Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

House seizoen 8 episode 9

Gestart door Lizzie7, maart 04, 2012, 10:36:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Zo te zien hebben er al veel mensen gereageerd!

TheKingofAce

Een bijzonder boeiend initiatief, gezien House binnenkort stopt. Zo'n petitie zorgt natuurlijk wel voor awareness, dus dat is goed.

Overigens geloof ik dat de schrijfster zich al verontschuldigd heeft:
"I am trying to communicate with several of the people of the asexual community who were displeased, so forgive me if I repeat myself. I did a lot of research on asexuality for the episode. My original intent was to introduce it and legitimize it, because I was struck by the response most of you experience, which is similar to the prejudice the homosexual community has received. People hear you're asexual and they immediately think, "What's wrong with you, how do I fix you?" I wanted to write against that. Unfortunately, we are a medical mystery show. Time & again, my notes came back that House needed to solve a mystery and not be wrong. So in THIS CASE, with THESE patients, it was a tumor near the pituitary. But I hoped I could (now it seems unsuccessfully) introduce asexuality to the general public and get them asking questions. All they need to do is one google search and they can see for themselves it's a real community of great people. Originally, part of my dialog included thoughts about whether as a species we've grown past sex. Any time we tackle a subject, we risk the possibility of not doing it justice. I apologize that you feel I did you a disservice. It was not my intent. Asexuality is a new topic for me and definitely one I find fascinating. It is a subject I would like to continue to explore here or ..on future shows I write for. I think it speaks to where humans are now and where we are going. I will do my best in the future to do it justice. Thank you for feedback and please share any and all thoughts."
"I appreciate your frustration. I can only say to you that through my research (Which included long visits to http://asexuality.org), I have my eyes opened to your community & if I did you a disservice here, I will try again in the future because I think your community is one that is growing and says a lot about what it is to be human today (tho historically there have been aces a plenty). Again, I'm sorry to do your community I disservice. I wanted to get a dialog going w/the public about asexuality but there are many masters to please in TV. I am open to any and all comments, suggestions, critiques. (This does remind me a a frustration for a writer for the CW who vented that they could never cast African American characters as criminals because the network was too afraid of offending them. Not a direct corollary, but perhaps speaks to the day when ppl respect asexuality as an orientation enough that we can do a story with the medical condition and it won't discredit it all). Thank you for letting me explain myself/ramble."
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

TheKingofAce

Citaat van: Dutchamoeba op maart 08, 2012, 10:27:07 PM
Zo te zien hebben er al veel mensen gereageerd!

Dat was wel te verwachten, de Amerikaanse ace-community heeft volgens mij al anderhalve maand, als het al niet meer is, de tijd gehad om woedende reacties los te laten.
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

MarkA

CiteerAll they need to do is one google search

Is die schrijfster nou echt zo naïef dat ze denkt dat mensen dat echt gaan doen?
Then, if you don't believe it all the magic is dead

TheKingofAce

De mensen die zichzelf in dit paar dachten te herkennen misschien eerder dan de rest van de wereld.
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

Fricai

Ik vind de verontschuldiging nog wel aardig, en kan me zo voorstellen dat er idd geen ruimte zou zijn in een serie als House voor een aflevering waarin hij ongelijk krijgt en iemand aseksueel happily ever after is... Zal inderdaad niet ten goede komen aan maatschappelijke acceptatie, maar in principe kunnen de schrijvers ook weinig doen aan de kortzichtigheid van mensen. Het is tenslotte 'maar' een tv serie, niet je biologieboek van middelbare school.

Kan me echter ook goed vinden in de reactie bij die petitie.

MarkA

Citaat van: Fricai op maart 08, 2012, 11:04:44 PM
kan me zo voorstellen dat er idd geen ruimte zou zijn in een serie als House voor een aflevering waarin hij ongelijk krijgt

Ja dat is wel jammer. Maar aan de andere kant, er was ook een aflevering waarin het wél Lupus was, dus misschien kunnen ze nog een keer afwijken van het patroon ;)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

TheKingofAce

True. Maar inderdaad, dit is show met medische mysteries en als je daarvoor kijkt dan is kijken hoe House een medische verklaring vind en welke gedachtengang de partner had interessanter.
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

Fricai

Wat mij betreft hadden ze beter uberhaupt niet zo'n patroon. xD Elke aflevering is zo belachelijk voorspelbaar. :P
LE is trouwens toch gewoon een testbare 'medische verklaring'?

