Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik zou graag in contact komen met a-seksuele mannen.

Gestart door xander, juli 05, 2012, 10:04:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander


Ik zou graag in contact komen met a-seksuele mannen. Gewoon om schriftelijk wat ervaringen uit te wisselen. Zelf ben ik op DEZE site een aantal maanden geleden op totaal onbegrip gestoten als ik aangaf dat ik een a-seksuele man was. Ik was in de ogen van sommigen een flauwe grappenmaker wat ik erg vond omdat ik het initiatief voor AVEN wel kan waarderen. Alleen spijtig dat het bijna uitsluiten vrouwen zijn die toegeven a-seksuieel te zijn. (Zelf wil ik anoniem blijven omdat a-seksualiteit bij mannen niet aanvaard wordt)
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

Fricai

Hmm, volgens mij zijn er best wat mannen actief op het moment (ik bijv). Wel minder misschien, maar het is iig niet bijna uitsluitend vrouwen.

Zelf ben ik zo 'uit de kast' als maar mogelijk, en van familie, vrienden, etc nooit last/vervelende reacties gehad. Dus hangt af van je omgeving of het bij mannen aanvaardt wordt of niet. ;)

Demon

ik zou het wel fijn vinden als er meer aseksuele mannen te voorschijn kwamen hoor! meer keus! :D
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

xander

Ik zou graag willen weten hoe het er aan toe gaat in een relatie tussen een a-seksuele man en een seksuele vrouw. Ik vraag me af in hoeverre mijn relatie vergelijkbaar is met andere in gelijkaardige situatie.

Kan zo'n relatie overleven? Is er plaats voor een of andere soort  intimiteit? Is er seks tussen de partners of niet? Is overspel onvermijdelijk? Geeft dit dikwijls ruzie of is men meer gelaten? Staan vrouwen er meer voor open dan mannen om in dergelijke relatie te blijven? En zo ja, waarom doen ze dat. Waarom zijn die mannen ooit getrouwd? Wisten ze vooraf dat ze zo waren of zijn ze dat pas te weten gekomen na hun huwelijk? Zijn hoger opgeleiden meer of minder bereid om in een dergelijke relatie te blijven?

Allemaal vragen waar ik pas een zicht op kan krijgen als er veel mannen reageren en hun bevindingen vrijgeven. Vrouwen in dergelijke situatie mogen natuurlijk ook reageren, alle informatie is welkom.

Ik vrees dat de mannen hier eerder de uitzondering zijn, niet dat ze er niet zijn, maar het taboe is nog veel te groot om er echt over te praten.
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

Jovi_Hobbes

Er zijn hier zeker wel mannen hoor, maar ik denk dat veel van de vragen die je stelt niet zomaar op dit forum beantwoord kunt krijgen. We zijn maar een relatief klein clubje en uit zo weinig ervaringen kun je gewoon geen conclusies trekken over hoe relaties tussen seksuelen en aseksuelen verlopen. Er komen zo veel factoren bij kijken, dat elke relatie, net als bij "normale" relaties, verschillend is. De eerste paar vragen durf ik nog wel van een antwoord te voorzien:

Citaat van: xander op juli 06, 2012, 05:22:05 PM
Kan zo'n relatie overleven?
Ja, er zijn voorbeelden van gemengde relaties die succesvol zijn

Is er plaats voor een of andere soort  intimiteit?
DAt is zeker mogelijk. Het verschilt alleen per persoon waar de grens ligt. Aseksueel betekent niet per definitie geen enkele behoefte aan intimiteit.

Is er seks tussen de partners of niet?
Dat kan, maar ook dat verschilt weer van persoon tot persoon

Is overspel onvermijdelijk?
Natuurlijk niet, maar het is wel belangrijk om te blijven communiceren zodat beide partners zich gelukkig blijven voelen in de relatie.


