Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Je zal het maar zijn op TV

Gestart door MarkA, oktober 26, 2012, 02:48:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Demon

ik vind het wel interessant om te kijken, wel ander emening op veel gebieden maarja dat is dan maar zo ;)
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

Sismo

Rianne, ik vind dat je enorm veel lef hebt gehad om hier aan mee te werken  :klap: Ik zou het nooooit gedurfd hebben! Bedankt! (want door dit programma is aseksualiteit toch een stukje meer op de kaart gezet!)  :visibility:!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Dutchamoeba

Ja, hartelijk dank, Rianne!  :visibility: Er zaten best veel positieve aspecten aan de aflevering, zoals het noemen van aseksualiteit als geaardheid, en het feit dat wat vriendinnen wel geloofden dat het bestond.

fee23

Heb het eerste stuk al kunnen bekijken op de site, voordat de connectie met de server verloren ging. Echt moedig van Rianne om eraan mee te doen!!
Waar ik wel verbaasd over was is het stuk waar ze in die voetbalkantine zitten. Ze hadden het over de 'testosteron die in de lucht zat' of zoiets, de flirterige sfeer tussen de mannen en vrouwen in de ruimte. Rianne had dat nog nooit gemerkt, zei ze. Wel, ik had er geen flauw benul van dat zoiets echt kan.. Gebeurt dat dan echt?? 'k Zou nog eerder aura's kunnen waarnemen dan dat :D

Linde

Heb het programma net gezien via de site van Nederland 3. Idd fijn dat aseksualiteit op die manier in de media komt. Petje af voor Rianne :klap:! Ik zou het ook nooit gedurfd hebben. Ik schaam me al om gewoon toe te geven dat ik op mijn leeftijd (39) nog geen enkele seksuele ervaring gehad heb met iemand anders. Het komt er maar niet van en het zal er waarschijnlijk nooit van komen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. En hoe ouder ik word, hoe moeilijker natuurlijk...Enfin, dat is mijn ervaring. Om als Vlaamse eens een Hollandse uitdrukking te gebruiken: Rianne, je bent een kanjer  :klap: !

Lizzie7

Heb het programma ook net bekeken op de website.
Net als Flowerpower vind ik de titel een beetje ongelukkig, maar het brengt de 3 verhalen natuurlijk wel samen. Wel jammer dat er niet een hele aflevering over aseksualiteit gedraaid is, met verschillende soorten aseksuelen. Er zijn er immers die wel van zoenen houden, en er zijn er die niet "eenzaam in de liefde" zijn ook. Die verhaaltjes waar het nu mee gecombineerd was, vond ik toch iets helemaal anders. Dat eerste is natuurlijk heel tragisch, die homoseksuele jongen met zijn verstandelijke beperking heeft het vast en zeker ook niet makkelijk, maar dat boeide mij toch minder.
Fijn dat de website getoond werd, jammer dat AVEN niet bij naam vernoemd werd. Ook goed van Rianne dat ze er zo open over was in haar vriendenkring. En chapeau dat je dat hebt durven doen!

MarkA

Citaat van: Lizzie7 op november 14, 2012, 02:26:25 PM
Wel jammer dat er niet een hele aflevering over aseksualiteit gedraaid is, met verschillende soorten aseksuelen.

Sja ze hadden al moeite om één iemand te vinden die voor de camera wilde...
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Fricai

Valt wel mee, denk ik. Ik weet dat minstens drie mensen van dit forum zich hadden opgegeven.

Jovi_Hobbes

Hier heb je zeker een  :visibility: mee verdient, Rianne  :klap:
Heel knap dat je hieraan hebt meegedaan en ik vond het verhaal ook erg goed overkomen.  En zeker speciaal dat al je vriendinnen er zo goed op reageren.
Heb je vandaag reacties gehad van mensen die je kennen maar dit nog niet van je wisten?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Uffie

Echt heel erg dapper dat je dit gedaan hebt Rianne!  :visibility:  :klap:
Ik zou het nooit gedurfd hebben, en ik vond je ook heel goed overkomen!
Is there any escape - A guy called Gerald

rianne

Dank jullie wel voor de leuke reacties!! Ik vond het leuk om aan het programma mee te werken. Ze hebben het best integer in beeld gebracht vond ik. Dat vond ik wel even spannend nav het voorstukje, de titel (hoorde ik pas tijdens de opnames) en de aankondiging op hun site en facebookpagina (was niet zo subtiel) maar uiteindelijk ben ik heel tevreden. Ik heb veel positieve reacties gehad. Ook een paar van mensen die dit nog niet van mij wisten, die waren over het algemeen ook heel positief. Morgen wordt nog wel even spannend, dan moet ik weer werken, dus ben benieuwd wat ik daar voor reacties krijg ;) Wat ik wel spannend vond, was dat ik het gevoel had dat ik AVEN vertegenwoordigde, wat natuurlijk niet kan omdat iedereen hier toch weer zo anders is, dus het is toch een heel persoonlijk verhaal.
Een hele aflevering over aseksualiteit had ik ook mooi gevonden. Maar ik denk dat het dan misschien wel een soort overkill was geweest voor sommige kijkers, want veel mensen vinden het toch wel een heel heftig onderwerp.
Weten jullie vrienden (en familie) eigenlijk dat je aseksueel bent? En hoe reageren zij?

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Kudos, rianne! :cheerleader: Mooi dat het tot nu toe bevalt, hopelijk op werk etc ook!

FlowerPower

Citaat van: rianne op november 14, 2012, 08:12:18 PM
Weten jullie vrienden (en familie) eigenlijk dat je aseksueel bent? En hoe reageren zij?

In mijn familie weet niemand dit. Seks en dat soort toestanden is bij hun heel erg taboe dus het komt nooit ter sprake, ik heb nooit een aanleiding om dit te vertellen. Verder ben ik er ook van overtuigd dat ze er niet mee zouden kunnen lachen als ik het hun vertel.

Wat vrienden betreft. Ik heb het aan 4 personen verteld. De ene heeft mij gewoon laten zitten, de andere zegt wel dat hij het snapt maar vraagt elke week aan mij hoe het met de liefde is... En dan nog 2 anderen, die het wel degelijk accepteren maar 1 van hun begint ook meer en meer de neiging te hebben tot te denken dat mijn 'fase' voorbij is. En dan heb ik nog een supervriend die gisteren zelfs gekeken heeft naar jou! Hij doet zijn uiterste best om mij te begrijpen en accepteert mij voor de volle 100%  ;D

Uffie

Succes morgen op je werk Rianne!  :cheerleader: Ik hoop dat je veel leuke en positieve reacties op de uitzending krijgt.

CiteerWeten jullie vrienden (en familie) eigenlijk dat je aseksueel bent? En hoe reageren zij?
Behalve mijn vriend weet niemand van mijn vrienden en familie het. Mijn vriend heeft het wel aan onze huisarts en een paar therapeuten verteld, maar daar kan ik niet echt mee zitten. Zijn reactie? Tja, die is nogal wisselend. De ene keer positief, de andere keer (uiterst) negatief.
Is there any escape - A guy called Gerald