale deo van de papa kwam en er werd helemaal niet over pubertas gesproken. Niks dus ;D Maar dat lijkt me wel normaal. 'k Zou er niet teveel achter zoeken, ook al is het jammer!

Dutchamoeba

Op zich heb je daar wel gelijk in, hoewel wij een verkeerde representatie van aseksualiteit niet kunnen gebruiken, omdat dat onze acceptatie veel moeilijker maakt...

TheKingofAce

Citaat van: fee23 op maart 07, 2012, 12:21:19 PM
ik heb daar nog niet veel echt informatieve afleveringen van gezien eigenlijk :)

Verrassend, aangezien sommige med-students uit Engeland in hun colleges naar House afleveringen moeten kijken. Het is wel degelijk een informatieve show, maar als je naar Untamed and Uncut kijkt en hoopt te leren wat jonge dwergkonijntjes eten kom je niet ver. Praktisch elke aflevering is informatief, de aflevering die we bespreken laat ons weten dat ("according to this article") 1% van de bevolking zich als aseksueel identificeert, dat het gebrek aan sex-drive ook door een tumor veroorzaakt kán worden, ik kan wel even doorgaan.
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

fee23

Citaat van: Dutchamoeba op maart 07, 2012, 02:02:53 PM
Op zich heb je daar wel gelijk in, hoewel wij een verkeerde representatie van aseksualiteit niet kunnen gebruiken, omdat dat onze acceptatie veel moeilijker maakt...
Als je op je achtste al menstrueert, borsten en okselhaar hebt en groter en dikker bent dan je klasgenoten, zou het ook helpen dat meer mensen er tenminste iets over weten.

En voor mensen die later geen dokter worden, vind ik niet dat er veel nuttige informatie in House MD te vinden is ;D

TheKingofAce

Mag je vinden, ik snap best dat er mensen zijn die het filosofische/medische/psychologische aspect niet interessant vinden. Ik ben bijvoorbeeld wel blij dat ik een CVA kan herkennen dankzij House, maar dat bedoel ik.. 't is informatief als je de informatie die er in zit er ook uit wilt halen. Logisch.
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

fee23

Dat vind ik juist wel interessant, en een beroerte kan ik ook herkennen. Maar ik ga het niet uit series halen omdat daar ook veel foute info kan tussen zitten. Van ER vond ik dat vroeger ook, tot ze een paar dokters interviewden die vertelden hoeveel fouten ze al hadden gezien in de show. Dus pas ik daar wat mee op.

AceVentura

Ik heb de serie ook een tijdje gekeken en had bij sommige afleveringen wel het idee dat ze zo rondom een onderwerp waren gemaakt dat het waarschijnlijk de bedoeling was om wat aandacht voor dat onderwerp te vragen. Welke onderwerpen dat waren weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik dacht "Op zo'n manier zou je ook aseksualiteit wel eens in een aflevering kunnen verwerken" :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

TheKingofAce

Citaat van: fee23 op maart 07, 2012, 04:34:55 PM
Dat vind ik juist wel interessant, en een beroerte kan ik ook herkennen. Maar ik ga het niet uit series halen omdat daar ook veel foute info kan tussen zitten. Van ER vond ik dat vroeger ook, tot ze een paar dokters interviewden die vertelden hoeveel fouten ze al hadden gezien in de show. Dus pas ik daar wat mee op.

House is inderdaad ook niet zonder fouten, er was een aflevering waarin House 't broodje hamburger van een werknemer wou eten en zij zei hepatitis C te hebben, waarop hij het broodje laat liggen. Hepatitis C word (naar wij weten) niet via voedsel overgedragen (tenzij je bloedend ontstoken tandvlees hebt.. dan misschien). Al zit het vaak goed in elkaar.

Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die naar aanleiding van dit topic de betreffende aflevering gezien hebben en er iets over kwijt willen :)
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

Uffie

Helaas, ik heb de aflevering niet gezien, alle links die ik erover vind en aanklik geven aan dat het niet zichtbaar is omdat ik niet in de juiste postcode, of iets dergelijks zit. Heeft iemand tips voor een internationale link?
Ik heb er wel wat over gelezen, en heb me er behoorlijk kwaad  >:( over gemaakt! Er zijn bijvoorbeeld mensen die op hun werk uit de kast zijn gekomen, en na deze aflevering de hele tijd moeten aanhoren: en, hoe gaat he nu met je chemotherapie?
Daarom wil ik jullie vragen om deze petitie te ondertekenen:
http://www.change.org/petitions/creator-and-executive-producer-house-reconsider-your-portrayals-of-asexual-characters
Lees het even rustig door, niets hoeft natuurlijk!
Is there any escape - A guy called Gerald