Citaat van: xander op juli 05, 2012, 10:04:36 PM
Zelf ben ik op DEZE site een aantal maanden geleden op totaal onbegrip gestoten als ik aangaf dat ik een a-seksuele man was. Ik was in de ogen van sommigen een flauwe grappenmaker wat ik erg vond omdat ik het initiatief voor AVEN wel kan waarderen.
Deze opmerking begrijp ik niet goed. Zeg je nu dat je op dit forum bent uitgelachen omdat je als man aangeeft aseksueel te zijn?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Veel valt er niet meer aan te vullen met de antwoorden van jovi  :klap:

Ook ik verbaas me over de slechte ervaring op het  forum , was dat hier op het Nederlandstalige forum ? Ik loop hier nu inmiddels bijna twee jaar mee en kan niet anders zeggen dan dat het er over het algemeen heen gemoedelijk aan toe gaat. Ik ben zelf ook een man en heb geen vervelende ervaringen op dit forum.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Demon

die slechte ervaring kan ik wel enigzins inzien, ik heb het niet gezien overigens, maar net als in mijn ik ben terug post poste ook iemand (ben je naam kwijt) en hij/zij begon over typ/spelfouten..
tsja, daar voel ik me ook wel aangevallen bij, want sinds wanneer boeit een spel of typefout nu? dan moet je niet op een forum gaan kijken want daar is dat nu eenmaal zo..
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

xander

Citaat van: xander op april 03, 2008, 10:51:17 PM
Ik heb mijn geaardheid kenbaar gemaakt op een ander forum en werd er gewoon niet geloofd. Ik was een leugenaar die zever verkocht. Iemand heeft me naar hier doorverwezen.

Even gaan terug zoeken, en sorry voor de beschuldigingen maar het is blijkbaar niet op deze site (zoals ik oorspronkelijk dacht). Ik vind het ergens wel vervelend dat dingen die vier jaar geleden gezegd zijn nog altijd door iedereen opgezocht kunnen worden.
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

xander

Citaat van: Jovi_Hobbes op juli 06, 2012, 07:47:29 PM
Er zijn hier zeker wel mannen hoor, maar ik denk dat veel van de vragen die je stelt niet zomaar op dit forum beantwoord kunt krijgen. We zijn maar een relatief klein clubje en uit zo weinig ervaringen kun je gewoon geen conclusies trekken over hoe relaties tussen seksuelen en aseksuelen verlopen.

Ik ben niet met een wetenschappelijke studie bezig. Ik wil gewoon aan de hand van wat verhalen wat meer feeling krijgen over hoe het er bij andere aan toe gaat om op die manier mezelf beter een plaats kunnen geven. Ik voel me een echt buitenbeentje. Ik vind hier weinig concrete verhalen vanuit het standpunt van een a-seksuele man. En nu ga ik me terug wat verdiepen in de rubriek 'bel-aven-issen', misschien lees ik daar nog wel een interessant verhaal.
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

Jovi_Hobbes

Citaat van: xander op juli 07, 2012, 03:21:36 PM
Even gaan terug zoeken, en sorry voor de beschuldigingen maar het is blijkbaar niet op deze site (zoals ik oorspronkelijk dacht). Ik vind het ergens wel vervelend dat dingen die vier jaar geleden gezegd zijn nog altijd door iedereen opgezocht kunnen worden.

Gelukkig maar dat het niet hier was. Het zou ook vreemd zijn als je op een forum over aseksualiteit uitgelachen zou worden als je zegt dat je aseksueel bent.

