Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik zou graag in contact komen met a-seksuele mannen.

Gestart door xander, juli 05, 2012, 10:04:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Bij mannen kan er misschien wat meer druk van buitenaf zijn omdat dat zo "hoort". Je "hoort" stoere praat over seks gerelateerde zaken te hebben. Ik heb die totaal niet en daar wordt wel eens een opmerking over gemaakt omdat dat opvalt, maar verder denk ik niet dat ik het heel erg anders ervaar ... en tja, die opmerkingen daar kan je je aan storen of niet. Ik stoor me er niet aan en dan is het onderwerp vaak ook zo weer van tafel.
Is dat wat je bedoelt ?

Als je puur contact zoekt om een paar vragen te stellen die je niet openbaar op het forum durft te zetten, ga je gang en stuur maar een PM. Als je enigszins meer dan dat verwacht denk ik niet dat ik de juiste persoon ben.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

xander

Citaat van: Happy op juli 09, 2012, 06:54:58 PM
Vind je het erg dat ik je metafoor niet begrijp? A-seksuele mannen die verpletterd kunnen worden onder hun eigen seksualiteit  ???.
Ik kan mij prima vinden in de opmerking van Jovi (als a-seksuele man). Volgens de definitie ervaren zowel a-seksuele mannen als vrouwen geen seksuele aantrekkingskracht tot wie dan ook.

Voila, als ik dat  dan lees heb ik weer sterk de indruk dat ik de dingen toch heel anders ervaar dan andere a-seksuele mannen. Jullie doen alsof er inwendig geen enkele spanning aanwezig is bij a-seksuele. Ik ben nooit echt vrede kunnen nemen met mijn situatie. Ik heb wel degelijk seksuele behoeften maar die zijn niet gericht op andere personen.

Ik ben een vat dat onder druk staat, en daar waar bij anderen een vrouw het suppappeke (ventiel) is dat de druk laat ontsnappen is er bij mij helemaal geen suppappeke.  Is dat een duidelijker beeld.
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

Jovi_Hobbes

Dit betekent waarschijnlijk dat je een type A of C aseksueel bent: http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=A_B_C_D
Je hebt wel een libido maar voelt geen seksuele aantrekkingskracht naar andere mensen. Zowel mannen als vrouwen kunnen type A of C zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citaat van: xander op juli 10, 2012, 06:01:15 PMIk ben een vat dat onder druk staat, en daar waar bij anderen een vrouw het suppappeke (ventiel) is dat de druk laat ontsnappen is er bij mij helemaal geen suppappeke.  Is dat een duidelijker beeld.

Heb je het over libido? (Want dat ken ik...) Of is er meer dan, eh, enkel dat gevoel dat er iets moet gebeuren?  :P

chayq

Citaat van: xander op juli 05, 2012, 10:04:36 PM

Ik zou graag in contact komen met a-seksuele mannen. Gewoon om schriftelijk wat ervaringen uit te wisselen. Zelf ben ik op DEZE site een aantal maanden geleden op totaal onbegrip gestoten als ik aangaf dat ik een a-seksuele man was. Ik was in de ogen van sommigen een flauwe grappenmaker wat ik erg vond omdat ik het initiatief voor AVEN wel kan waarderen. Alleen spijtig dat het bijna uitsluiten vrouwen zijn die toegeven a-seksuieel te zijn. (Zelf wil ik anoniem blijven omdat a-seksualiteit bij mannen niet aanvaard wordt)

Hey, Zelf ben ik ook aseksueel en ik ben homoromantic .. en ik er zijn best veel homo mannen en hetero mannen en vrouwen die het van mij weten, en verder accepteren en respect ervoor hebben.
Ze geven aan dat ze het zelf niks anders kennen maar wel goed vindt dat ik vol vertrouwen er voor open door ga.
Accepteer jezelf en wees trots en dan zullen andere je niet neerbuigend aan gaan kijken.
En doen ze het wel dan zijn het waarschijnlijk mensen die zelf iets hebben of omdat het anders is bang ofzo..
Mensen verzinnen van alles om iemand anders uit te lachen maar voel je niet aangevallen en zeker niet hier op
AVEN! Dus bij deze welkom!! nog een stukje taart voor jou  :cake: :cake: :cake: :cake:

mimsel

Welkom  :handschudden:

Neem een stukje  :cake: :cake: :cake:
Succes met alles

Groetjes Mimsel

_dystopian_

Inderdaad als man is het niet zo simpel. Ik ben totaal nog niet ge'out, maar ik hoor zo vaak "mannen kunnen niet zonder blabla" en dan zeg je, niet allemaal... Krijg ik meestal nogal gekke reacties :D! Gisteren kwam ik een meisje tegen dat ik paar maanden geleden mee had gepraat op een feestje. Zo verschoot toen ik zei dat ik nog steeds geen vriendin had/heb gehad. Toen dat ik zei dat ik het niet erg vond zei ze "hoe kan dat, mannen kunnen niet zonder". Ik zei dat kan echt wel hoor. Gewoon de verwarring op haar gezicht was kosteloos  ;D

Fricai

Hoor ook wel veel dat mannen er veel moeite mee hebben als ze single zijn of iig niet krijgen wat ze willen.
Ook nooit zoveel last van zelf.

Altijd jammer dat mensen denken in termen van 'mannen' en 'vrouwen' alsof ze stuk voor stuk hetzelfde in elkaar zitten.  :-\

_dystopian_

Citaat van: Fricai op september 11, 2012, 11:00:38 PM
Hoor ook wel veel dat mannen er veel moeite mee hebben als ze single zijn of iig niet krijgen wat ze willen.
Ook nooit zoveel last van zelf.

Altijd jammer dat mensen denken in termen van 'mannen' en 'vrouwen' alsof ze stuk voor stuk hetzelfde in elkaar zitten.  :-\

Ik denk dat seksualiteit normaal verdeeld is en net hetzelfde voor man en vrouw. Het is enkel maatschappelijk meer aanvaard dat mannen meer seksueel zijn en vrouwen net minder. Enorm jammer vind ik.

chayq

Citaat van: _dystopian_ op september 11, 2012, 10:14:16 PM
Inderdaad als man is het niet zo simpel. Ik ben totaal nog niet ge'out, maar ik hoor zo vaak "mannen kunnen niet zonder blabla" en dan zeg je, niet allemaal... Krijg ik meestal nogal gekke reacties :D! Gisteren kwam ik een meisje tegen dat ik paar maanden geleden mee had gepraat op een feestje. Zo verschoot toen ik zei dat ik nog steeds geen vriendin had/heb gehad. Toen dat ik zei dat ik het niet erg vond zei ze "hoe kan dat, mannen kunnen niet zonder". Ik zei dat kan echt wel hoor. Gewoon de verwarring op haar gezicht was kosteloos  ;D

Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken. :P lol we gaan even door de waarschuwing heen :P

Maar ik hoor dat veel in de homowereld van andere homo's die zeggen ook veel en snel dat ik ziek ben omdat ik geen verlangens naar seks heb.
Ik zeg altijd er is veel meer in de wereld dan seks, je kan je partner ook pure liefde geven en romantiek, en vaak krijg je als reactie maar seks is liefde, XD

Jovi_Hobbes

Oh, seks is liefde is zo'n dooddoener. Als seks de enige uiting van liefde was, dan zouden we in een heel deprimerende wereld leven.

En die waarschuwingen over oude topics moet je inderdaad vooral negeren  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

chayq

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 04, 2013, 07:56:39 PM
Oh, seks is liefde is zo'n dooddoener. Als seks de enige uiting van liefde was, dan zouden we in een heel deprimerende wereld leven.

En die waarschuwingen over oude topics moet je inderdaad vooral negeren  :D

haha inderdaad. zo vaag soms eh :P
Negeren ja altijd leuk :P