AceVentura

Ik zou het echt heel jammer vinden als er echt zoveel negatieve reacties richting de makers van House zijn gegaan als hier gesuggereerd wordt. Zoals ik in m'n vorige post al schreef ben ik niet van mening dat ze iets fout hebben gedaan, en de reactie die hier door thekingoface is gepost bevestigd dat alleen maar. Ik kan helaas alleen oordelen zonder de aflevering zelf gezien te hebben, dus dat is het enige voorbehoud :)

Het zou echt jammer zijn als iemand met de juiste intenties, al dan niet met fouten, een onderwerp probeert aan te halen en vervolgens alleen maar een enorme lading kritiek over zich heen krijgt. Die zal dan de volgende keer ook wel twee keer nadenken of het onderwerp wel de aandacht moet krijgen, met als netto resultaat: nog minder aandacht.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

TheKingofAce

AceVentura, ik vrees dat je angsten gegrond zijn.

Deze man had een medische verklaring waardoor hij geen seks wilde, heeft dit geassocieerd met aseksueel zijn en vervolgens heeft hij een vriendin gevonden die coïtus 'opgeofferd' heeft om bij hem te zijn.
Naar mijn mening hebben ze dus inderdaad niets fout gedaan. Persoonlijk vind ik, dit verhaal van die vrouw, een enorm hoopgevend idee.
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

Jovi_Hobbes

Dat klinkt inderdaad helemaal niet als zo'n slechte verhaallijn.

Als ik de reactie van de schrijfster zo lees was het echt haar bedoeling om iets meer bekendheid aan aseksualiteit te geven en voor zo'n serie als House moet er natuurlijk een mysterie met zeldzame oorzaak achter zitten. Op een andere manier had ze het thema er niet in kunnen verwerken denk ik. En dan kun je inderdaad van mening zijn dat ze het beter niet had kunnen doen, maar persoonlijk denk ik dat het wel het effect heeft dat aseksualiteit meer bekendheid krijgt en dat mensen die er echt in geïnteresseerd zijn er wel naar gaan Googelen. Dat mensen negatieve reacties krijgen is vervelend, maar dat betekent wel dat erover wordt gepraat en je de gelegenheid krijgt om uit te leggen hoe het wel zit. Wat er gezegd wordt in de petitie is op zich ook wel waar en het kan geen kwaad als de programmamakers erop worden gewezen (wat dus al is gebeurd), maar ik kan me niet zo goed verplaatsen in de boosheid. Het is een tv-serie, geen documentaire. Daar komt nog bovenop dat het House is, die is overal cynisch en beledigend over.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TheKingofAce

Mag ik gewoon even zeggen, dat ik de open-mindedness die ik in dit draadje tegenkom hoopgevend vind? De meeste andere discussies binnen de ace-community die ik bekeken heb waren bijzonder eenzijdig, hier word er van meerdere kanten naar de situatie gekeken. Da's wel een stukje taart waard. :cake:
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

Fricai

Een deel van de ace community is wel redelijk verbitterd. Maar als je leest wat sommige mensen over zich heen krijgen snap ik wel waar het vandaan komt... Remember dat de maatschappij in de VS nog wat kortzichtiger/xenofober is dan de onze (lees; fucking achterlijk).

Ik heb ook wel mijn momenten dat ik echt moe word van de 'normale mensen' en hun ideeën trouwens. :P Maarja idd, je kan niet van een random televisieshow verwachten dat ze de programma's helemaal aanpassen om niemand in de wereld te irriteren... het moet leuk zijn, verkopen, etc. :P

MarkA

Alles voor de kijkcijfers. Het was een kwestie van tijd voor AVEN ermee te maken kreeg. De IT wereld kan erover meepraten ::)
Then, if you don't believe it all the magic is dead