Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoe gaat zo'n relatie aseksueel-seksueel?

Gestart door CJ, juni 02, 2012, 01:49:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Honger

Lama, ik kijk niet echt anders tegen mijn relatie aan. Ik heb door jullie nu wel een andere visie tov het probleem hetgeen mijn benadering van de situatie wel wat genuanceerder maakt, maar niet simpeler.

Jinny

Honger, als lesbienne in relatie met een hetero aseksuele vrouw kan ik je verkondigen dat het nooit gemakkelijk is.

jojo2003

Citaat van: Jinny op november 14, 2012, 08:56:16 PM
Honger, als lesbienne in relatie met een hetero aseksuele vrouw kan ik je verkondigen dat het nooit gemakkelijk is.

Klopt helemaal Jinny, het wordt niet gemakkelijk. Helaas blijft het verschil in gevoel bestaan, maar in mijn geval heeft het wel geholpen om er wat genuanceerder naar te kijken. Ik hoop voor jou ook Honger.

Lana


Het is soms heel erg begriploos,
vrij vaak irritant. De ene vind te weinig seks en de ander te veel,
die blijft altijd bestaan.

Het is makkelijker als je een partner hebt die deelneemt aan het huishouden,
waar mijn vent het veel laat afweten. Dus dan krijg je dat je veel werkt, groten deels het huishouden alleen doet
en dan ook nog een geforceerd trucje moet doen en voor de aseksuele partij, nou dan gaat dat echt heel eenzijdig voelen.

Dus doe dat vooral niet :D

Imogen

Omdat ik zaterdag a.s. aan het Symposium van de Transgender werkgroep mee ga doen om voorlichting te geven over asexualiteit, moest ik weer aan mijn eerste sexuele relatie denken. Toen ik nog niet wist dat ik asexueel ben. Hij wist dit toendertijd ook niet.
Via Facebook ben ik hem weer op het spoor gekomen. Ik vraag me nu af of ik contact met hem zal opnemen (we hebben elkaar al jaren niet gezien omdat ik niet meer in zijn uitgaanscircuit zit) om te vertellen dat ik sinds vorig jaar uit de kast ben gekomen. Hij denkt namelijk nog steeds dat het mede aan hem lag dat het is uitgegaan. En voor een deel aan mij omdat ik op het gebied van sex ´moeilijk´ deed. Ik weet niet of hij er op zit te wachten, maar mocht in volgend jaar in de media komen (ben een boek aan het schrijven over mijn geaardheid en dat ik met mezelf ben getrouwd), dan heb ik liever dat hij het van mij hoort en niet via iemand anders. Dilemma, dilemma.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Lag het dan niet ook voor een deel aan hem, of aan jullie combinatie die niet klopte, dat je uit elkaar bent gegaan? Ik bedoel: het ligt toch nooit helemaal zwart-wit?

Ik denk dat je vooral bij jezelf moet blijven en nagaan waar je jezelf het prettigst bij voelt: zelf vertellen of via je boek. Je kunt het niet voor hem invullen, tenslotte.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Milie

Vraag aan de aseksuelen die relatie hebben met iemand seksueel (misschien is dit antwoord al aan bod gekomen ma soit): hoe maken jullie die 'klik' dat het wel lukt? Ik ben er nog niet uit hoor...  :78:
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

AniMeshorer

Citaat van: Milie op oktober 16, 2014, 07:35:12 PM
Vraag aan de aseksuelen die relatie hebben met iemand seksueel (misschien is dit antwoord al aan bod gekomen ma soit): hoe maken jullie die 'klik' dat het wel lukt? Ik ben er nog niet uit hoor...  :78:

Waarom wil je nu precies die klik maken? Je hebt een erg stabiele relatie en een zeer begripvolle partner. Je hoeft niet te veranderen voor hem, want hij houdt duidelijk van je zoals je bent. Tenzij je zelf om een bepaalde reden toch tot seks wil overgaan, maar hoe die "klik" maken is niet eenvoudig ... Ik denk dat iedereen die dat doet een andere versie van de feiten zal geven. Bij de ene werken bepaalde methodes wel, de ander heeft juist op een andere manier die klik gemaakt, ik vrees dat dit behoorlijk verschilt van persoon tot persoon.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.