Wat je andere opmerking betreft: we verwijderen oude discussies niet zomaar omdat ze vaak jaren later nog even interessant en relevant zijn. Wel kun je zelf altijd je eigen berichten verwijderen als je dat echt wilt, maar zeker bij een diepgaande discussie is dat wel jammer, want een nieuwe lezer kan het moeilijker volgen als er opeens berichten tussenuit zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: xander op juli 07, 2012, 03:30:02 PM
Ik ben niet met een wetenschappelijke studie bezig. Ik wil gewoon aan de hand van wat verhalen wat meer feeling krijgen over hoe het er bij andere aan toe gaat om op die manier mezelf beter een plaats kunnen geven. Ik voel me een echt buitenbeentje. Ik vind hier weinig concrete verhalen vanuit het standpunt van een a-seksuele man. En nu ga ik me terug wat verdiepen in de rubriek 'bel-aven-issen', misschien lees ik daar nog wel een interessant verhaal.

Je zou natuurlijk ook zelf een topic kunnen beginnen hierover. Er lopen hier vast wel mannen rond die serieus op jouw vragen willen ingaan. Verwacht alleen geen eenduidige antwoorden, want iedereen is anders.
Overigens denk ik dat aseksuele mannen en vrouwen in de basis tegen dezelfde problemen aanlopen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Citaat van: xander op juli 07, 2012, 03:21:36 PM
Even gaan terug zoeken, en sorry voor de beschuldigingen maar het is blijkbaar niet op deze site (zoals ik oorspronkelijk dacht). Ik vind het ergens wel vervelend dat dingen die vier jaar geleden gezegd zijn nog altijd door iedereen opgezocht kunnen worden.
Misschien een enigszins offtopic reactie hierop:
Bedenk je bij alles wat je op internet zet (niet alleen hier maar overal) dat je het er waarschijnlijk nooit meer weg krijgt. Zelfs al zouden we de berichten hier verwijderen dan heeft bijvoorbeeld google ze vast nog wel ergens in een cache staan die iedereen kan opvragen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

xander

Citaat van: Jovi_Hobbes op juli 08, 2012, 10:58:41 AM
Overigens denk ik dat aseksuele mannen en vrouwen in de basis tegen dezelfde problemen aanlopen.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mannen dit op een totaal andere manier ervaren (of ben ik anders?) Hierover uitweiden lijkt me dan weer lopen over gevaarlijk diep water zonder dat je kan zwemmen. Het is precies daarom dat ik zit te vissen naar hoe mannen dit ervaring, maar heb de indruk dat ik achter het net vis.

Maar ik zal het proberen te verduidelijken met een metafoor: Vrouwen botsen tegen de seksualiteit van hun seksuele partner, maar a-seksuele mannen zouden wel eens BIJKOMEND verpletterd kunnen worden onder de druk van hun eigen seksualiteit. You get the picture?
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

Happy

Citaat van: xander op juli 09, 2012, 05:46:48 PM
Maar ik zal het proberen te verduidelijken met een metafoor: Vrouwen botsen tegen de seksualiteit van hun seksuele partner, maar a-seksuele mannen zouden wel eens BIJKOMEND verpletterd kunnen worden onder de druk van hun eigen seksualiteit. You get the picture?

Vind je het erg dat ik je metafoor niet begrijp? A-seksuele mannen die verpletterd kunnen worden onder hun eigen seksualiteit  ???.
Ik kan mij prima vinden in de opmerking van Jovi (als a-seksuele man). Volgens de definitie ervaren zowel a-seksuele mannen als vrouwen geen seksuele aantrekkingskracht tot wie dan ook.

MarkA

Citaat van: xander op juli 09, 2012, 05:46:48 PM
Maar ik zal het proberen te verduidelijken met een metafoor: Vrouwen botsen tegen de seksualiteit van hun seksuele partner, maar a-seksuele mannen zouden wel eens BIJKOMEND verpletterd kunnen worden onder de druk van hun eigen seksualiteit. You get the picture?

Ik vind het niet echt een metafoor :P Ik denk dat ik je wel begrijp, maar het zit toch ook tussen je oren. Je wordt alleen verpletterd onder die druk als je dat laat gebeuren. Je moet je over het idee heen zetten dat je je moet "bewijzen" als man (daar heb je het toch over?). Zeker tegenover je partner.
Then, if you don't believe it all the magic is dead